123آنلاین
آنلاین دانلود

«فهرست مطالب»
عنوان                                                                                                                        صفحه
چکیده
فصل اول : کلیات تحقیق     ۱

۱-۱- مقدمه     ۲
۱-۲- شناخت وطبقه بندی فواید اقتصادی آموزش و پرورش     ۴
۱-۲-۱-فواید خصوصی آموزش و پرورش    ۵
۱-۲-۲ – فواید خصوصی مستقیم     ۵
۱-۲-۳-فواید خصوصی غیر مستقیم     ۵
۱-۲-۴-فواید اجتماعی آموزش و پرورش     ۶
۱-۲-۵-فوایداجتماعی مستقیم     ۷
۱-۲-۶-فواید اجتماعی غیرمستقیم     ۷
۱-۳-اهداف و ضرورت پژوهش     ۹
۱-۴-فرضیه های تحقیق (پژوهش)    ۹
۱-۵-کلیات پژوهش     ۱۰
فصل دوم :مروری بر ادبیات تحقیق    ۱۱
مبانی نظری تحقیق ومروری برمطالعات تجربی     ۱۲
۲-۱-مقدمه     ۱۲
۲-۱-۱-دیدگاههای اقتصاد دانان کلاسیک درباره اهمیت اقتصادی آموزش    ۱۳
۲-۱-۲-دیدگهای اقتصاددانان نئوکلاسیک درباره اهمیت اقتصادی آموزش    ۱۶
۲-۱-۳-دیدگاههای اقتصاددانان معاصر درباره  اهمیت اقتصادی آموزش    ۱۷
۲-۲-نظریه سرمایه انسانی     ۳۱
۲-۲-۱-مفهوم سرمایه انسانی     ۳۳
۲-۲-۲-سرمایه گذاری درسرمایه انسانی     ۳۵
۲-۲-۳-ویژگیهای سرمایه انسانی     ۳۸
۲-۲-۴-کارکردهای سرمایه انسانی     ۴۳
۲-۲-۵-تشکیل سرمایه انسانی ازطریق آموزش و پرورش     ۴۶
۲-۲-۶-تشکیل سرمایه انسانی از طریق آموزش ضمن خدمت     ۵۰
۲-۳-نقش آموزش و پرورش دررشد و توسعه اقتصادی     ۵۱
۲-۳-۱-انواع آموزش و پروش و رشد اقتصادی     ۵۴
۲-۴-سرمایه گذاری درآموزش و پرورش     ۶۲
۲-۵-توجیه اقتصادی درآموزش و پرورش    ۶۴
۲-۶-کیفیت آموزش و پرورش     ۶۹
۲-۷-تحقیقات انجام شده درجهان     ۷۴
فصل سوم :روش اجرای تحقیق     ۸۸
متدولوژی تحقیق    ۸۹
مقدمه     ۸۹
۳-۱-تابع تولید     ۹۳
۳-۱-۱-روشهای پارامتری     ۹۳
۳-۱-۲-روشهای ناپارامتری     ۹۴
۳-۲-ویژگیها و قابلیتهای روش تحلیل پوششی داده ها (DEA)    ۹۵
۳-۲-۱-مزایای روش تحلیل پوششی داده ها    ۹۵
۳-۲-۲-معایب روش تحلیل پوششی داده ها    ۹۷
۳-۳-تعریف واحدهای تصمیم گیری (DMU)    ۹۷
۳-۴-انواع کارایی ازدیدگاه فارل     ۹۸
۳-۵-کارایی درتحلیل پوششی داده ها (DEA)    ۱۰۱
۳-۶-مدلهای DEA     ۱۰۲
۳-۶-۱-مدل CCR    ۱۰۳
۳-۶-۱-۱-تعریف کارایی درمدل CCR    ۱۰۵
۳-۶-۱-۲-مثالهای مربوطه به مدل CCR    ۱۰۵
۳-۶-۱-۳-مدلهای ستانده گراو نهاده گر درمدل CCR    ۱۱۰
۳-۶-۲-مدل BCC    ۱۱۶
۳-۶-۳-تفاوت CCR و BCC    ۱۱۸
۳-۷-مدل اندرسن – پیترسون(AP)    ۱۲۰
۳-۸-بررسی بازده مقیاس درروش DEA    ۱۲۲
۳-۹-جمع بندی    ۱۲۵
فصل چهارم :تجزیه و تحلیل داده ها     ۱۲۸
تجزیه و تحلیل نتایج حاصل از مدل DEA    ۱۲۹
۴-۱- مقدمه     ۱۲۹
۴-۲-معرفی دبیرستانهای موردمطالعه    ۱۳۰
۴-۳- انتخاب داده ها و ستانده ها     ۱۳۲
۴-۴-معرفی مدل مورد استفاده     ۱۳۴
۴-۵-تجزیه و تحلیل نتایج    ۱۳۵
۴-۵-۱-تاثیر آموزش برکارایی دبیرستانها     ۱۴۱
۴-۵-۲-تاثیر تکنولوژی آموزشی برکارایی دبیرستانهای منطقه (۲)    ۱۴۹
۴-۵-۳-بررسی فرضیات تحقیق     ۱۵۷
۴-۵-۴-عامل تولید مازاد (اضافی) Slack    ۱۵۹
۴-۵-۵-انتخاب الگوی مناسب برای بنگاه     ۱۶۰
۴-۶-خلاصه ای از تجزیه و تحلیل نتایج     ۱۶۵
۴-۶-۱-تجزیه و تحلیل جدول ۱۶-۴     ۱۶۷
۴-۶-۲-فرق کارایی فنی و کارایی مقیاس     ۱۶۹
فصل پنجم :نتیجه گیری و پیشنهادات     ۱۷۱
نتیجه گیری و پیشنهادات     ۱۷۲
منابع     ۱۷۴
چکیده

سرمایه گذاری در نیروی انسانی از اساسی ترین بخشهای توسعه بلندمدت و پایدار است و برخی بر این باورند که بسیاری از مشکلات و معضلات موجود در جامعه ایران را بایست به عدم آموزش صحیح در دوران قبل از دانشگاه ارتباط داد. در این راستا این تحقیق خواهد کوشید اثر تکنولوژی آموزشی برکارایی نیروی انسانی دبیرستانهای پسرانه منتخب منطقه ۲ تهران را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد. در این مطالعه از روش ناپارامتری تحلیل پوششی داده ها استفاده شده است.  ابتدا قرار بر این بود که اثرات شاخص آموزش و تکنولوژی آموزشی بر کارایی فنی نیروی انسانی مورد بررسی قرار گیرد ولی به دلیل محدودیتهای آماری در جمع آوری اطلاعات دبیرستانها و به دلیل اینکه تنها آمار ۱۵ دبیرستان پسرانه منطقه ۲ به دست محقق رسید به ناچار دو سناریو برای این تحقیق گزینش گردید. سناریوی اول به بررسی تأثیرات آموزش بر کارایی فنی نیروی انسانی می پردازد و سناریوی دوم نیز اثر تکنولوژی آموزشی بر کارایی را مورد ارزیابی قرار می دهد. داده های مورد استفاده در سناریوی اول(اثر آموزش) بر سطح کارایی عبارتند از: سرانه معلم به دانش آموزش (smd) ، میانگین سابقه کار معلمین (mskm) ، میانگین پیشرفت تحصیلی  دانش آموزان(mptd) ، و داده های مورد استفاده در سناریوی دوم(اثر تکنولوژی آموزشی بر سطح کارایی) نیز عبارتند از: سرانه کتاب به دانش آموز (skd) ، سرانه مساحت آزمایشگاه (sma) وسرانه کامپیوتر (sk) ، ستانده ها مورد استفاده در هر سناریو نیز میانگین دروس اختصاصی (mde) و میانگین دروس عمومی(mdo) بوده اند. نتایج این تحقیق نشان می دهند در هیچ یک از مدلهای روش تحلیل پوششی داده ها (CCRوBCC) ،‌رابطه معنی داری میان شاخصهای آموزشی و تکنولوژی آموزشی بر درجات کارایی دبیرستانها مورد مطالعه مشاهده نکرده ایم. بنابراین فرضیه های ما که مبنی بر تأثیر مثبت آموزش معلمان مدارس منطقه ۲ و بکارگیری تکنولوژی آموزشی و محیط آموزشی بر کارایـی فنـی نیروی انسانی است رد می شود؛ در واقع این فرضیات شرطهای لازم هستند ولی کافی نمی باشند. به نظر می رسد در کارایی دبیرستانهای منطقه ۲ عوامل دیگری نظیر کیفیت مدیریت و کیفیت تدریس، چگونگی قرار گرفتن مدارس از نقطه نظر جغرافیایی در درون منطقه ۲ موثر بوده باشد.

واژه های کلیدی: شاخص های آموزشی ، تکنولوژی آموزشی،‌کارایی نیروی انسانی در دبیرستانهای پسرانه منتخب منطقه ۲ تهران.

 

دانلود فایل

نوع فایل: ورد 185 صفحه





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول

تاریخچه بیمه ۲

قصل دوم

تقسیم بندی انواع بیمه                                                                               ۵

قرارداد ۸

بیمه ۱۱

تعهدات بیمه ۱۴

حدود تعهدات بیمه گذار در اعلام خطر موضوع بیمه                                        ۱۶

پرداخت حق ۱۷

بیمه آتش ۲۱

شکست ۲۴

بیمه تمام خطر مقاطعه کاران                                                                      ۲۸

اطلاعات مورد نیاز برای ارزیابی ریسک                                                       ۳۲

بیمه های مسئولیت مدنی                                                                           ۳۴

انواع بیمه مسئولیت مدنی                                                                          ۳۶

بیمه حمایت و پس انداز                                                                            ۵۷

بیمه نامه های مختلط عمر و پس انداز                                                           ۵۸

فصل سوم

نمودار سازمانی بیمه آسیا                                                                           ۶۲

اهم وظایف و اختیارات و مسئولیتها در بخش اداره خسارت جانی                        ۶۳

ارتباط بین روژه مزبور با درس پروژه مالی                                                   ۶۴

 

فصل چهارم

ثبت اسناد ۶۸

ثبت اسناد ۶۸

وارد کردن اطلاعت پرونده ها                                                                   ۶۸

گرفتن استعلام از پرونده ها                                                                       ۶۹

صدور چک و تاییدیه پرداخت چک                                                           ۶۹

پرفراژ چک و تاییدیه پرداخت چک                                                           ۶۹

تهیه صورت مغایرت بانکی                                                                        ۷۰

تکمیل کردن دفتر حواله خسارت                                                                ۷۰

فصل پنجم

خلاصه و ۷۲

فصل ششم

فرمهای دوره کارآموزی                                                                           ۷۳

منابع

مقدمه

تاریخچه بیمه در ایران

در سال ۱۳۱۰ خورشیدی ، فعالیت جدی ایران در زمینه بیمه آغاز شد . در این سال بود که قانون و نظامنامه ثبت شرکتها در ایران به تصویب رسید و متعاقب آن بسیاری از شرکتها بیمه خارجی از جمله گستراخ ، آلیانس ، ایگل استار ، یورکشایر ، رویال ، ویکتوریا ، ناسیونال ، سویس ، فنیکس ، اتحادالوطنی و … به تأسیس شعبه یا نمایندگی در ایران پرداختند .

گسترش فعالیت شرکتهای بیمه خارجی ، مسؤولان کشور را متوجه ضرورت تأسیس یک شرکت بیمه ایرانی کرد و دولت در شانزدهم شهریور ۱۳۱۴ شرکت سهامی بیمه ایران را با سرمایه ۲۰ میلیون ریال تأسیس نمود . فعالیت رسمی شرکت سهامی بیمه ایران از اواسط آبان ماه همان سال آغاز شد . تأسیس شرکت سهامی بیمه ایران ، نقطه عطفی درتاریخ فعالیت بیمه ای کشور به شمار می رود زیرا از آن پس دولت با در اختیار داشتن تشکیلات اجرایی مناسب ، قادر به کنترل بازار و نظارت بر فعالیت مؤسسات بیمه خارجی شد . دو سال پس از تأسیس شرکت سهامی بیمه ایران یعنی در سال ۱۳۱۶ ، « قانون بیمه » در ۳۶ ماده تدوین شد و به تصویب مجلس شورای ملی رسید  . پس از آن نیز مقررات دیگری در جهت کنترل و نظارت بر فعالیت مؤسسات بیمه از طریق الزام آنها به واگذاری ۲۵ درصد بیمه نامه های صادره به صورت اتکایی اجباری به شرکت سهامی بیمه ایران وضع شد ؛ در این رهگذر ، الزام به بیمه کردن کالاهای وارداتی و صادراتی و اموال موجود در ایران و ایرانیان مقیم خارج از کشور نزدیکی از مؤسسات بیمه که در ایران به ثبت رسیده اند ، بر استحکام شرکتهای بیمه افزود .

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 60 صفحه قابل ویرایش می باشد





تاريخ : یک شنبه 22 دی 1392برچسب:تاریخچه بیمه در ایران,
ارسال توسط ودود

فهرست مطالب
فصل اول : مقدمه
مقدمه
تعریف موضوع
اهداف انجام پروژه
محدوده زمانی و مکانی انجام پروژه
نکاتی کلی قابل توجه در مطالعه کار
فصل دوم : ادبیات تحقیق
مقدمه
تاریخچه کارسنجی و زمان سنجی
چند تعریف از بهره وری
روشهای کلی برای اندازه گیری بهره وری
بهره وری عوامل تولید و کارسنجی و روش سنجی
روش تعیین کل زمان کار
ارزیابی کار
هدف کارسنجی
موارد استفاده کارسنجی
فنون کارسنجی
مطالعه کار
فواید مطالعه کار
کارسنجی
مراحل اصلی مطالعه کار
مطالعه روش
اهداف مطالعه روش
ابزارهای مرحله ثبت مطالعه روش
علائم مورد استفاده در نمودارهای مربوط به فرآیند
تربلینگ ها
زمان سنجی
مقدمات زمان سنجی
اهداف زمان سنجی
تکنیک های مختلف زمان سنجی
مراحل اساسی زمان سنجی
انتخاب کار مورد مطالعه و انجام زمان سنجی
طرز برخورد با کارگر و انجام زمان سنجی
کسب و ثبت اطلاعات وانجام زمان سنجی
بررسی روش در انجام زمان سنجی
مراحل زمان سنجی به روش Stop watch
تقسیم سیکل عملیات به اجزا و مناسب کاری
انواع عناصر کاری
انواع کرونومتر
روشهای ثبت نتایج زمان سنجی با کرونومتر
مشکلات ثبت زمان
محاسبه تعداد سیکل های مورد مشاهده
ضریب عملکرد
روش و ستینگ هاوس
روش توازن اجرای کار
الونس
محاسبه زمان استاندارد
سیستم های زمان سنجی پیشرفته خانواده MTM
کاربرد، مزایا و معایب روش MTM
واحد زمان در سیستم MTM
انواع MTM
حرکت بسیط در سیستم MTM
روش زمان سنجی MOST
کاربرد انواع سیستم های زمان سنجی MOST
فصل سوم : بررسی وضعیت موجود
مقدمه
معرفی شرکت
شهردارو در یک نگاه
محدوده مکانی شرکت شهردارو
تاریخچه شرکت داروسازی شهردارو
نمودار سازمانی شرکت شهردارو
چارت سازمانی شرکت «مدیریت»
خطوط تولیدی شرکت لابراتورهای شهردارو
لیست تجهیزات جامدات
معرفی واحدی که پروژه در آن انجام شده
بررسی مراحل اصلی کار در قسمت مایعات با استفاده از فلوچارت
نمودار OPC تولید قطره
نمودار FPC ساخت قطره
بررسی وضعیت سازمان از لحاظ موضوع تحت بررسی
نقشه جریان
نمودار جریان فرآیند
جدول زمان بندی
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل و ارائه پیشنهادات
مقدمه
نقاط قوت
نقاط ضعف
پیشنهادات
توصیه هایی جهت کارآمدتر شدن نیروی انسانی
پیشنهاداتی در خصوص بهبود شرایط
شش عامل بهینه کننده‌ی زمان‌بندی
چند نکته مهم
منابع مورد استفاده

مقدمه

وقت و زمان از اصلی ترین عناصر در تولید و بهره وری می باشد از این رو توجه به گذر آن وجلوگیری از اتلاف زمان از دیرباز مدنظر بزرگان واندیشمندان بوده است زمان می گذرد و نمی توان از عبور آن ممانعت نمود پس برای باطل شدن آن باید از هر لحظه و دم بهره جست.

موضوع مورد بحث در این پروژه کارسنجی وزمان سنجی است.

در فصل اول، موضوع پروژه، اهداف انجام آن و محدوده زمانی و مکانی پروژه آشنا می شوید.

در فصل دوم، شناخت کامل از موضوع پروژه و تعریف و اهداف موضوع، پردازش خواهد شد.

در فصل سوم،شرکت مورد نظر و فعالیت ها و اقدامات انجام شده در آن مکان در رابطه با موضوع پروژه شرح داده خواهد شد.

در فصل چهارم ، از نتایج حاصل از انجام پروژه ، پیشنهادات و راهکارها آگاه می شوید.

فصل پنجم ، فصل ضمایم و پیوست ها می باشد.

موضوع زمان یعنی موضوعی که امید است در تمام مراحل ولحظات زندگی ما، مورد توجه و التفات واقع شود تا به امید حق، از عمر که بزرگترین نعمت الهی است در مفیدترین کار و بهترین وجه استفاده نماییم.

در سازمان ها وادارات ، موضوع زمان در سرفصل ارزیابی کار وزمان قرار می گیرد و منظور از انجام مطالعات دراین زمینه ، دست یافتن و بهره وری وکاهش هزینه ها و حذف خستگی و کسالت نسبت به کار می باشد.

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 124 صفحه قابل ویرایش می باشد





تاريخ : یک شنبه 22 دی 1392برچسب:کارسنجی,زمان سنجی,
ارسال توسط ودود

فهرست مطالب
عنوان     صفحه
فصل اول: مقدمه ی پژوهش (کلیات)‌
۱-۱مقدمه    ۲
۲-۱بیان مسأله پژوهش     ۲
۳-۱موضوع  و سئوال اصلی پژوهش     ۴
۴-۱اهمیت وضرورت پژوهش     ۵
۵-۱اهداف پژوهش     ۸
۶-۱کاربردهای پژوهش     ۸
۷-۱فرضیه های پژوهش     ۹
۸-۱استفاده کنندگان از نتیجه پایان نامه     ۱۰
۹-۱جنبه جدید بودن و نوآوری طرح     ۱۰
۱۰-۱روش انجام تحقیق     ۱۰
۱۱-۱روش وابزار گردآوری اطلاعات     ۱۱
۱۲-۱جامعه آماری وتعداد نمونه     ۱۱
۱۳-۱روش نمونه گیری     ۱۱
۱۴-۱روش تجزیه وتحلیل اطلاعات     ۱۱
۱۵-۱ محدودیت های پژوهش    ۱۲
فصل دوم:‌ ادبیات و پیشینه ی پژوهش
۱-۲ تعریف تکریم     ۱۴
۲-۲ اهداف تکریم     ۱۴
۳-۲ تعریف ارباب رجوع (مشتری)     ۱۵
۴-۲ انواع دسته بندی مشتریان     ۱۵
۵-۲ تعریف رضایت مشتری     ۱۵
۶-۲ مزایای رضایت مشتری     ۱۶
۷-۲ تعریف مشتری مداری     ۱۷
۸-۲ تقسیم بندی کرامت انسانی ومشتری مداری     ۱۷
۹-۲ تعریف شفاف ومستند سازی     ۱۸
۱۰-۲ مراحل مستند سازی     ۱۸
۱۱-۲ مفاهیم اطلاع رسانی     ۲۲
۱۲-۲ پایگاههای اطلاع رسانی     ۲۳
۱۳-۲ طبقه بندی شیوه های اطلاع رسانی     ۲۵
۱۴-۲ اهم شیوه های اطلاع رسانی     ۲۹
۱۵-۲ تعریف باز مهندسی واصلاح مجدد    ۳۰
۱۶-۲ مفروضات باز مهندسی     ۳۰
۱۷-۲ اصول باز مهندسی     ۳۱
۱۸-۲ مراحل اصلاح وبهبود سیستم ها و روش های انجام کار    ۳۲
۱۹-۲ تعریف منشور اخلاقی     ۴۰
۲۰-۲ هدفهای منشور اخلاقی     ۴۰
۲۱-۲ تدوین منشور اخلاقی سازمان در ارتباط با مردم     ۴۱
۲۲-۲ مشکلات اجرای منشور اخلاقیات     ۴۲
۲۳-۲ تعریف فرم نظر سنجی     ۴۳
۲۴-۲ مروری بر پژوهش انجام شده در مورد تکریم ارباب رجوع (مشتری مداری)‌    ۴۴
۱-    مطالعات نظری     ۴۴
۲-     مطالعات تجربی     ۴۵
۲-۱ پژوهش های انجام شده در خارج از ایران     ۴۵
۲-۲ پژوهش های انجام شده در ایران     ۵۰
فصل سوم: روش تحقیق
۱-۳  مقدمه     ۵۷
۲-۳ روش وابزار پژوهش     ۵۷
۳-۳ جامعه ونمونه ی آماری وحجم نمونه     ۵۸
۴-۳ روش نمونه گیری     ۶۰
۵-۳ تعریف عملی ونظری متغیرها     ۶۰
۶-۳ روایی وپایایی پرسشنامه     ۶۵
۷-۳ روش گرد آوری داده ها     ۶۸
۸-۳ روش تجزیه وتحلیل داده ها     ۶۹
۹-۳ تاریخچه وزارت کار وامور اجتماعی     ۶۹
۱۰-۳ وظایف وزارت کار وامور اجتماعی     ۷۰
۱۱-۳ توصیف معاونتها در وزارت کاروامور اجتماعی     ۷۵
۱۲-۳ وظایف معاونتها در وزارت کاروامور اجتماعی     ۷۶
۱۳-۳ وظایف دفتر ارزیابی عمـــلکرد و پاسخگویی به شکــــایات در خصوص
پاسخگویی به شکایات و راهنمای ارباب رجوع     ۹۴
۱۴-۳ تمهیدات واقدامات انجام شده در زمینه تکریم دروزارت کار وامور اجتماعی     ۹۸
فصل چهارم :‌یافته های تحقیق
۱-۴ توصیف مشخصات فردی وشغلی مربوط به مراجعین     ۱۰۵
۲-۴ توصیف مشخصات فردی و شغلی وسازمانی مربوط به کارکنان     ۱۰۸
۳-۴ توزیع فراوانی پاسخگویان (ارباب رجوع)‌برحسب فرضیه ها     ۱۱۲
۴-۴ رابطه بین میزان تکریم ارباب رجوع و فرضیه ها( پرسشنامه مشتریان)    ۱۱۶
۵-۴ سنجش رابطه بین تکریم ارباب رجـــــوع ومتـــغیرهای وابسته از طـــریق
آزمـــــــون T (پرسشنامه مشتریان)‌    ۱۲۲
۶-۴ مقدار ضـــــــــریب همبستگی پیرسون بین طرح تــــکریم ارباب رجوع و
فرضیه ها(پرسشنامه ارباب رجوع)    ۱۲۳
۷-۴ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان)‌بر حسب فرضیه ها     ۱۲۴
۸-۴ رابطه بین تکریم ارباب رجوع وفرضیه ها ( پرسشنامه کارکنان)     ۱۳۰
۱۰-۴    سنجش رابطه تکریم ارباب رجوع و متغیرهای وابســــــــــــته ازطریق آزمونT
(پرسشنامه کارکنان)‌    ۱۳۷
۱۰-۴ مقدار ضریب همبستگی پیرسون بین طرح تکریم ارباب رجوع  و فرضیه ها
(پرسشنامه کارکنان)     ۱۳۹
فصل پنجم:‌جمع بندی و نتیجه گیری
۱-۵ مقدمه    ۱۴۲
۲-۵ نتیجه گیری     ۱۴۲
۳-۵ پیشنهادات مرتبط با موضوع پژوهش     ۱۴۸
۴-۵ پیشنهادات برای تحقیقات آتی     ۱۴۹
۵-۵ خلاصه پژوهش     ۱۵۰
فهرست منابع     ۱۵۴
پیوستها
پیوست ۱- داده های تحقیق
پیوست ۲- پرسشنامه
چکیده انگلیسی

فهرست جداول
عنوان     صفحه
۴-۱ توزیع فراوانی  و درصد آزمودنی ها برحسب محل اشتغال (مراجعین)     ۱۰۵
۴-۲ توزیع فراوانی و در صد آزمودنی ها برحسب سن(مراجعین)‌    ۱۰۶
۴-۳ توزیع فراوانی  و درصد آزمودنی ها برحسب جنس (مراجعین)     ۱۰۶
۴-۴ توزیع فراوانی ودرصد آزمودنی ها برحسب تحصیلات(مراجعین)‌    ۱۰۷
۴-۵ توزیع فراوانی ودرصد آزمودنی ها برحسب وضعیت تأهل (مراجعین)‌    ۱۰۸
۴-۶ توزیع فراوانی ودرصد آزمودنی ها برحسب واحد اشتغال (کارکنان)‌    ۱۰۸
۴-۷ توزیع فراوانی ودرصد آزمودنی ها برحسب سن (کارکنان)‌    ۱۰۹
۴-۸ توزیع فراوانی ودرصد‌آزمودنی ها برحسب جنس (کارکنان)‌    ۱۱۰
۴-۹ توزیع فراوانی و درصد آزمودنی ها برحسب تحصیلات (کارکنان)‌    ۱۱۰
۴-۱۰ توزیع فراوانی و درصد آزمودنی ها برحسب وضعیت تأهل (کارکنان)    ۱۱۱
۴-۱۱ توزیع فراوانی و درصد آزمودنی ها بر حسب تاریخ استخدام(کارکنان)    ۱۱۲
۴-۱۲ توزیع فراوانی پاسخگویان (ارباب رجوع )‌برحـــــسب جلوگیری از اتلاف
وقت وترددهای اضافی     ۱۱۳
۴-۱۳ توزیع فراوانی پاسخگویان (ارباب رجوع) برحسب اطلاع رسانی مناسب     ۱۱۳
۴-۱۴ توزیع فراوانی پاسخگویان (ارباب رجوع)‌برحسب ایجاد منشور اخلاقی به
منظور برخود مشفقانه با ارباب رجوع     ۱۱۴
۴-۱۵ توزیع فراوانی پاسخگویان (ارباب رجوع)‌برحسب جلوگیری ازسردرگمی
وصرف هزینه اضافی     ۱۱۵
۴-۱۶ توزیع فراوانی پاسخگویان (ارباب رجوع) برحسب جــــــلوگیری از حس
بد بینی درارباب رجوع    ۱۱۵
۴-۱۷ توزیع فـــــــراوانی پاسخگویان (اربــــــاب رجوع)‌برحسب متغیر مستقل
(طرح تکریم)     ۱۱۶
۴-۱۸ سنجش رابطه بین میزان تکریم ارباب رجوع  و جلوگیری از اتلاف وقت و
ترددهای اضافی (پرشنامه مشتریان)‌    ۱۱۷
۴-۱۹ سنجش رابطه بین میـــــزان تکریم ارباب رجوع واطلاع رسانی مناسب به
مراجعین (پرسشنامه مشتریان)‌    ۱۱۸
۴-۲۰ رابطه بین میزان تکریم ارباب رجوع وایجاد منشور اخلاقی ( پرســشنامه
مشتریان)‌    ۱۱۹
۴-۲۱ رابطه بین میزان تکریم ارباب رجوع و جلـــوگیری از سردرگمی وصرف
هزینه های اضافی (پرسشنامه مشتریان)     ۱۲۰
۴-۲۲ رابطه بین میزان تکریم وارباب رجوع و جلوگیری از حس بدبینی در ارباب
رجوع ( پرسشنامه مشتریان)‌    ۱۲۱
۴-۲۳ سنجش رابطه بین تکریم اربــــــــاب رجوع ومتغیرهای وابســــته ازطریق
آزمون T (پرسشنامه مشتریان)‌    ۱۲۲
۴-۲۴ ضریب همبستگی پیرسون بین طرح تکریم ارباب رجوع و فرضیه ها
(پرسشنامه ارباب رجوع)    ۱۲۳
۴-۲۵ توزیع فراوانی پاسخگویان ( کارمندان)‌برحسب جلوگیری از اتلاف وقت و
ترددهای اضافی    ۱۲۴
۴-۲۶ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان)‌برحسب اصلاح ومهندسی‌مجدد در
روشهای انجام کار.     ۱۲۵
۴-۲۷ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان)‌برحسب اطلاع رسانی مناسب به ارباب
رجوع     ۱۲۶
۴-۲۸ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان )‌برحسب ایجاد منشور اخلاقی     ۱۲۶
۴-۲۹ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان)‌برحسب نظرسنجی از مراجعان    ۱۲۷
۴-۳۰ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان)‌ برحسب تشویق کـــــارکنان متعهد
وتنبیه کارکنان خطا کار     ۱۲۸
۴-۳۱ توزیع فـراوانی پاسخگویان (کارمندان)‌بر حسب جلوگیری از سردرگمی و
صرف هزینه های اضافی     ۱۲۸
۴-۳۲ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان)‌برحسب جلوگیری ازحس  بدبینی در
ارباب رجوع.     ۱۲۹
۴-۳۳ توزیع فراوانی پاسخگویان (کارمندان)‌بر حسب متغیر مستقل (تکریم ارباب
رجوع )‌    ۱۳۰
۴-۳۴ سنجش رابطه بین تکــــریم ارباب رجوع و جلــــــوگیری از اتلاف وقت و
ترددهای اضافی (پرشسنامه کارکنان)‌    ۱۳۰
۴-۳۵ – رابطــــــه بین تکریم ارباب رجوع  واصلاح ومهندسی مجدد در روشهای
انجام کار( پرسشنامه کارکنان)‌    ۱۳۱
۴-۳۶ –رابطه بین تکریم ارباب رجوع  و اطلاع رسانی منــــــاسب به ارباب رجوع
(پرسشنامه کارکنان)‌    ۱۳۲
۴-۳۷- رابطه بین تکریم ارباب رجوع  وایجاد منشور اخلاقی به منـظور برخورد
مشفقانه با ارباب رجوع (پرسشنامه کارکنان)‌    ۱۳۳
۴-۳۸ رابطه بین تکــــریم ارباب رجوع وجلوگیری وایـــــجاد نظر سنـــــجی از
مراجعان ( پرسشنامه کارکنان)‌    ۱۳۳
۴-۳۹ سنجش رابطه بین تکریم ارباب رجوع و تشویق کارکنان متعهد با برخورد
با کارکنان خطاکار    ۱۳۴
۴-۴۰ رابطه بین تکـــــــریم ارباب رجوع وجلوگیری از سردرگمی وصرف هزینه
اضافی (پرسشنامه کارکنان )‌    ۱۳۵
۴-۴۱ رابطـــــه بین تکریم ارباب رجـــــوع و جلوگیری از حس بدبینی در ارباب
رجوع (پرسشنامه کارکنان)‌    ۱۳۶
۴-۴۲  سنجش رابطه بین تکریم ارباب رجوع و متغـــــــیرهای وابسته از طریق
آزمون T (کارکنان)‌    ۱۳۷
۴-۴۳ ضریب همبستگی پیرسون بین طرح تکریم ارباب رجوع و فرضیه ها
(پرسشنامه کارکنان)    ۱۳۹

فهرست اشکال
عنوان     صفحه
۲-۱ انواع دسته بندی مشتریان     ۱۵
۲-۲ روز تحولات تاریخی تئوریهای مدیریت     ۴۵
۲-۳ سه جهت گیری استراتژیک     ۴۶
۲-۴ شاخص های تعیین رضایتمندی مشتریان در صنعت بانکداری     ۵۵
۳-۱ نمودار تشکیلاتی وزارت کار و امور اجتماعی     ۷۳

۱-۱ مقدمه:
تکریم  انسان به عنوان متعالی ترین مخلوق پروردگار در قرآن کریم بدان اشاره شده است آدمی به لحاظ دارا بودن قوة ناطقه افضل موجودات است و برتراز آنان می‎باشد زیرا در پرتو این خصیصه ذاتی ارتباط با عالم ماده و معنا و همنوع خود پیدا می‎کند.
ضرورت برآورده شدن احتیاجات بشر تعامل و ارتباط بین آنان را پدید می‎آورد و از همین زمان بود که ارزشها و هنجارها رفته رفته جای خود را به عنوان یک رکن و استوانه مهم در جوامع مستحکم نمود. امروزه به جد دریافته ایم احترام به دیگران چه در محیط خانواده، جامعه، اداره و … مستلزم تکریم و جلب رضایت طرفین می‎باشد.
در نظام اداری کشور ما برآورده نمودن خواسته و امورات مراجعه کننده همواره مورد تأکید مسئولین امر و کارمندان شریف دولت بوده است که این مهم در برنامه سوم توسعه اقتصادی سیاسی و برنامه های هفتگانه تحول اداری به عنوان یکی از ضروری ترین اهداف اجرای برنامه های مذکور در سطح نظام اداری دولت پاسخگو و خدمتگزار مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است.
۲-۱ بیان مسأله‌ی پژوهش
تکریم ارباب رجوع به عنوان کلید واژه‌ی این پژوهش است. یکی از هدف های اصلی هر سازمان جلب رضایت مشتریان و خدمات گیرندگان از طریق ارایه خدمات با کیفیت مطلوب است. در نظریه های نوین مدیریت، توجه به اصل مشتری مداری  و جلب رضایت متقاضیان خدمات به عنوان یکی از جهت گیریهای اصلی تلقی می‎شود و مولفه هایی از قبیل سرعت، صحت و دقت در انجام کار مراجعان، چگونگی رفتار و برخورد با خدمت گیرندگان و اطلاع رسانی مناسب، عواملی هستند که موجب رضایتمندی خدمت گیرندگان و مراجعین دستگاههای دولتی می‎شوند.
تاکنون مقوله رضایت  خدمت گیرندگان در نظام اداری کشور کمتر مورد توجه بوده است و دستگاههای اجرایی اغلب بازخوردی از خدمات ارایه شده دریافت نکرده اند و گردآوری دیدگاههای مراجعان و اعمال آن در فرایند کار، جایگاهی نداشته است. همین نکته موجب آن شده است که شیوه های سنتی انجام کار کمتر مورد تجدیدنظر قرار گیرد و به خصوص در زمینه اطلاع رسانی  به خدمات گیرندگان و آگاه کردن آنان از چگونگی انجام خدمات و اسناد و مدارک لازم، اقدام موثری انجام نگرفته است و مراجعان اغلب با رفت و آمدهای مکرر به دستگاه خدمت دهنده موفق شده اند خدمات موردنظر خود را دریافت کنند. به دلیل اینکه روش های انجام کار مستند نشده است. کارکنان دستگاههای اجرایی در برخی موارد قوانین و مقررات را به میل خود تفسیر کرده اند و دشواریهایی در زمینه خدمت دهی ایجاد شده است.

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 177 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

       عنوان                                                                                    صفحه                                                                                    

فصل اول:کلیات تحقیق   ………………………………………………….  ۱

         ۱-۱ مقدمه     ………………………………………………………………..۲

        ۱-۲ بیان مساله تحقیق   …………………………………………………….۳

         ۱-۳ اهمیت وضرورت موضوع تحقیق   ……………………………………..۴

        ۱-۴ اهداف تحقیق ……………………………………………………………۶

        ۱-۵ چارچوب نظری تحقیق  ………………………………………………… ۷

       ۱-۶ فرضیه های تحقیق  ……………………………………………………….۱۱

       ۱-۷ قلمرو تحقیق      ………………………………………………………… ۱۲

       ۱-۸ تعاریف و مفاهیم واژه ها   ………………………………………………. ۱۳

       ۱-۹ متغیرهای تحقیق:     …………………………………………………….. ۱۴

فصل دوم:ادبیات تحقیق    ………………………………………………… ۱۵

       ۲-۱ مقدمه    …………………………………………………………………. ۱۶

       ۲-۲ تعاریف و مفاهیم تعهد سازمانی   ………………………………………..۱۸

       ۲-۳ مراحل توسعه تعهد سازمانی   ………………………………………….. ۲۱

       ۲-۴ اجزاء تعهد سازمانی   ………………………………………………….. ۲۳

       ۲-۵ اهمیت تعهد سازمانی   ……………………………………………….. ۲۷

                                                    (یک)

 ۲-۶عوامل مؤثر بر تعهد سازمانی    ……………………………………….. ۲۸

      ۲-۷ ابعاد تعهد سازمانی   …………………………………………………. ۳۰

      ۲-۸ دیدگاه‌های تعهد سازمانی   ………………………………………….. ۳۲

      ۲-۹ مدل‌ها و الگوهای تعهد سازمانی   …………………………………….. ۳۴

      ۲-۱۰ برخی تحقیقات انجام شده در خصوص تعهد سازمانی   …………….. ۴۰

فصل سوم:روش شناسی تحقیق  ……………………………………….. ۴۲

      ۳-۱ مقدمه    …………………………………………………………………..  ۴۳

      ۳-۲ نوع تحقیق   ………………………………………………………  ۴۴

     ۳-۳ جامعه آماری   ……………………………………………………..  ۴۵

     ۳-۴ حجم نمونه   ……………………………………………………….  ۴۶

     ۳-۵ روش نمونه گیری   ……………………………………………….  ۴۷

     ۳-۶ شرح پرسشنامه   ………………………………………………….   ۴۸

     ۳-۷ روایی پرسشنامه   ………………………………………………..   ۴۹

     ۳-۸ اعتبار( پایایی )پرسشنامه   ………………………………………   ۵۰

فصل چهارم: روشهای آماری و تجزیه و تحلیل مشاهدات (داده‌ها) …….  ۵۳

     ۴-۱ مقدمه  …………………………………………………………….   ۵۴

     ۴-۲ آمار توصیفی   …………………………………………………..    ۵۵

     ۴-۳ فرضیه ۱  ………………………………………………………..    ۵۹

     ۴-۴ فرضیه۲  …………………………………………………………..     ۶۰

     ۴-۵ فرضیه۳   ………………………………………………………….   ۶۱

                                                                    (دو)

  ۴-۶ فرضیه ۴   …………………………………………………………  ۶۳

     ۴-۷ فرضیه ۵   …………………………………………………………   ۶۴

     ۴-۸ فرضیه۶   …………………………………………………………   ۶۷

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادات  ………………………..  ۶۸ 

     ۵-۱ نتیجه گیری   ……………………………………………………..   ۶۹

      ۵-۲ پیشنهادات   ………………………………………………………  ۷۰

   منابع و مآخذ   ……………………………………………………………. ۷۲

   ضمائم  …………………………………………………………………..  ۷۱

چکیده:

این تحقیق  با هدف بررسی ارتباط تعهد سازمانی با ویژگیهای شخصی کارکنان دانشگاه تربیت معلم سبزواردر سال۸۷-۸۸ به انجام رسید.نوع تحقیق با توجه به هدف، کاربردی و از نظر ماهیت وروش توصیفی می باشدکه با استفاده از مطالعات میدانی به بررسی وضعیت موجود پرداخته است.جامعه آماری مورد نظر کلیه کارمندان دانشگاه تربیت معلم سبزوار شامل ۱۴۰نفر بوده، که از این تعداد براساس فرمول محاسبه حجم نمونه کرجسی و مورگان (۱۹۷۰)  تعداد ۱۰۳ نفر به عنوان جامعه نمونه انتخاب شده اند. ابزار اندازه گیری، پرسشنامه ۱۵ سوالی (OCQ) مودای،پورتر و استیرز به همراه سوالات ویژگیهای فردی و شخصی بوده است که با ضریب آلفای کرونباخ ۰٫۷۶۴ پایایی آن اثبات و روایی آن نیز طبق نظر اساتید فن مورد تایید واقع شده است. در تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق از شیوه های توصیف آماری از قبیل: جداول توزیع فراوانی،شاخصهای مرکزی و شاخصهای پراکندگی و در بخش استنباطهای آماری از روش آزمون t  برای نمونه های مستقل و روش ANOVA   ورگرسیون خطی ساده یک متغیره برای بررسی فرضیات تحقیق استفاده شده است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل  یافته ها نشان می دهد که رابطه معناداری بین تعهد سازمانی با سن ، جنسیت، سطح تحصیلات ، وضعیت تأهل و میزان حقوق و دستمزد وجود نداشته و تنها بین سابقه خدمت تعهد سازمانی و رابطه معنی دار دیده می شود..

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 106 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب
عنوان    صفحه
فصل اول    ۱
۱-۱- مقدمه    ۱
۲-۱- تعریف موضوع    ۲
۳-۱- اهمیت تحقیق    ۳
۴-۱- هدف و علت انتخاب موضوع    ۳
۵-۱- سوابق مربوط    ۴
۶-۱- فرضیات تحقیق    ۵
۷-۱- قلمرو مکانی تحقیق    ۵
۸-۱- قلمرو زمانی تحقیق    ۵
۹-۱- روش تحقیق    ۵
۱۰-۱- ساختار تحقیق    ۵
فصل دوم    ۷
۱-۲- مقدمه    ۷
۲-۲- کلیات    ۷
۳-۲- بازار سرمایه در ایران    ۸
۴-۲- مزایای وجود بورس اواق بهادار    ۹
۱- از دیدگاه کلان    ۹
۲- از دیدگاه شرکتهای پذیرفته شده در بورس    ۹
۳- از نظر سرمایه گذاران    ۹
۵-۲- سودمندی در پیش بینی معیاری برای ارزیابی اطلاعات    ۱۰
۶-۲- استفاده کنندگان صورتهای مالی    ۱۱
۷-۲- هدفهای گزارشگری مالی    ۱۲
۸-۲- انتخاب نظریه سود    ۱۳
۹-۲- استدلال انتخاب نظریه سود    ۱۴
۱۰-۲- مکاتب فکری پیرامون اندازه گیری سود    ۱۵
۱۱-۲- سود تحققی و سود غیر تحققی    ۱۶
۱۲-۲- فواید سود برای سرمایه گذاران    ۲۰
۱۳-۲- حلقه های ارتباطی سود و قیمت سهام    ۲۱
۱۴-۲- تحلیل سود    ۲۳
۱۵-۲- پیش بینی سودهای آتی از روی سودهای جاری    ۲۴
۱۶-۲- قیمتها و سودها    ۲۴
۱۷-۲- ویژگی بازار حقیقی و کامل    ۲۴
۱۸-۲- ارتباط بین سودهای حسابداری دائمی و سودهای دائمی که بعنوان مفهوم ارزیابی می باشند    ۲۵
۱۹-۲- مروری بر تحقیقات انجام شده ذر رابطه با سود-قیمت    ۲۶
فصل سوم    ۳۳
۱-۳- مقدمه    ۳۳
۲-۳- انواع روشهای تحقیق    ۳۴
۳-۳- مراحل مختلف تنظیم تحقیق توصیفی    ۳۵
۴-۳- مراحل پژوهش علمی در تحقیق    ۳۵
۱- تعیین هدف    ۳۵
۲- جمع آوری داده ها    ۳۶
۳- تجزیه و تحلیل داده ها    ۳۶
۴- بیان یافته ها    ۳۶
۵-۳- فرضیات تحقیق    ۳۷
۶-۳- تئوری فرضیه تحقیق    ۳۸
۷-۳- جامعه آماری    ۳۸
۸-۳- نمونه و نمونه گیری    ۳۹
۹-۳- نحوه جمع آوری داده ها و روشها و تکنیکهای آماری و محاسبات آنها    ۴۱
۱۰-۳- آماره تست فرضیات    ۴۳
۱۱-۳- ضریب تشخیص (ضریب تعیین)    ۴۴
۱۲-۳- محاسبه ضریب رگرسیون    ۴۴
فصل چهارم    ۴۶
۱-۴- مقدمه    ۴۶
۲-۴- تجزیه و تحلیل یافته ها    ۴۶
۳-۴- ضریب تعیین    ۴۸
۴-۴- محاسبه ضرایب رگرسیون و معادله خط آنها    ۴۸
۵-۴- بررسی همبستگی بین قیمت و سود نقدی    ۵۲
۱- ضریب همبستگی    ۵۲
۲- نتایج آزمون فرض    ۵۲
۳- ضریب تعیین    ۵۴
۴- محاسبات مربوط به ضراب رگرسیون    ۵۴
فصل پنجم    ۵۷
۱-۵- خلاصه تحقیق    ۵۷
۲-۵- ارزیابی نتایج آزمون فرض    ۵۸
۳-۵- محدودیت های تحقیق    ۵۸
۴-۵- پیشنهادات    ۵۹
۵-۵- توصیه برای تحقیقات آتی    ۶۰

خلاصه تحقیق :

با توجه به تئوری های موجود در زمینه ارزش اوراق بهادار و اینکه قیمت اوراق بهادار برابر با ارزش فعلی جریان های نقدی آینده ( و آنچه مورد انتظار دارندگان اوراق بهادار است) می باشد  و  برای آزمون محتوایی اطلاعاتی سود حسابداری اعلام  شده  از سوی شرکت ها و بررسی میزان توجه خریداران و فروشندگان سهام در بازار بورس اوراق بهادار تهران به سود حسابداری اقدام به انجام این تحقیق شد.

از دید سرمایه گذاران نقش بورس از جنبه سود مناسب، مشارکت در مالکیت ، اداره امور شرکت از طریق اعمال حق رای ، نقدینگی دارایی ، پوشش در مقابل تورم و معافیت های مالیاتی ، قابل تامل می باشد .

هدف اولیه از سرمایه گذاری در سهام شرکت ها، همچون بسیاری دیگر از فرصت ها و امکانات سرمایه گذاری کسب سود می باشد . سرمایه گذاری در اوراق سهام ، مشکل تقسیم ناپذیری طرح های بزرگ را حل کرده و بورس اوراق بهادار نیز ، سرمایه گذاری در اوراق بهادار را تسهیل می کند . مشکل دیگر سرمایه گذاری در دارایی های فیزیکی یعنی قابلیت نقدینگی پایین تر ، از طریق سرمایه گذاری در اوراق سهام حل می شود .

در فصل دوم کلیاتی در زمینه سود حسابداری ، مفاهیم و تئوری های موجود در زمینه سود ، همچنین خلاصه ای از تحقیقات انجام شده در زمینه بررسی ارتباط بین سود حسابداری و قیمت سهام ارائه گردید ، در زمینه رفتار قیمت سهام نیز مطالبی عنوان گردید . هدف اساسی تحقیق بررسی ارتباط و همبستگی بین تغییر در سود و تغییر قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران در سال های ۸۳ – ۸۰ می باشد .

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 60 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

چکیده     …………………………………….
مقدمه    …………………………………….
بخش اول
تاریخچه، تعاریف و اصطلاحات    …………………………………….
تاریخچه بورس در جهان    …………………………………….
تاریخچه‌ی بازار اوراق بهادار ایران    …………………………………….
تعاریف و اصطلاحات    …………………………………….
بخش دوم
مبانی بورس    …………………………………….
چرخه خرید سهام    …………………………………….
درخواست فروش    …………………………………….
ساعت انجام معامله    …………………………………….
نحوه انجام معامله    …………………………………….
ورود سفارش به سامانه معاملاتی    …………………………………….
سازوکار معاملات    …………………………………….
تسویه و پایاپای    …………………………………….
روشهای تحلیل گری قیمت سهام    …………………………………….
بخش سوم    …………………………………….
بورس الکترونیک    …………………………………….
مبادلات الکترونیک در بازار های مالی    …………………………………….
نگاهی به ساختار بازار های الکترونیک    …………………………………….
گسترش شبکه های ارتباطی الکترونیک    …………………………………….
سیستم های الکترونیک در سایر بازارها     …………………………………….
آیا بازار های الکترونیک اجتناب ناپذیرند    …………………………………….
نحوهء عملکرد بورس الکترونیک    …………………………………….
مشکلات سرمایه‌گذاری آنلاین    …………………………………….
جوانب حقوقی خرید و فروش الکترونیک سهام    …………………………………….
بخش چهارم    …………………………………….
مقایسه،راهکارها و نتیجه گیری    …………………………………….
نقش فن‌آوری اطلاعات در بازار سرمایه ایران     …………………………………….
گیری فن آوری اطلاعات در بورس های جهان    …………………………………….
بازار بورس ایران از سنتی تا الکترونیکی    …………………………………….
راهکارهای توسعه فناوری اطلاعات در بورس ایران    …………………………………….
نتیجه‌گیری و پینشهادات     …………………………………….
منابع و مآخذ    …………………………………….

چکیده


هدف این مقاله بهبود درک مفاهیم فناوری، داد و ستد سنتی و الکترونیکی سهام در بازار بورس ایران می باشد. این مقاله، تاثیر فناوری اطلاعات در توسعه بازار سرمایه را مورد بررسی قرار می دهد. بکار گیری صحیح این‌ فناوری موجب توسعه فرایند دادوستد الکترونیک سهام خواهد بود. بدون شک فرهنگ سازی و درک مفاهیم تکنولوژی اطلاعات و بکار گیری آن در زمینه فوق الذکر موجبات افزایش کارایی بازار بورس را فراهم می آورد.

مقدمه:

توسعه‌ و پیشرفت‌ فناورى‌ اطلاعات‌‌ و پیدایش عصر مجازی، شدیدترین‌ موج‌ تغییر را در زندگى‌ بشر سبب‌ شده‌ است. در این‌ میان‌ تجارت‌ الکترونیک‌ به‌ عنوان‌ یکى‌ از ضروریات‌ پیشرفت‌ اقتصادى‌ کشورها بیش‌ از همه‌ رخ‌ مى‌نماید. تجارت‌ الکترونیکى‌ فعالیت‌هاى‌ گوناگونى‌ از قبیل‌ مبادله‌ الکترونیکى‌ کالا و خدمات، تحویل‌ فورى‌ مطالب‌ دیجیتال، انتقال‌ الکترونیکى‌ وجوه، مبادله‌ الکترونیکى‌ سهام، بارنامه‌ الکترونیکی، طرح‌هاى‌ تجاری، طراحى‌ و مهندسى‌ مشترک، منبع‌ یابی، خریدهاى‌ دولتی، بازاریابى‌ مستقیم‌ و خدمات‌ پس‌ از فروش‌ را در بر مى‌گیرد. امروزه‌ دیگر اهمیت‌ تجارت‌ الکترونیک‌ به‌ عنوان‌ یکى‌ از ضروریات‌ پیشرفت‌ اقتصادى‌ کشورها نیاز به‌ توصیف‌ ندارد.در این‌ میان‌ برخى‌ سازمان‌هاى‌ بین‌المللى‌ و از جمله‌ مهم‌ترین‌ آنها، کمیسیون‌ حقوق‌ تجارت‌ بین‌الملل‌ سازمان‌ ملل‌ متحد نسبت‌ به‌ تصویب‌ قوانین‌ مرتبط‌ با ترویج‌ و تسهیل‌ تجارت‌ الکترونیک‌ اقدام‌ نمودند.

قانون‌ نمونه‌ آنسیترال‌ در مورد تجارت‌ الکترونیکى در سال‌ ۱۹۹۶ توسط‌ کمیسیون‌ حقوق‌ تجارت‌ بین‌الملل‌ سازمان‌ ملل‌ متحد پذیرفته‌ شد. این‌ قانون‌ در پاسخ‌ به‌ یک‌ تغییر اساسى‌ در ابزارهاى‌ برقرارى‌ ارتباطات‌ با استفاده‌ از کامپیوتر یا سایر تکنیک‌هاى‌ جدید در انجام‌ تجارت‌ و به‌ عنوان‌ یک‌ نمونه‌ براى‌ کشورها جهت‌ ارزیابى‌ و نوسازى‌ دیدگاه‌ها و رویه‌هاى‌ حقوقى‌ در زمینه‌ روابط‌ تجارى‌ که‌ مستلزم‌ استفاده‌ از کامپیوتر یا سایر تکنیک‌هاى‌ جدید ارتباطى‌ است‌ تهیه‌ شد. پس‌ از پذیرش‌ قانون‌ نمونه‌ آنسیترال‌ در مورد تجارت‌ الکترونیک، کمیسیون‌ حقوق‌ تجارت‌ بین‌الملل‌ سازمان‌ ملل‌ متحد تصمیم‌ گرفت‌ تا موضوعات‌ مربوط‌ به‌ امضاى‌ الکترونیکى‌ و مراجع‌ گواهى‌ را در دستور کار خود قرار دهد.

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 69 صفحه قابل ویرایش می باشد





تاريخ : یک شنبه 22 دی 1392برچسب:بورس سنتی,بورس الکترونیکی,
ارسال توسط ودود

فصل اول :
مدیریت – فرایند اساسی مدیریت

مدیریت به عنوان رشته ای مجزا و متفاوت، پس از انقلاب صنعتی به وجود آمد. دامنه نقش و تئوری های اساسی آن در طی سالیان تغییر کرده. اما مقصود آن – حصول اطمینان از دستیابی به هدفهای موسسه یا سازمان و به حداکثر رساندن بهره وری و کارایی همچنان باقی مانده است .
مدیریت
عبارت است از کارکردن با و از طریق دیگران برای رسیدن به هدفهای سازمان و هدف های کارکنان.
مدیریت هنر انجام امور به وسیله دیگران، جهت نیل به اهداف یک سازمان می باشد.

تاکید این تعریف :
در این تعریف به سه نکته تاکید شده است.
•    تاکید بر انسان ها در سازمان
•    توجه به هدفها و نتیجه ها
•    ادغام هدف های فردی اعضاأ با هدفهای سازمان
•    مدیریت کار کردن  با منابع مالی و منابع فیزیکی است جهت دستیابی به اهداف سازمان توسط برنامه ریزی، سازماندهی، رهبری و کنترل عملیات .

سازمان و نیاز به مدیریت
بیشتر مردم عضو یک سازمان هستند، مثل دانشکده، تیم ورزشی، یک گروه موسیقی ، برخی از این سازمانها به صورت رسمی سازمان یافته اند – شرکتهای بزرگ اقتصادی، سازمانهای آموزشی ( دانشکده ها ) و بعضی ها ساختار غیر رسمی دارند، مثل یک تیم فوتبال محلی، حال سازمانها چه رسمی باشند چه غیر رسمی ، از افرادی تشکیل می شوند که گرد هم می آیند و گروه تشکیل می دهند. زیرا آنها منافع خود را در این
می بینند که همکاری کنند و در جهت تامین یک هدف مشترک به پیش بروند . . .  بنابراین هدف   یا مقصود یکی از ارکان رسمی هر سازمانی است . هدف ها متفاوتند – مثل پیروزی در یک مسابقه، سرگرم کردن مردم، فروش یک کالا. و هر سازمانی برای تامین هدف دارای یک روش است که آن را برنامه   می گویند. برنامه به صورت چگونگی آماده  سازی یک تیم، تبلیغ یک محصول. پس بدون برنامه نمی توان کاری کرد.

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 135 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

فصل اول. ۱

۱-۱ مقدمه: ۲

۲-۱ تعریف موضوع. ۲

۳-۱ اهمیت موضوع. ۳

۴-۱ هدف از انتخاب موضوع. ۴

فصل دوم – ادبیات موضوع. ۴

۲-۱ سایر مطالعات انجام شده ۵

۲-۲ تاریخچه مرکبات.. ۵

۲-۳ مشخصات کلی مرکبات.. ۸

۲-۴ درجه بندی جهانی مرکبات.. ۹

۲-۵ شرایط آب و هوایی مناسب کشت و پرورش مرکبات: ۱۰

۲-۶ احتیاجات غذایی درختان مرکبات.. ۱۱

۲-۷ بررسی وضعیت سطح زیر کشت و تولیدات مرکبات کشور: ۱۱

۲-۸ تولید جهانی مرکبات.. ۱۴

۲-۹ فرآیند صادرات مرکبات.. ۱۶

۲-۱۵-۱ مراحل قبل از صدور ۱۶

۲-۱۰ مراحل اداری صادرات میوه ۱۹

۲-۱۲ بسته بندی. ۲۲

۲-۱۳ حمل و نقل. ۲۴

۲-۱۴ بازاریابی. ۲۵

فصل سوم – روش تحقیق.. ۲۸

۱-۳ مقدمه : ۲۹

۱-۳- جامعه آماری: ۲۹

۲-۳ فرضیات تحقیق. ۳۰

۳-۳ روشهای جمع آوری اطلاعات.. ۳۰

۴-۳ پرسشنامه: ۳۰

فصل چهارم – تجزیه و تحلیل یافته ها ۳۲

فصل پنجم – نتیجه گیری و پیشنهادات.. ۳۵

منابع و مأخذ. ۵۰

پرسشنامه: ۵۰
۱-۱ مقدمه:

کاهش درآمد حاصل از صدور نفت و نوسانات شدید آن، افزایش جمعیت کشور، کاهش قدرت خرید، درآمدهای نفتی در نتیجه به هم خوردن رابطه مبادله به نفع کشوری صنعتی و پیشرفته در راه تجارت با کشورهای جهان سوم و از همه مهتر پایان پذیر بودن منابع طبیعی و از جمله نفت باید زنگ خطر را برای ما و خصوصاً برنامه ریزان و سیاست گذاران اقتصادی کشور به صدا در آورده و ما را به این باور رسانده باشد که توسعه صادرات غیرنفتی و رهایی یافتن از اقتصاد تک محصولی متکی به درآمد های نفتی ضرورتی اجتناب ناپذیر است. امروز توسعه صادرات غیرنفتی تنها افزایش درآمدهای ارزی از طریق صدور انواع کالاهای ساخته شده و خدمات محدود نمی شود. بلکه توسعه صادرات نقش مهمتری را به عنوان یک استراتژی رشد و توسعه اقتصادی به عهده دارد. در اجرای استراتژی توسعه صادرات بخشهای مختلف اقتصادی شامل صنعت، معدن، خدمات، بهداشت، کشاورزی، و غیره…. مورد توجه قرار می گیرد.

با توجه به نکته که کشورمان به دلیل شرایط خاص اقلیمی و جغرافیایی جزء محدود کشورهای دنیا است که قابلیت بالایی در تولید محصولات کشاورزی داراست و از نظر تنوع در بخش باغداری و محصولات باغی سومین کشور دنیا پس از کشورهای چین (اول) و ترکیه و آمریکا (مشترکاً دوم) می باشد. می توان به عنوان بخشی از استراتژیهای توسعه صادرات کشور به بخش کشاورزی و باغداری معطوف شد و با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی علاوه بر تامین نیازهای داخل به صدور این محصولات و درآمدی که ارزی حاصل از آن چشم داشت.

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 57 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

فصل اول- طرح تحقیق.. ۱

مقدمه. ۲

سؤال یا فرضیه های تحقیق: ۲

تعاریف: ۲

طرح تحقیق: ۳

ابزارها وروش گردآوری داده ها: ۳

فصل دوم- ادبیات تحقیق.. ۴

تاریخچه پسته. ۵

۱- مبدا درختان پسته. ۵

اظهار نظر متاخران در مورد منشا درختان پسته. ۹

نتیجه گیری درباره مبدا درختان پسته و نخستین مواضع پرورش آنها ۱۳

نام ارقام پسته رفسنجان در سال ۱۳۳۵ش… ۲۷

نخستین مشکلات و توصیه ها و تبلیغات در باب بهبود صادرات پسته و خشکبار ایران.. ۳۲

مبارزه با آفت پروانه چوبخوار پسته. ۳۷

پروانه جوانه خوار پسته. ۳۸

پروانه گلبرگ خوار پسته. ۳۸

پروانه پوسته خوار میوه پسته. ۳۹

مینوز پسته. ۳۹

پسیل پیچیده برگ پسته. ۳۹

کپک فرنگی پسته، یا قارچهای مولد زهرابه افلاتوکسین.. ۴۰

توصیه هایی در جهت پیشگیری.. ۴۴

آفات انباری پسته. ۴۶

پروانه هندی.. ۴۷

پیشگیری و مبارزیه با آفات انباری پسته. ۴۷

فصل سوم- روش تحقیق.. ۴۹

بازرگانی خارجی و ارزش و میزان پسته ایران از سال ۱۲۶۸ تا پایان سال ۱۳۶۷(یک قرن) ۵۰

نخستین مشتریان پسته ایران در یک قرن گذشته. ۵۰

میزان و ارزش صادرات پسته در مقایسه با خشکبار و ارزش کل صادرات مواد غیرنفتی در یک صدسال گذشته  ۵۱

رقبای پسته ایران در بازارهای جهانی.. ۵۲

امکاناتی که آمریکایی ها در صادرات پسته برای رقابت با ایران در اختیار دارند. ۵۹

دو اقدام منفی علیه بازار جهانی پسته ایران توسط امریکا بعد از قطع روابط سیاسی و اقتصادی ایران با امریکا ۶۰

مسائل و مشکلات پسته ایران.. ۶۱

چند نکته ی مهم در زمینه پایین آوردن میزان افلاتوکیس پسته: ۶۲

آمار مقایسه ای صادرات خشکبار ایران.. ۶۳

(مصاحبه ای با آقای کاظمی یکی از صادرکنندگان پسته ایران به آمریکا) ۶۴

فصل چهارم- تجزیه وتحلیل داده‌ها ۶۶

بین مشکلات پسته و میزان فروش آن در داخل همبستگی وجود دارد. ۶۷

بین مشکلات تولید پسته و میزان فروش پسته در خارج (صادرات) رابطه وجود دارد. ۶۸

کاهش مشکلات تولید پسته می تواند موجب افزایش صادرات پسته گردد. ۶۹

فصل پنجم- نتیجه گیری و پیشنهادات.. ۷۰

نتیجه گیری و پیشنهادات.. ۷۱
منابع. ۷۳

تعاریف:
تعریف متغیرهای مورد بررسی: تولید پسته : این بخش شامل باغداری و پرورش پسته ونحوه باروری وچیدن آن می باشد که پس از قسمت باغداری و باغ شامل شستشوی پسته وپوست کندن آن یا تفت وآماده سازی برای فروش وارائه به بازارداخلی وخارجی می باشد. توزیع داخلی (در اینجا بازار داخل کشور مد نظر می باشد) توزیع خارجی (که شامل بازارهای خارج از کشورمی باشد که پسته ایران به آن کشورها صادر می شده یا می شود.

طرح تحقیق:

با توجه به اینکه وضعیت پسته ایران تا بحال به صورت تمام صنعتی واتوماتیک نبوده است و نیز هم اکنون ما با تکنولوژیهای جدید ومتد مدرن روز کار نمی کنیم در نتیجه نمی توانیم کارخانه یا قسمت خاصی را برای پژوهش تعیین کنیم در نتیجه باتوجه به اینکه جامعه آماری ما تمام صنعت پسته ایران اعم از باغات و کارخانجات می باشد ونیز با توجه به گستردگی در سراسر کشور ما تحقیق را در ابتدا بصورت کتابی برای (پیشینه ی تحقیق) ودر ادامه بصورت مصاحبه ای ادامه خواهیم داد.

ابزارها و روش گردآوری داده ها:

روش گردآوری اطلاعات در این تحقیق بصورت میدانی بوده است ولی در ابتدا برای جمع آوری اطلاعات محیطی و تاریخی از روش کتابخانه ای استفاده شده وسپس برای کسب اطلاعات بیشتر وتجزیه وتحلیل مطالب از ابزار مصاحبه استفاده نموده ایم.
نتیجه گیری و پیشنهادات
با توجه با اطلاعات گردآوری شده و مطالب آموخته می توان گفت که بازاریابی برای پسته ی ایران در حال حاضر بسیار کار سختی می باشد که دلیل اینکه پسته ی تولیدی ایران دارای استاندارد بین المللی از نظر سم افلاتوکسین نیست و لذا برای اینکه در آینده ای نه چندان دور بتوانیم برروی بازاریابی پسته ی کشورمان و رائه ی استراتژی برای آن نظر دهیم بایستی هم اکنون به فکر اصلاح در نحوه ی باغداری و صنایع تبدیلی مربوط ی آن باشیم و از شیوه ی سنتی به صنعتی روی آوریم و این به جز کمک و یاری و آگاهی رساندن به باغداران توسط دولت از طریق اداره ی صنایع و معادن میسر نمی باشد ما بایستی کلاسهای توجیه کننده ای برای باغدارانمان در نحوه ی آبیاری ، نگهداری ، و چیدن محصول پسته و همچنین پس از آن در نحوه ی نگهداری پسته و شستشوی آن بگذاریم .

بخش دیگری از این صنعت را صاحبان صنایع تبدیلی تشکیل می دهند که این بخش چون از لحاظ امکانات تکنولوژیکی و پیشرفته پایین می باشد تولیدات آن نیز از کیفیت بالایی برخوردار نمی باشد لذا دولت می تواند با ارائه ی تسهیلات لازم برای خرید دستگاههای تمام اتوماتیک در کیفیت تولید این محصول مهم صنعتگران را یاری کند و نیز بازرگانان به دلیل مسائل و مشکلات صادرات محصول از ایران و یا سهل انگاری در امر انبارداری این محصول باعث ایجاد سم افلاتوکسین در آخرین مرحله ی تولید و فروش می شوند که این سهل انگاری برای بازرگان و ایران بسیار گران تمام می شود.

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 78 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود
آخرین مطالب