فصل اول: شناخت اولیه و کلی کسب و کار
در مراحل مختلف ایجاد و راه اندازی یک باشگاه پرورش اندام ساز و کار پیچیده ای بکار نرفته که شناخت ان مستلزم صرف زمان و انرژی زیادی باشد. نحوه فعالیت و چرخه ی ایجاد درامد در این گونه باشگاهها تا حد زیادی به سالن های ورزشی دیگر شباهت دارد و تفاوت انها در نیاز به تجهیزات بیشتر می باشد. شاید در یک باشگاهی که هنرهای رزمی تعلیم داده میشود تنها داشتن تجهیزاتی مانند یک کیسه ی مشت زنی و چند عدد میت کافی باشد ولی در یک سالن بدن سازی حد اقل ۲۰ نوع دستگاه مختلف مورد نیاز است که در فصل چهارم به ان اشاره خواهیم . نحوه تعلیم به افراد در سالن های بدن سازی نیز نسبت به ورزش های دیگر متفاوت است. در اینگونه باشگاهها یک مربی که تخصص و تجربه ی بالایی باشد می بایست برای تنظیم برنامه ی تمرینی به هنر جویان در استخدام مجموعه باشدو تنها دو جلسه حضور مربی در باشگاه در طی هفته کافی میباشد.
مربی دیگری که تخصص و تجربه ی پایین تری داشته باشد برای تعلیم نحوه ی انجام تمرینات به هنرجویان طبق برنامه اختصاصی هر فرد باید به طور دایم در باشگاه حضور داشته باشد.
مدیران باشگاهها برای جذب بیشتر افراد نیمه اول روز را به تمرین خانمها اختصاص داده و ساعات کار باشگاه را به دو قسمت صبح (خانمها) و بعد ظهر (اقایان ) تقسیم میکنند.به همین دلیل میبایست یک مربی خانم که در رشته ی ایروبیک دارای تخصص میباشد در باشگاه حضور داشته باشد.
برای نظافت سالن نیز با یک شرکت خدماتی قرار داد میبندیم که در طول هفته دو جلسه شخصی را که دارای فیزیک مناسبی باشد برای نظافت در اختیار باشگاه قرار دهند.
مدیریت مجموعه نیز باید به طور تمام وقت در مجموعه حضور داشته و علاوه بر نظارت بر فعالیت ها و عملکرد افراد از متقاضیان ثبت نام بعد از تشریح قوانین و مقررات مجموعه ثبت نام به عمل آورد.
نوع فایل: ورد 37 صفحه
فهـرست مطـالب
تقدیر وتشکر………………………………………………………………………………………………………۳
فصل اول(مقدمه)…………………………………………………………………………………………………۵
فصل دوم(تحلیل صنعت)………………………………………………………………………………………۹
فصل سوم(شرح فعالیت کار آفرینانه)…………………………………………………………………….۱۶
فصل چهارم(بخش تولید)……………………………………………………………………………………۱۹
فصل پنجم(بازاریابی)…………………………………………………………………………………………۲۱
فصل ششم(سازماندهی)………………………………………………………………………………………۲۶
فصل هفتم(ارزیابی ریسک)…………………………………………………………………………………۳۳
فصل هشتم(امور مالی)………………………………………………………………………………………..۳۷
منابع وماخذ………………………………………………………………………………………………………۴۸
اوضاع بازار رایانه(سخت افزار)در ایران
اطلاق اوضاع خراب برای توصیف شرایط بازار کامپیوتر بهمعنی رکود کامل خرید و فروش نیست، چرا که خرید و فروش هیچگاه در این بازارها ساکن نخواهد شد. دستگاههای شخصی قدیمی نیاز به خاکروبی و ارتقا دارند و سیستمهای دولتی نیز محتاج توسعه هستند. همین دو علت باعث تبادل پول و کالا و تضمینکننده یک وضعیت حداقلی در بازار خواهند بود، اما علت این امر چیست که در بازارهای جهانی درخواست برای خرید قطعات رو به بالا و اینجا رو به پایین است؟سری به زیرزمین بازارهای پایتخت بزنید و تعداد بالای فروشگاههایی را که از خرید و فروش قطعات مستعمل ارتزاق میکنند شاهد باشید. اینکه در طبقه همکف بازار پایتخت بهعنوان یکی از مراکز عرضه کالای لوکس کامپیوتر، چند فروشگاه کسبوکار خود را بر محور قطعات دستدوم قرارنشان دهنده چیست؟
بهعنوان دمدستیترین پاسخ میتوان بالا بودن قیمت کامپیوتر و عدم تناسب آن را با درآمدهای عموم مطرح کرد. میتوان درآمد ناخالص ملی سرانه و قدرت خرید هر نفر در ایران را با بسیاری از کشورهای دیگر جهان مقایسه کرد و استدلال کرد که قیمت کامپیوتر برای عموم شهروندان ایرانی واقعا بالاست. دلیل دیگری نیز میتوان عنوان کرد که بهشکل غیرمستقیم به این موضوع مربوط میشود و آن اینکه عموم مردم نقش کارکردی برای این دستگاه تعریف نکردهاند. برای مثال نقش کارکردی یخچال، نگهداری از مواد غذایی است که نیاز به برودت دارند و یا نقش کارکردی لباسشویی، دریافت لباسهای کثیف با مقداری آب و مواد شوینده برای شستن است. اما اگر طی یک نظرسنجی از مردم بخواهیم برای کامپیوتر نقش کارکردی تعریف کنند، باور کنید پاسخ قاطع به ایشان به انجام بازی، شنیدن موسیقی، دیدن فیلم و حداکثر اتصال به اینترنت و چت کردن منحصر خواهد بود. بهنظر شما نقش کارکردی کامپیوتر منحصر بهاین موارد است؟
ورود کامپیوتر به داخل خانهها و البته ارتقای همان فرهنگ کلیشهای نخنما شده، نه سوسولبازی محسوب شده و نه اسراف خواهد بود. در تعاریف فضای اطلاعات، کامپیوتر را نهفقط یک وسیله سرگرمیساز که یکی از ارکان توسعه جامعه اطلاعات و بسط فضاهای مجازی و بسترساز تجارتهای نوین مبتنی بر اینترنت و صنعت دیجیتال میدانند که خود موضوع نیست بلکه ایجادکننده فضایی برای ورود شما به این حوزه و درگیر شدن با این قبیل موضوعات خواهد بود.
نوع فایل: ورد 54 صفحه
فهرست
مقدمه بیمه————————————————————۱
ارکان بیمه————————————————————۲
صدوربیمه اشیاء —————————————————–۳
بیمه نامه اتومبیل—————————————————–۴
بیمه بدنه————————————————————-۵
بیمه شخص ثالث——————————————————۶
بیمه سرنشین———————————————————۷
بیمه آتش سوزی——————————————————۸
بیمه حمل ونقل ——————————————————-۹
بیمه مهندسی———————————————————۱۰
بیمه کشتی———————————————————–۱۱
بیمه کامپیوتر——————————————————–۱۲
بیمه هواپیما———————————————————۱۳
بیمه سفینه های فضایی———————————————-۱۴
صدوربیمه اشخاص————————————————–۱۵
بیمه حوادث———————————————————۱۶
بیمه حوادث انفرادی————————————————-۱۷
بیمه حوادث گروهی————————————————-۱۸
بیمه های عمر——————————————————۱۹
بیمه عمر به شرط احتیاط——————————————–۲۰
بیمه های مستمر—————————————————-۲۱
بیمه کارکنان دولت————————————————–۲۲
بیمه تکمیل درمان—————————————————۲۳
بیمه های مسؤلیت————————————————–۲۴
بیمه مسؤلیت کارفرما در مقابل کارکنان——————————۲۵
بیمه مسؤلیت ساختمانی———————————————۲۶
بیمه مسؤلیت مدنی حرفه ای پزشکان——————————–۲۷
بیمه مسؤلیت مدنی حرفه ای پیران پزشکان————————–۲۸
بیمه مسؤلیت ناجیان غریق——————————————۲۹
بیمه مسؤلیت مدنی بیمه گذار درمقابل اشخاص ثالث——————۳۰
۱- هدف ازتحقیق: ارائه مطالب آموزنده برای کلیه افراد علاقه مند به رشته بیمه گری.نوعی اشتغال زایی وکسب درآمد وسود.
۲- بیان مسأله: هر شغلی در ابتدا کار، کم بودن ارباب رجوع یا مشتری معمولی است.
۳- تأسیس دفتر بیمه نوعی کار آفرینی فردیست.
SWOT:S :نقاط قوت چاپ انواع بروشورهایی در مورد هر کدام از بیمه نامه ها وارائه آنها به آشنایان ،دوستان . صدور بیمه نامه ها با تخفیفیفات برای حرفه های پزشکان ،پرستاران و….. . ارائه دادن وسایلی همچون خودکار تبلیغاتی ،سر رسید ،دفتر تلفن های رومیزی و آگهی های تبلیغاتی. ارائه بروشورهایی از انواع بیمه در دفتر برای آگاهی بیشتر ارباب رجوع
W :نقاط ضعف نا امیدی در صادر نکردن یک بیمه نامه ،ارائه نادرست اطلاعات بازاریاب در هنگام بازاریابی.
O: دراین رشته پیشی گرفتن از همکاران دیگر،تأمین نیاز های مالی،و داشتن اطلاعات کافی.
T :ارائه کار بهتر ،خونسرد بودن در کار،حرف را به صورت منطقی گفتن،صداقت در کار،چشم پوشی بکار دیگران.عدم تجربه،عدم مدیریت کارآمد،وجود داشتن رقبا.
۵- فعالیتهای تأسیس دفتر بیمه دانا:
۱-داشتن امتیاز برای تأسیس دفتر ،پیش نیاز ندارد،۱ماه
۲- تأیید اداره بیمه،پیش نیاز: داشتن امتیاز،۱ماه
۳ دادن امتحان برای تأسیس دفتر،پیش نیاز :تأیید اداره بیمه،۵۲ روز
۴ جواب آمدن نتیجه امتحان ،پیش نیاز :دادن امتحان،۱ماه
۵ گذاراندن کلاسهای مربوط به اداره کردن دفتر بیمه،پیش نیاز:قبولی در امتحان،۱۴روز
۶ گرفتن مجوز برای باز کردن دفتر بیمه،پیش نیاز:تأیید اداره۱ماه
۷پیدا کردن مکان برای دفتر،پیش نیاز :گرفتن مجوز،۱ماه
۸-تهیه وسایل برای دفتر ،پیش نیاز:داشتن دفتر ،۷روز
۹- تزئینات دفتر،پیش نیاز :تهیه وسایل،۷روز
۱۰-تبلیغات،۱۵روز
۱۱-درج آگهی استخدام منشی برای دفتر،پیش نیاز :ارائه خدمت به ارباب رجوع،۱۵ روز
۱۲-ارائه خدمت به ارباب رجوع
فایل بصورت ورد 18 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
- خلاصه طرح
- مطالعات اقتصدی
۲-۱٫ تعریف محصول
۲-۲٫ موارد مصرف و کاربرد
۲-۳٫ کالاهای رقیب یا جانشین
۲-۴٫ قیمت فروش محصول تولیدی
۳٫ بررسی های فنی
۳-۱٫ بررسی تکنولوژی های مختلف
۳-۲٫ بررسی روشهای مختلف تولید محصول
۳-۳٫ بررسی شیوه های کنترل تولید محصول
۳-۴٫ مشخصات مواد اولیه
۳-۵٫ مشخصات ماشین آلات و تجهیزات خط تولید و …
۳-۶٫ نقشه استقرار ماشین آلات در خط تولید
۳-۷٫ مشخصات ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل در ارتباط با تولید
۳-۸٫ برآورد زیربنا و زمین مورد نیاز
۳-۹٫ محاسبه میزان برق و آب و سوخت
۳-۱۰٫ نیروی انسانی مورد نیاز
۳-۱۱٫ پلان کلی کارخانه
۳-۱۲٫ نمودار گردش مواد
۴٫ بررسی های مالی
۴-۱٫ برآورد سرمایه ثابت
۴-۲٫ برآورد سرمایه در گردش
۴-۳٫ برآورد کل سرمایه مورد نیاز
۴-۴٫ نحوة تأمین مالی
۴-۵٫ محاسبه هزینه استهلاک
۴-۶٫ محاسبه هزینه های نگهداری و تعمیرات
۴-۷٫ محاسبه قیمت تمام شده و قیمت فروش
۴-۸٫ توجیه اقتصادی و مالی طرح
۴-۸-۱٫ مقایسه قیمت فروش محصول و قیمت عمده فروشی در بازار
۴-۸-۲٫ نقطة سر بسر طرح
۴-۸-۳٫ نرخ بازگشت سرمایه
۴-۸-۴٫ زمان برگشت سرمایه
۴-۸-۵٫ سود بعد از کسر مالیات
۴-۸-۶٫ درصد مواد اولیه خارجی طرح
۴-۸-۷ . ارزش افزوده طرح
۴-۸-۸ . صرفه جوئی ارزی طرح
۴-۸-۹ . سرمایه ثابت سرانه طرح
فایل بصورت ورد 27 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
پیشگفتار ۲
مقدمه ۵
توضیحات درباره طرح ۷
تأثیرات و اهداف طرح ۹
چگونگی کار و فعالیت این مکانها ۱۲
چارت تقسیم بندی بخشهای مراکز اطلاع رسانی ۴۱
شرایط و نحوه ی ایجاد چنین مکانهایی چگونه است ؟ ۱۸
کنترل بصورت دولتی یا واگذاری به بخش خصوصی ؟ ۱۹
ایجاد بخشی برای اطلاع رسانی درباره ی کالاها و لوزم مصرفی ۲۲
نتیجه ۲۴
مقدمه :
احتمالاً تا به حال برایتان پیش آمده و یا با افرادی برخورد کرده اید که در تصمیم گیریهای مهم دچار مشکل شده اند و این مشکل عمدتاً به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در زمینه ی مورد انتخاب خود بوده است ؛ برای مثال برای انتخاب یک رشته تحصیلی اغلب افرادی که در موقعیت تصمیم گیری قرار می گیرند ، بدون داشتن اطلاعاتی در مورد موضوع رشته ی ورودی و یا با داشتن اطلاعات اندک ، دچار چندگانگی در انتخاب شده و بلاجبار به یکی از آن رشته ها وارد شده که ممکن است با شرایط وخواسته های فرد هماهنگ نبوده و بعد از مدتی وی را با مشکل مواجه کند .
این اتفاق در بسیاری از زمینه های مختلف زندگی ، که در آنها نوع انتخاب نقش اصلی را دارد اتفاق می افتد ، برای مثال : در انتخاب رشته ورزشی ، هنری ، تحصیلی ، شغلی و … .
این نوع تصمیم گیریها موجب پشیمانی از اتلاف وقت و هزینه مادی و معنوی شده و چه بسا افرادی بعد از مدتها به این نتیجه خواهند رسید که راه را اشتباه آمده اند و باید از راه دیگری وارد می شده اند و این امر باعث می شود که یا این افراد اجباراً در این رشته ادامه فعالیت دهند و یا حتی بعد از این مدت مجبور به خاتمه کار ویا شروع دوباره از نقطه ی دیگری شروع کنند .
این نوع اشتباهات در ظاهر فقط به بخش کوچکی از جامعه یعنی همان فرد تصمیم گیرنده و شاید بعضی از اطرافیان وی تأثیر منفی بگذارد ، در صورتیکه این نوع تصمیمات بخش عظیمی از سرمایه های جامعه را که برای آن فرد ، از لحظه ورود و ادامه ی فعالیت در آن زمینه قرار داده شده را از بین می برد و همچنین ایجاد هزینه ی فرصت زیادی می کند و ضرر بسیار بزرگی را با عدم فعالیت و یا تغییر و یا حتی ادامه ی بی انگیزه ی آن رشته توسط افراد این چنینی بر روی جامعه شامل می شود .
حال برای حل این چنین مشکلات و کمتر کردن اینگونه اشتباهات باید راه حل های مختلفی را در نظر گرفت و بهترین ها را برای اجرا در تکمیل نمود . بعنوان یک راه حل موثر ، می توان مکانها و یا اداره جاتی را ایجاد کرد تا در این مکانها عرضه ی اطلاعات در زمینه های مختلف داده شود تا افراد از اتلاف وقت و سرمایه و سردرگمی فراوان در امور مهم زندگی درآیند و با دید بازتر ، با اتلاف وقت کمتر و با انگیزه ی بیشتر و قوی تر شروع به فعالیت کرده و فعالیت خود را ادامه دهند .
همانطور مشخص است بسیاری از اشتباهات افراد جامعه در زمینه های مختلف ، از نداشتن اطلاعات صحیح در آن زمینه است . براستی چرا باید با داشتن چنین سرمایه ی عظیمی ، از آن بهره ی صحیح نبرده و آنرا در اختیار تمام بخشهای جامعه قرار نداده تا از این سرمایه ی بزرگ بصورت صحیح تر استفاده شود ، در صورتی که می توان از این سرمایه ی عظیم بهره ی فراوان برد ؟
در ادامه توضیحات مختصری درباره ی اجرا و بکارگیری این طرح داده خواهد شد .
فایل بصورت ورد 24 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
خلاصه گزارش
مقدمه ۶
۱- خلاصه گزارش بررسی فنی ۸
۲- خلاصه بررسی بازار و محاسبات اقتصادی طرح ۱۱
۳- خلاصه بررسی مالی ۱۳
بخش اول – مشخصات و سوابق متقاضی
۱- مشخصات متقاضی ۱۹
۱-۱ شرکت ۱۹
۱-۲ سهامداران ۱۹
۱-۳ مدیریت ۱۹
۱-۴ کارکنان ۲۰
۲- سابقه مالی شرکت ۲۰
بخش دوم – بررسی فنی
۱- هدف از اجرای طرح ۲۲
۲- ظرفیت و نحوه برآورد آن ۲۲
۳- برنامه تولید با توجه به ظرفیت و پیش بینی فروش ۲۲
۳-۱- ظرفیت تولید ۲۲
۴- روش تولید (نمودار فرآیند تولید) ۲۳
۴-۱- تکنولوژی تولید ۲۳
۴-۲- روش تولید ۲۴
۵- مواد اولیه طرح ۲۶
۶- کنترل کیفیت ۲۶
۷- محیط زیست ۲۸
۸- برنامه زمانبندی اجرای طرح ۲۸
۹- هزینه های ثابت طرح ۲۹
۹-۱- زمین ۲۹
۹-۲- محوطه و ساختمان سازی ۲۹
۹-۳- ماشین آلات و تجهیزات ۳۰
۹-۴- تأسیسات ۳۰
۹-۵- جدول وسایط حمل و نقل ۳۱
۹-۶- ملزومات اداری ۳۱
۹-۷- هزینه پیش بینی نشده ۳۱
۹-۸- هزینه های قبل از بهره برداری ۳۱
۱۰- سرمایه در گردش طرح ۳۲
۱۱- نحوه تأمین منابع مالی ۳۳
۱۲- هزینه های تولید سالیانه ۳۳
۱۲-۱- مواد اولیه ۳۳
۱۲-۲- نیروی انسانی ۳۳
۱۲-۳- انرژی مصرفی ۳۳
۱۲-۴- هزینه نگهداری و تعمیرات ۳۵
۱۲-۵- هزینه پیش بینی نشده تولید ۳۵
۱۲-۶- هزینه استهلاک ۳۵
۱۲-۷- هزینه تسهیلات مالی ۳۵
۱۲-۸- جدول هزینه های ثابت و متغییر تولید ۳۶
۱۳- برنامه فروش ۳۶
۱۴- شاخص های اقتصادی طرح ۳۶
بخش سوم – بررسی بازار
۱- مقدمه ۳۷
۲- مشخصات محصول ۴۰
۳- عرضه ۴۰
۳-۱- تولیدات داخلی ۴۰
۴- محل تأمین و قیمت خرید مواد اولیه ۴۲
۵- قیمت فروش محصولات ۴۲
۶- نتیجه گیری و پیشنهاد ۴۴
بخش چهارم – جداول مالی و محاسبات مالی طرح
بخش پنجم – مدارک ثبتی
مقدمه
پلاستیکها به علت خواص مختلفی که دارند اغلب جایگزین مواد طبیعی شده و بدین ترتیب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. حتی امروزه از آنها در ساخت اعضاء داخلی بدن نیز استفاده می شود.
برای تهیه پلاستیکها به طور کلی نیاز به مونومرها می باشد، تنوع و تعدد پلاستیکها ایجاب می کند که مونومرهای متعددی نیز منظور ساخته شود. طرز تهیه این مونومرها و در نتیجه چگونگی تولید پلاستیکها کار بسیار پیچیده ای می باشد که در اینجا به آن پرداخته نمی شود.
در حال حاضر پلاستیکهای مختلفی با خواص کاملاً متفاوت توسط سازندگان گوناگون در دنیا ساخته و به بازار عرضه می شود.
در طرح حاضر به تحلیل شرایط تولید و محاسبات فنی، اقتصادی و مالی شرکت تولید کننده قطعات پلاستیکی مورد استفاده در حمام که یکی از شاخه های کوچک از محصولات پلاستیکی است، پرداخته شده است.
فایل بصورت ورد 67 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
پیشگفتار ۱
مقـدمه ۲
تعریف محصول از نظر مشخصات ظاهری و شکل ، فرمول ، حد استاندارد ۳
مواد مصرف و کاربرد محصول یا محصولات تولیدی ۳
کالاهای رقیب و یا کالای جانشین کیفیت آنها ۳
بررسی کالبدی ۴
ویژگی های کلیدها و اتصالات الکتریکی از لحاظ بنیادی ۴
کنتاکتها ۴
وسیله قطع کننده جرقه ۵
اتصالات مکانیکی رابط و ترمینالها ۵
محفظه و بدنه ۶
بررسی های فنی ۷
بررسی تکنولوژی های مختلف و انتخابات تکنولوژی مناسب با ذکر مشخصات فنی و ظرفیتها ۷
بررسی روش های مختلف تولید محصول و انتخاب بهترین روش تولید ۷
تولید ۷
بررسی شیوه های کنترل تولید محصول ۸
مشخصات مواد اولیه ، مصرف ، قیمت و محل تامین آنها ۹
انواع پیچ و مهره ۹
فنر ۹
کنتاکتهای الکتریکی ۹
جعبه مقوایی ۹
مفتول نقره ای ۱۰
ماشین آلات و تجهیزات ۱۰
پرس هیدرولیک با مشخصات ۱۰
پرس ضربه ای با مشخصات ۱۰
وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی و کنترل و کیفی ۱۱
قالبها ۱۱
دریل ۱۱
دستگاه برچسب زن علامات ۱۱
قلاویز ۱۲
محاسبه تعداد ماشین آلات و بالانس خط تولید ۱۲
ماشین پرس هیدرولیک ۱۲
ماشین پرس ضربه ۱۲
ماشین های سری تراش و در یل ۱۲
مشخصات ماشین آلات و تجهیزات حمل و نقل ۱۳
برق رسانی ۱۳
آبرسانی ۱۴
سوخت رسانی ۱۴
وسایل حفاظت و ایمنی ۱۴
استاندارد کلیدهای برقی برای مصارف خانگی و مشابه ۱۵
حدود ۱۵
شرایط عمومی ۱۵
کلیاتی راجع به آزمایشها ۱۵
توضیح ۱۶
مشخصات اسمی و نوع منبع نیرو ۱۷
طبقه بندی کلیدها ۱۷
بر حسب نوع جریان ۱۷
بر حسب درجه محافظت در برابر رطوبت ۱۸
برحسب نوع اتصال ۱۸
بر حسب روش بکار اندازی ۱۹
بر حسب روش نصب ۱۹
علامت گذاری ۲۰
توضیح ۲۳
حفاظت در برابر خطر برق ۲۳
توضیح ۲۳
توضیح ۲۵
پیش بینی برای اتصال زمین ۲۶
توضیح ۲۶
ترمینال اتصال هادیها ۲۷
توضیح ۲۸
ابعاد ترمینالهایی که هادی در آنها زیر سرپیچ محکم می شود ۲۹
ساختمان ۳۰
توضیح ۳۱
اطلاعاتی در مورد طرح ۳۲
عنوان و تعریف محصول ۳۲
اطلاعات مربوط به بازار محصول ۳۳
صادرات کلید و پریز ۳۴
روش کنترل و ایستگاههای کنترل در خط تولید ۳۶
روش پیش بینی شده جلوگیری از آلودگیهای تولید کالا توام با آلودگیهای محیطی ۳۶
پاره ای از مقررات مربوط به صدور موافقت اصولی ۳۷
یادآوری یک ۳۹
یادآوری دو ۳۹
فایل بصورت ورد 41 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
مقدمه………………………………………………………………………………………………… ۱
بخش اول :کلیات شناخت طرح…………………………………………………………………………. ۲
۱-۱- سوابق ثبتی مجری طرح………………………………………………………………………… ۲
۱-۲- سوابق تجربی وعملی…………………………………………………………………………… ۲
۱-۳- مجوز های قانونی……………………………………………………………………………….. ۳
۱-۴- هدف پروژه……………………………………………………………………………………….. ۳
۱-۵- نیروی انسانی و بخش های مختلف پروژه……………………………………………….. ۳
۱-۶- معرفی تولیدات کارگاه و پیش بینی ظرفیت تولیدی……………………………………. ۴
۱-۷- مواداولیه اصلی…………………………………………………………………………………… ۴
۱-۸- مراحل وروش تولید……………………………………………………………………………. ۵
بخش دوم:بررسی فنی طرح………………………………………………………………………………. ۷
۲-۱- محل اجرای طرح ……………………………………………………………………………….. ۷
۲-۲- میزان سرمایه گذاری طرح ……………………………………………………………………. ۷
۲-۲-۱- زمین …………………………………………………………………………………………….. ۸
۲-۲-۲- دیوار کشی ومحوطه سازی ……………………………………………………………….. ۸
۲-۲-۳- ساختمان ها …………………………………………………………………………………… ۸
۲-۲-۴- تاسیسات ووسایل تاسیساتی ……………………………………………………………… ۹
۲-۲-۵- ماشین الات وتجهیزات …………………………………………………………………… ۱۱
۲-۲-۶- وسایط نقلیه ………………………………………………………………………………….. ۱۱
۲-۲-۷- وسایل اداری وکارگاهی ………………………………………………………………….. ۱۲
۲-۲-۸- هزینه های پیش بینی نشده ………………………………………………………………. ۱۲
۲-۳- سرمایه در گردش ناخالص ………………………………………………………………….. ۱۲
۲-۴- جدول زمانبندی طرح …………………………………………………………………………. ۱۳
۲-۵- نحوه مصرف سرمایه گذاری ………………………………………………………………… ۱۴
۲-۴- برنامه تولیدوبراورد هزینه ها …………………………………………………………………. ۱۵
۲-۵- حقوق و دستمزد مستقیم ……………………………………………………………………… ۱۵
۲-۶- انرژی مصرفی …………………………………………………………………………………… ۱۶
بخش سوم: بازاریابی……………………………………………………………………………………….. ۱۷
۳-۱- بازارمصرف کننده ………………………………………………………………………………. ۱۷
۳-۲- روش های توزیع کالا …………………………………………………………………………. ۱۷
بخش چهارم: بررسی های اقتصادی…………………………………………………………………… ۱۸
۴-۱-موقعیت کلی اقتصادی طرح ………………………………………………………………….. ۱۸
۴-۲-محدوده جغرافیای ………………………………………………………………………………. ۱۸
۴-۳- بررسی عرضه ……………………………………………………………………………………. ۱۸
۴-۴- پیش بینی عرضه ………………………………………………………………………………… ۱۸
۴-۵-بررسی تقاضا ……………………………………………………………………………………… ۱۸
۴-۶- بررسی قیمت ……………………………………………………………………………………. ۱۸
۴-۷- نتیجه گیری کلی طرح ………………………………………………………………………… ۱۹
۴-۸- محاسبه سهم منابع داخلی ……………………………………………………………………. ۱۹
بخش پنجم: بررسی های مالی………………………………………………………………………….. ۲۰
۵-۱-میزان سرمایه گذاری ویژه …………………………………………………………………….. ۲۰
۲-۵-ارزش افزوده ناویژه ……………………………………………………………………………… ۲۱
۵-۳- ارزش افزوده نا خالص ……………………………………………………………………….. ۲۱
۵-۴- ارزش افزوده خالص …………………………………………………………………………… ۲۱
۵-۵-در صد ارزش افزوده…………………………………………………………………………….. ۲۱
۵-۶- نحوه تامین مالی ……………………………………………………………………………….. ۲۲
۵-۷-پیش بینی هزینه های تولیدی …………………………………………………………………. ۲۲
۵-۸-هزینه های عملیاتی ……………………………………………………………………………… ۲۷
۵-۹-هزینه های غیر عملیاتی ………………………………………………………………………… ۲۸
۵-۱۰-قیمت تمام شده وسود ……………………………………………………………………….. ۲۸
۵-۱۱-پیش بینی مالی ………………………………………………………………………………….. ۲۹
۵-۱۲-تجزیه وتحلیل نقطه سربه سر ………………………………………………………………. ۳۲
۵-۱۳-تجزیه وتحلیل نسبت های مالی …………………………………………………………… ۳۴
۵-۱۴-۱-نسبت نقدینگی ……………………………………………………………………………… ۳۴
۵-۱۴-۲- نسبت های سرمایه گذاری واهرمی ………………………………………………….. ۳۵
۵-۱۴-۳-نسبتهای فعالیت …………………………………………………………………………….. ۳۶
۵-۱۴-۴-نسبت های سودآوری ……………………………………………………………………. ۳۸
۵-۱۴-۵-روش های ارزیابی ………………………………………………………………………… ۳۸
۵-۱۴-۶شاخص سود آوری …………………………………………………………………………. ۴۰
خلاصه ونتیجه گیری …………………………………………………………………………………… ۴۱
نتیجه گیری و پیشنهاد ………………………………………………………………………………….. ۴۳
مقدمه:
امروزه با پیشرفت جوامع ورشد روز افزون اقتصادی جوامع که نتیجه آن نیاز به محصولات جدید که این مورد خود دلیل مهمی برای تاسیس و راه اندازی این نوع شرکت می باشد .
این طرحهای جدید و نو موجب افزایش اشتغال در کشور می باشد و ایین طرحها می تواند زود بازده باشند و در نتیجه آن گسترش دامنه فعالیت می باشد.۰
صنعت تولید سیمان صنعتی است که قابلیت ساخت انواع سیمان مورد نیاز صنایع مختلف را از آمیزه های مختلف دارا می باشد سیمان به دلیل تنوع نوع مصرف دارای موارد استفاده بسیار وسیع می باشد و لذا دارای با زار بسیار خوبی می باشد .
برای انتخاب ظرفیت واحد بر مبنای ظرفیت موجود و نیز کم کردن ریسک سرمایه گذاری پس از صحبت کردن با صاحب نظران در این محدوده ظرفیت تولید بین ۲۰۰۰۰الی ۱۱۵۰۰۰ می باشد که ظرفیت مورد انتظار و انتخابی برای گام اول ۲۷۰۰۰ تن می باشد.
بر اساس نرخهای متداول موجود و استعلامهای بدست آمده از صاحبان صنایع و فروشندگان تمام آن ها نشان دهنده سود آوری طرح و حالت بسیار پایدار اقتصادی آن می باشد که موجب جذب متقاضیان خصوصی برای سرمایه گذاری در این رابطه خواهد داشت.
فایل بصورت ورد 60 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب:
عنوان صفحه
۱) فصل اول ۵
۲) فصل دوم ۱۳
۳) فصل سوم ۴۷
۴) فصل چهارم ۵۰
۵) فصل پنجم ۵۴
۶) فصل ششم ۶۰
۷) فصل هفتم ۶۴
۸) فصل هشتم ۶۶
مـــأمـــوریــت:
با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی آموزشی و استفاده بیشتر مردم از رایانه در ابعاد گسترده شغلی و ارتباطی و همچنین نیاز جامعه به این صنعت فراگیر در جهت تسهیل کارها از طریق رایانه اقدام به تأسیس شرکتی که قادر باشد خدمات تخصّصی و ارزان قیمت را با خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه نماید که رضایتمندی آنها را فراهم سازد. که این خدمات تخصّصی و ارزان قیمت بتواند موجبات توسعه وجلب مشتری بیشتر رافراهم کرده ودیگر رقبا را پشت سر بگذارد.تا علاوه بر موفقیّت چشم گیر در بازار کار درآمد هر یک از شرکا بیشتر شده و بر همکاری بیشتر خود بیفزایند ، که این همکاری بر اساس آیه شریفه:
( تـــعاونــوا عــلی الــــبّر و الـــتقـــوی )
باعث گشایش در کارها شده و رضایت خداوند و مردم را به دنبال داشته باشد.
اهــــــداف:
رمز موفقیّت این شرکت آن است که با عمل کردن چشم اندازها و مأموریتهای از پیش تعیین شده و توجه به تجارب موفقیّت و یا شکست سایر شرکتهای کامپیوتری بتواند به عنوان یک شرکت موفق مطرح شده و تعداد زیادی از مشتریان را به خود جلب نماید که به دنبال دستیابی به این ارزش فروش بیشتر و ارائه خدمات بهتر و ارزانتر و در نتیجه سود بیشتر عاید و و اصل خواهد شد. در این صورت به مدیر، مسئول خرید و فروش و کارشناسان فنی، حقوق و مزایای بیشتری پرداخت خواهد شد. کارآیی افراد بیشتر و بیشتر شده و در موارد متعدّد به پاس تشکّر از زحمات کارکنان ساعی آنان را به دوره های آموزشی تخصّصی که توسط شرکتهای بزرگ داخلی و خارجی برگزار می گردد با پرداخت هزینه های مأموریت اعزام نمائیم. با توجه به خدمات بهینه و ارزان قیمت و به دنبال آن استقبال زیاد مردم لازم است پس از طی چند ماه از تأسیس شرکت سقبه یا سقبات دیگری جهت رفاه حال مشتریان و ایجاد اشتغال و همچنین توسعه شرکت در مناطق مخلف شهر یا شهرستانهای همجوار ایجاد گردد تا هم تولید و خدمات رسانی بیشتر شود و هم امیدواری سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در این رشته بیشتر شود لازم به ذکر است که توسعه این شرکت ایفاگر افراد بیشتر سبب تقسیم کار مناسب بین افراد متخصّص و با تجربه گردد.
فایل بصورت ورد 66 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول
مقدمه
عنوان
خلاصه
مأموریت
فهرست محتوا
فصل دوم
توصیف پروژه
امکان سنجی
نیاز سنجی
فصل سوم
جدول برآورد تجهیزات
نقشه استقرار تجهیزات
هزینه استعلاک تجهیزات
فصل چهارم
چارت
نیروی انسانی
شرح وظایف
فصل پنجم
جدول برآورد مواد مصرفی
شرایط محل تأسیس
جدول ها
جدول سرمایه گذاری
نحوه ی برآورد سرمایه
فصل هفتم
جدول برآورد درآمد
صورت حساب سود و زیان
صورت حساب سرمایه
نسبت سود به سرمایه
توجیه اقتصادی
فصل هشتم
بازاریابی
ابتکارات
میزان مفید بودن طرح برای جامعه
اشتغال زایی
فصل نهم
جدول زمانبندی
نمودار سود – درآمد – هزینه
فصل دهم
فرم استخدام
فرم قرارداد کار
گزارش
مقدمه
سپاس بی کران پروردگار را که به انسان قدرت اندیشیدن بخشید. تا به یاری این موهبت راه ترقی و تعالی را بپیمایم و امید به اینکه عنایت الهی شامل حال ما باشد. تا با عنایت اندک علمی خود در خدمت به بشر باشیم. یکی از بارزترین ویژگی های عصر حاضر گسترده کامپیوتر در کلیه عرصه های فعالیت انسان است به گونه ای که انجام برخی از کارها بدون استفاده از کامپیوتر قابل تصور نیست کامپیوتر به عنوان ابزاری قدرتمند و سرعت و دقت کارها را فوق العاده افزایش داده و گذرگاهی های صعب العبور علم را شاهراههای هموار مبدل ساخته است و ما به علم اندک خویش می خواهیم راهی برای آسان تر شدن کارهای انسان ارائه کنیم تا بشر بتواند با کمترین زمان به آنچه نیازمند است دسترسی پیدا کند. خلاقیت به عنوان جوهرة کار آفرینی و عامل کلیدی موفقیت و بلکه بقای سازمان ها و همچنین رمز تکامل و سعادت دنیوی و اخروی بشر هنوز جایگاهی واقعی خود را نه تنها در جامعه بلکه در محافل علمی و تحقیقاتی کشور پیدا نکرده است به همین دلیل هنوز در هیچ یک از دروس یا رشته های تحصیلی دانشگاههای کشور، واحدی جهت آموزش خلاقیت پیش بینی و طراحی نشده است. و آنچه به طور حاشیه ای و گذرادر بعضی از دروس به آن اشاره می شود. تنها جنبه های نظری و تئوریک خلاقیت است که نه فقط مؤثر نمی باشد. بلکه این ذهنیت را نیز ایجاد و تقویت کرده است. که خلاقیت امری ذهنی، فردی و ارثی است. که به شکل علمی و کاربردی و گروهی قابل آموزش نیست! و نتیجه ذهنیت، وضع کنونی فارغ التحصیلان دانشگاهی است. که اغلب با وجود تخصصی که دارند قادر نیستند در دنیای واقعی رقابت، صنعت و سبک و کار حرف تازه ای بزنند.
فایل بصورت ورد 44 صفحه قابل ویرایش می باشد