مقدمه
در این تحقیق به بررسی سه عقد شرکت عاریه و وکالت می پردازیم این قراردادها را نبایستی به طور پراکنده و جدای از هم مطالعه کرد بیگمان نظمی این نام های آشنا را به هم مربوط می کند.ابزارهای قراردادی نشانه وجود نیازهای اجتماعی است وگاه نیازی مشترک چند وسیله حقوقی را بر می انگیزد اصول حقوقی نیز از همین نیازها مایه می گیرند باید کوشید تا این اصول را استخراج کرد و عقودی را که جوهر مشترک دارند در کنار هم و زیر سایه اصول حاکم بر آنها گذارد این تلاش تنها از تکرار بیهوده مطالب نمی کاهد مبانی را نیز بدست می دهد و به تفسیر هماهنگ و درست قانون نیز کمک می کند.
به بررسی عاریه و شرکت و وکالت می پردازیم نگاه اجمالی به این عقود نشان می دهد که تا چه اندازه به هم ارتباط دارند.چندان که ماهیت پاره از مصداق ها را به دشواری می توان باز شناخت اثر مستقیم و بی واسطه همه آنها اذن است نه تعهد و التزام در نتیجه اجرای اذن به وجود می آید.
فهرست مطالب |
|
عنوان |
صفحه |
مقدمه |
|
مبحث اول – کلیات ………………………………………………………………….. |
|
گفتار اول – تعریف عقد و وکالت ……………………………………… |
|
گفتار دوم – وکالت عقدی است غیر معوض ……………………. |
|
گفتار سوم – اقسام وکالت ………………………………………………… |
|
بند اول – وکالت مطلق……………………………………………………… |
|
بند دوم – وکالت مقید………………………………………………………. |
|
بند سوم – شرایط وکالت…………………………………………………… |
|
مبحث دوم – اهلیت وکیل و موکل…………………………………………… |
|
گفتار اول – اهلیت موکل………………………………………………….. |
|
گفتار دوم – اهلیت وکیل………………………………………………….. |
|
گفتار سوم – اهلیت ورشکسته…………………………………………. |
|
گفتار چهارم – موارد وکالت فضولی…………………………………. |
|
گفتار پنجم – مسئولیت مشترک وکیل اول و شخص ثالث |
|
مبحث سوم – تعهدات وکیل……………………………………………………. |
|
گفتار اول – تقصیر وکیل…………………………………………………. |
|
گفتار دوم – ید امانی وکیل…………………………………………….. |
|
گفتار سوم – تعهدات وکلاء…………………………………………….. |
|
گفتار چهارم – فوت یکی از وکلا……………………………………. |
فهرست مطالب |
|
عنوان |
صفحه |
مبحث چهارم – تعهدات موکل…………………………………………. |
|
گفتار اول – تعهدات وکیل برای موکل………………….. |
|
گفتار دوم – مخارج و اجرت وکیل………………………… |
|
مبحث پنجم – طرق مختلف انقضای وکالت……………………. |
|
گفتار اول – عزل وکیل توسط موکل…………………….. |
|
بند اول – عزل وکیل باید به ابلاغ شود…………………. |
|
گفتار دوم – ماهیت عقد جائز………………………………… |
|
گفتار سوم – نقض ماده ۶۷۸ ق……………………………. |
|
گفتار چهارم – استعفای وکیل………………………………. |
|
گفتار پنجم – فوت یا حجر وکیل یا موکل |
|
بند اول – فوت موکل یا وکیل ……………………………… |
|
بند دوم- جنون موکل یا وکیل………………………………. |
|
بند سوم – حجر موکل یا وکیل……………………………… |
|
گفتار ششم – از بین رفتن مورد وکالت |
|
گفتار هفتم – انجام مورد وکالت توسط موکل……….. |
|
گفتار هشتم – انقضای مدت وکالت…………………………………. |
|
نتیجه گیری………………………………………………………………………. |
|
منابع………………………………………………………………………………….. |
فایل بصورت ورد 164 صفحه قابل ویرایش می باشد
فهرست مطالب
عنوان صفحه
خلاصه فارسی
مقدمه……………………………………………………………………………………. ۱
فصل اول: کلیات
۱-۱- اکسیمها و کاربرد آنها………………………………………………………………… ۲
۱-۱-۱- اثر اکسیم به عنوان آنتی دوت………………………………………………….. ۴
الف) ساختار شیمیائی و ویژگی اکسیمها………………………………………………… ۱۱
ب) فارماکوکینتیک اکسیمها…………………………………………………………………… ۱۴
ج) سمیت اکسیمها…………………………………………………………………………… ۱۵
د) خاصیت فعالیت بخشی مجدد در In- Vitro……………………………………………
هـ) خاصیت احیاکنندگی در In-Vivo……………………………………………………….
و) اثربخشی درمانی اکسیمها………………………………………………………………… ۲۵
ز) توصیههای بالینی………………………………………………………………………… ۳۰
۱-۱-۲- اثر اکسیمها به عنوان آنتی دوت سموم ارگانو فسفره…………………. ۳۲
الف) مکانیزم عمل آفت کشهای ارگانو فسفره………………………………………… ۳۲
ب) تابلوی بالینی مسمومیت با آفت کشهای ارگانو فسفره………………………… ۳۴
ج) درمان مسمومیت با آفت کشهای ارگانو فسفره………………………………….. ۳۷
۱-۱-۳- اکسیم با کاربرد علفکش………………………………………………………… ۳۸
۱-۱-۴- اثر ضد قارچی اکسیمها…………………………………………………………… ۳۹
الف) معرفی قارچها……………………………………………………………………….. ۳۹
ب) شیمی درمانی بیماریهای قارچی……………………………………………………… ۴۱
ج) آزولهای ضد قارچ………………………………………………………………………….. ۴۳
د) فارماکوفور آزولهای ضد قارچی……………………………………………………… ۴۴
هـ) مکانیزم اثر آزولها………………………………………………………………………… ۴۸
و) طراحی آزولهای جدید ضد قارچ (آنالوگ های اکسی کونازول)…………… ۵۱
۱-۱-۵- اثر اکسیم در درمان بیماری انگلی لشمانیوز………………………………. ۵۵
۱-۱-۶- ترکیبات آنتیبیوتیک با ساختار اکسیم………………………………………… ۵۷
الف) تعریف آنتیبیوتیکها……………………………………………………………………… ۵۷
ب) منابع آنتیبیوتیکها………………………………………………………………………….. ۶۰
ج) مکانیزم اثر آنتیبیوتیکها………………………………………………………………….. ۶۰
د) آنتیبیوتیکهای بتالاکتام……………………………………………………………………. ۶۳
۱-۱-۷- اثر اکسیم در درمان بیماری آلزایمر…………………………………………. ۶۷
الف) علتشناسی بیماری آلزایمر……………………………………………………………. ۶۸
ب) درمان بیماری آلزایمر……………………………………………………………………… ۶۸
۱-۱-۸- مشتقات اکسیم با خاصیت ضد تشنج…………………………………………. ۷۰
الف) فیزیوپاتولوژی صرع…………………………………………………………………….. ۷۲
ب)اتیولوژی صرع………………………………………………………………………………… ۷۴
ج) دارو درمانی صرع…………………………………………………………………………… ۷۵
۱-۱-۹- مشتقات اکسیم با خاصیت مهار کنندگی پمپ سدیم ـ پتاسیم………… ۷۸
۱-۱-۱۰- اکسیم با خاصیت مهارکنندگی آنزیم Cytp450…………………………….
فصل دوم: بخش نظری
۲-۱- تلاش برای سنتز ۲-(۴-ترسیوبوتیل-۱- سیکلوهگزنیل)-۴- ترسیوبوتیل سیکلوهگزانون از ۴- ترسیوبوتیل سیکلوهگزانون. ۸۱
۲-۱-۱- روش سنتز ۲-(۴- ترسیوبوتیل-۱-سیکلوهگزنیل)-۴-ترسیوبوتیل سیکلوهگزانون از ۴- ترسیوبوتیل سیکلوهگزانون در محیط اسیدی ۸۲
۲-۱-۲- روش سنتز ۲-(۴- ترسیوبوتیل-۱-سیکلوهگزنیل)-۴-ترسیوبوتیل سیکلوهگزانون از ۴- ترسیوبوتیل سیکلوهگزانون در محیط اسیدی با حلال تولوئن۸۲
۲-۱-۳- روش سنتز ۲-(۴- ترسیوبوتیل-۱-سیکلوهگزنیل)-۴-ترسیوبوتیل سیکلوهگزانون از ۴- ترسیوبوتیل سیکلوهگزانون در محیط بازی. ۸۳
۲-۱-۴- روش خالص سازی کتون سنتز شده………………………………………… ۸۴
الف) انتخاب حلال………………………………………………………………………………… ۸۵
ب) انحلال……………………………………………………………………………………………. ۸۶
ج) صاف کردن محلول داغ……………………………………………………………………. ۸۷
د) تبلور………………………………………………………………………………………………. ۸۷
هـ) صاف کردن…………………………………………………………………………………… ۸۸
و) خشک کردن بلورها………………………………………………………………………….. ۸۹
۲-۲- تلاش برای سنتز اکسیم از ۲-(۴- ترسیوبوتیل-۱- سیکلوهگزنیل)-۴-ترسیوبوتیل سیکلوهگزانون ۹۰
۳-۱- روش سنتز ۲-(۴- ترسیوبوتیل-۱-سیکلوهگزنیل)-۴-ترسیوبوتیل سیکلوهگزانون از ۴- ترسیوبوتیل سیکلوهگزانون در محیط بازی. ۹۱
۳-۲- عمل جداسازی کتون مورد نظر توسط کریستالگیری مجدد……………. ۹۲
۳-۳- طیفهای کتون سنتز شده……………………………………………………………. ۹۵
۳-۴- بررسی و نتیجه گیری…………………………………………………………………. ۱۰۶
۳-۵- تلاش برای سنتز اکسیم از کتون ساخته شده در مرحله ۳-۱-…………. ۱۰۷
۳-۶- عمل جداسازی اکسیم مورد نظر توسط کریستالگیری مجدد…………… ۱۰۸
۳-۷- طیفهای اکسیم سنتز شده…………………………………………………………… ۱۱۰
۳-۸- بررسی و نیتجهگیری…………………………………………………………………… ۱۱۵
خلاصه انگلیسی…………………………………………………………………………………… ۱۱۶
منابع…………………………………………………………………………………………………… ۱۱۷
نوع فایل: ورد 123 صفحه
بیان مسئله :
همه ما چه مرد و چه زن قطعا گاهگاهی با مساله وزن و تغییرات آن برخورد
داشته ایم . و حتی ـ به ویژه در دوره نوجوانی و جوانی ـ در این باره متحمل هزینه های هنگفتی شده ایم . هر چند که مساله وزن ، چاقی و لاغری مساله ای تازه در جامعه بشری نیست اما تغییرات فرهنگی جدید ، رسانه ها ، مدها و… همگی سبب حساسیت مردم در این باره شده است . فرهنگ جدید با تاکیدی که برلاغری و زیبایی اندام دارد . و با بهره گرفتن از ابزارهایی چون رسانه ها بویژه تلویزیون و سالن های مد و آکتورهای سینما و غیره توانسته است تاثیر فراوانی بر تفکر بشر امروزی گذاشته و او را بیش از پیش نسبت به وزن بدن و وضعیت ظاهری خود حساس نماید. حتی گاهی اهل علم نیز دراین جریان تاثیر داشته اند مثلا تاکید زیاد پزشکان و پژوهشگران بر اینکه چاقی و اضافه وزن سبب بسیاری از بیماریهای قلبی ـ عروقی ، دیابت و… می گردد ، در این مورد چندان بی تاثیر نبوده است. البته رابطه چاقی و بیماریهای مختلف بوسیله بسیاری از پژوهش ها مورد اثبات قرار گرفته است ، اما مساله این است که توجه عادی با توجه بیمار گونه و حساسیت بیش از حد متفاوت است . بر اثر همین حساسیت های بی مورد است که بیماریهای روانی با عنوان اختلالات خوردن ( Bulimia , Anorexicuu) به وجود می آیند.
گرد آورنده این مبحث بخاطر اهمیتی که این مساله در جامعه کنونی ما پیدا کرده است و نوجوانان و جوانان به ویژه دختران وقت و انرژی و هزینه زیادی را صرف رسیدگی به آن می کنند ، بر آن شد که درباره پایه و اساس این مساله ( وزن و تغییرات آن ) که به نظریه نقطه تثبیت (Set point theory) معروف شده است ، اطلاعاتی کسب نماید .
ادبیات پژوهش :
هر چند که کتابهای بسیاری در زمینه فربهی ، لاغری و اختلالات خوردن ( بی اشتهایی و پرخوری عصبی ) مطالب زیادی آورده اند ، اما درمورد پایه و اساس این تغییرات یعنی نظریه نقطه تثبیت (Set point theory) درکمتر کتابی به طور مستقیم اشاره شده است ، بنابراین در بخش ادبیات پژوهش ، مطالبی که تلویحا به این موضوع اشاره داشته نیز آورده شده و کمتر به حیطه خود اختلالات خوردن پرداخته شده است .
نوع فایل: ورد 27 صفحه
فهرست مطالب
صفحه
چکیده
فصل اول
مقدمه…………………………………………………………………………………………………. ۲
اسکیزوفرنی…………………………………………………………………………………………. ۳
تاریخچهی اسکیزوفرنی………………………………………………………………………….. ۴
همه گیری شناسی…………………………………………………………………………………. ۶
سن و جنس…………………………………………………………………………………………. ۶
فصلی بودن تولد……………………………………………………………………………………. ۷
توزیع جغرافیایی……………………………………………………………………………………. ۷
میزان تولید مثل…………………………………………………………………………………….. ۷
بیماری جسمی……………………………………………………………………………………… ۸
خودکشی در بیماران اسکیزوفرنی………………………………………………………………. ۸
مصرف و سوء مصرف توأم مواد……………………………………………………………….. ۸
تراکم جمعیت……………………………………………………………………………………… ۹
ملاحظات فرهنگی اجتماعی- اقتصادی……………………………………………………….. ۹
بی خانمانی در این بیماران……………………………………………………………………….. ۱۰
سبب شناسی………………………………………………………………………………………… ۱۰
مدل استرس- دیاترز………………………………………………………………………………. ۱۱
فصل دوم
ماهیت اسکیزوفرنی و انواع آن………………………………………………………………….. ۱۳
فرضیه ها (تئوری ها)………………………………………………………………………………. ۱۴
جواب فرضیه ها:…………………………………………………………………………………… ۱۴
اهداف رژیم درمانی در بیماران اسکیزوفرنی…………………………………………………. ۱۷
گروه های High Histamine…………………………………………………………………….
گروه Low Histamine…………………………………………………………………………..
گروه Pyrroluria…………………………………………………………………………………..
عوامل زیست شناختی…………………………………………………………………………….. ۲۲
صرع پارسیل مرکب Epilepsy (Complex Partial)………………………………………..
پتانسیل های فراخوانده (Evoked Potentiaks)………………………………………………
اختلال حرکت چشم……………………………………………………………………………… ۳۱
توارث……………………………………………………………………………………………….. ۳۲
عوامل روانی اجتماعی…………………………………………………………………………….. ۳۳
وابستگی مضاعف (duble bind)………………………………………………………………..
گسستگی (schism) و خانواده های مورب (skewed)………………………………………
خانواده های دوسویه کاذب- شبه خصمانه…………………………………………………… ۳۶
فصل سوم
انواع اسکیزوفرنی………………………………………………………………………………….. ۳۹
اسکیزوفرنی ساده………………………………………………………………………………….. ۳۹
هبه فرنی…………………………………………………………………………………………….. ۴۰
اسکیزوفرنی کاتاتونی…………………………………………………………………………….. ۴۰
اسکیزوفرنی پارانوئید……………………………………………………………………………… ۴۰
اسکیزوفرنی شبه نوروزی (پسودونوروتیک)………………………………………………….. ۴۱
کاتاتونی دوره ای …………………………………………………………………………………. ۴۱
پارافرنی دیررس……………………………………………………………………………………. ۴۲
تشخیص……………………………………………………………………………………………… ۴۲
انواع در DSM-IV…………………………………………………………………………………
ویژگی های بالینی ………………………………………………………………………………… ۵۲
علائم و نشانه های پیش از بیماری……………………………………………………………… ۵۲
معاینه وضعیت روانی………………………………………………………………………………. ۵۳
یافته های عصبی……………………………………………………………………………………. ۵۷
آزمون های روانشناختی…………………………………………………………………………… ۵۸
فصل چهارم
تشخیص افتراقی……………………………………………………………………………………. ۶۱
اختلالات ثانوی و ناشی از مواد…………………………………………………………………. ۶۱
تمارض و اختلالات ساختگی…………………………………………………………………… ۶۱
اختلالات خلقی……………………………………………………………………………………. ۶۲
اختلالات شخصیتی……………………………………………………………………………….. ۶۲
اختلالات اسکیزوافکتیو…………………………………………………………………………… ۶۲
ارتباط بین افسردگی و اسکیزوفرنی…………………………………………………………….. ۶۳
سیر و پیش آگهی…………………………………………………………………………………. ۶۳
کناره گیری…………………………………………………………………………………………. ۶۴
اختلال جریان فکر…………………………………………………………………………………. ۶۵
تغییرات عاطفی…………………………………………………………………………………….. ۶۶
آشفتگیهای رفتاری و اعمال حرکتی…………………………………………………………… ۶۷
تشکیل هذیان و وضعیت پارانوئیدی……………………………………………………………. ۶۸
اختلالهای ادراکی ………………………………………………………………………………… ۶۹
درمان………………………………………………………………………………………………… ۷۰
فصل پنجم
سندرم کاپ گرا…………………………………………………………………………………… ۸۱
سبب شناسی اسکیزوفرنی………………………………………………………………………… ۸۱
تأثیر عوامل ارثی و محیطی در اسکیزوفرنی…………………………………………………… ۸۱
ساختمان بدنی……………………………………………………………………………………… ۸۳
عوامل مربوط به غده های مترشح داخلی و سوخت و ساز…………………………………. ۸۳
مکانیسم دوپامینرژیک در اسکیزوفرنی………………………………………………………… ۸۴
رابطة کودک- مادر یا کودک- والدین در سالهای اول……………………………………. ۸۵
طبقة اجتماعی………………………………………………………………………………………. ۸۶
عوامل خارجی……………………………………………………………………………………… ۸۶
عوامل اجتماعی و محیطی………………………………………………………………………… ۸۶
استرس های مقارن و تاثیرهای خانواده………………………………………………………… ۸۷
همگونی و ناهمگونی در اسکیزوفرنی…………………………………………………………. ۸۸
تشخیص……………………………………………………………………………………………… ۸۹
تشخیص افتراقی حالتهای پارانوئید……………………………………………………………… ۹۰
پیش آگهی…………………………………………………………………………………………. ۹۱
فصل ششم
درمان اسکیزوفرنی………………………………………………………………………………… ۹۴
اقدامات عمومی…………………………………………………………………………………….. ۹۴
روشهای درمانی فیزیکی………………………………………………………………………….. ۹۴
اختلالات …………………………………………………………………………………………… ۹۷
اسکیزوفرنی ۱………………………………………………………………………………………. ۹۸
علائم…………………………………………………………………………………………………. ۹۹
علائم منفی………………………………………………………………………………………….. ۹۹
علائم مثبت………………………………………………………………………………………….. ۱۰۰
علت بیماری جنون جوانی (اسکیزوفرنی)……………………………………………………… ۱۰۰
جنون جوانی………………………………………………………………………………………… ۱۰۰
چه وقت به دنبال پزشک برویم؟……………………………………………………………….. ۱۰۰
تشخیص……………………………………………………………………………………………… ۱۰۱
درمان………………………………………………………………………………………………… ۱۰۱
داروهای ضدجنون (ننورولپتیک)……………………………………………………………….. ۱۰۱
مهارت های سازگاری……………………………………………………………………………. ۱۰۲
گروه های حمایتی………………………………………………………………………………… ۱۰۲
پرسشنامه…………………………………………………………………………………………….. ۱۰۳
نتیجه…………………………………………………………………………………………………. ۱۱۶
منابع………………………………………………………………………………………………….. ۱۱۷
مشکلاتی که در انجام این پروژه وجود داشت……………………………………………….. ۱۱۸
معرفی سایتها و ایمیلها و پزشکان برای اطلاع رسانی به مراجعهکنندگان……………. ۱۱۹
چکیده:
هدف ما از این بررسی ارائه راهکارهایی برای کنترل بهتر و بیشتر این بیماری است. چون این بیماری درمان قطعی ندارد خواستار این شدیم که روش های مناسب رژیم درمانی را در کنار انواع درمان های دیگر (دارو درمانی، گروه درمانی، خانواده درمانی، …) اجرا کنیم. برای این کار با تهیهی پرسش نامه ای این بیماران را روان سنجی کردیم و میزان متغیرهای مختلف را در آنها بررسی کردیم. (که تعدادی از بیماران اسکیزوفرنی بیمارستان روانی سعادت آباد مورد بررسی قرار گرفته اند).
بیماران اسکیزوفرنی، بیماران حاد روانی هستند که مهم ترین اختلال آنها اختلال در تفکر است. بیماری اسکیزوفرنی یک بیماری مغزی حاد است که در این تحقیق این بیماری را هم از لحاظ زیستی- شیمیایی مورد بررسی قرار داده ایم و هم از لحاظ عوامل محیطی و بیرونی.
با قرار دادن این افراد در گروه های تغذیه ای خاص خود (با توجه به نوع اسکیزوفرنی آنها) میتوان در همان مراحل اولیهی بیماری تأثیر چشم گیری را مشاهده کرد به طوریکه در بعضی از بیماران که اسکیزوفرنی آنها حاد نبوده است توانسته اند به طور کلی دارو درمانی را کنار گذاشته و با رژیم درمانی به بهبودی و سلامتی کامل برسند.
تحقیقات نشان می دهند که به مسئلة تغذیهی این افراد توجه خاصی نمیشود و با مسئلهی تغذیهی این بیماران مانند سایر افراد عادی برخورد میشود. با توجه به مسئلهی کم اشتهایی این افراد، پزشک باید بتواند با ایجاد یک رابطهی کاملاً صمیمانه بین خود و بیمار، با این مسئله مبارزه کند و با ارائهی رژیم درمانی در کوتاه مدت تاثیرهای شگرف آن را ببیند و بتواند دنیای واقعی را در ذهن آنها تداعی کند و زندگی واقعی را به آنها نشان دهد. تا این بیماران بتوانند مانند سایر افراد سالم دیگر زندگی کنند (در دنیای واقعی که وجود دارد نه دنیای خیالی خود).
به امید آن روز که به بیماران روانی توجه بیشتری شود زیرا که روح آدمی با ارزشترین چیز موجود در این دنیاست.
نوع فایل: ورد 119 صفحه
فهرست مطالب
مقدمه (بیان مسئله، توجیه اهمیت موضوع)
دلایل انتخاب موضوع اعتیاد
چرا اعتیاد به هروئین انتخاب شده است
وسعت استفاده
دسترسی آسان
ارزانی
خطرات هروئین برای سلامتی
جنایت (بزهکاری)
تعریف واژهها
تعریف نظری معتاد
تعریف عملیاتی معتاد
تعریف نظری هروئین
هدف کلی
اهداف اختصاص
اعتیاد به هروئین در شهرستان اصفهان
سؤالات پژوهشی یا فرضیه
نوع مطالعه
جامعه پژوهش(نمونه)
منبع اطلاعاتی
ابزار جمع آوری اطلاعات
روش تحلیل اطلاعات
معیارهای قابل قبول برای ورود
معیارهای قابل قبول برای خروج
روایی و پایایی
مشکلات اجرایی در انجام طرح و روش حل مشکلات
نتایج پژوهش
تشریح مشخصات جامعه مورد پژوهش
فهرست جداول
توزیع درصد فراوانی جامعه موزد پژوهش برحسب نوع جنس
توزیع درصد فراولنی جامعه مورد مطالعه بر حسب سطح تحصیلات
توزیع درصد فراوانی جامعه مورد پژوهش برحسب رشته تحصیلی
توزیع درصد فراولانی جامعه مورد پژوهش برحسب محل کار
پراکندگی سوابق کاری نمونه های موجود در جامعه آماری سوال پژوهش شماره ۱
توزیع درصد فراوانی سازمانهای مسئول ثبت اطلاعات معتادین به هروئین از دیدگاه جامعة مورد پژوهش سوال پژوهش شماره ۲
سازمانهای مسئول جمع آوری اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش شماره ۳
سازمانهای مسئول نگهداری
اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش شماره ۴
سازمانهای مسئول بازیابی اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش شماره ۵
سازمانهای مسئول تحلیل اطلاعات سوال پژوهش شماره ۶
سازمانهای مسئول استفاده از اطلاعات معتادین به هروئین
سازمانهای فعلی مسئول و متولی پیشگیری از اعتیاد به سوال پژوهش شماره ۷
سازمانهایی که فعلاً مسئول پیشگیری از اعتیاد به هروئین هستنتد سوال پژوهش شماره ۸
سازمانهایی که باید مسئول پیشگیری از اعتیاد به هروئین باشند سوال پژوهش شماره ۹
سازمانهایی که فعلاً مسئول درمان معتادین به هروئین هستند سوال پژوهش شماره ۱۰
سازمانهایی که بایستی مسئول درمان معتادین به هروئین باشدسوال پژوهش شماره ۱۱
میزان تاثیرگذاری اطلاعات هویتی و علی معتادین به هروئین در برنامه ریزی های پیشگیری از اعتیاد به هروئین سوال پژوهش شماره ۱۲
توزیع فراوانی نظرات جامع مورد پژوهش در ارتباط با میزان تاثیر اقدامات انجام شده در سازمانهای ذیربط در جهت درمان از اعتیاد به سوال پژوهش شماره ۱۳
توزیع فراوانی نظرات جامعه مورد پژوهش در ارتباط با میزان تاثیر اقدامات انجام شده در سازمانهای ذیربط در جهت پیشگیری ودرمان اعتیاد به هروئین سوال پژوهش شماره ۱۴
موارد پیشنهادی در مورد بهبود کیفیت در ثبت، جمع آوری، نگهداری، بازیابی، تفسیر و استفاده از اطلاعات معتادین به هروئین سوال پژوهش شماره ۱۵
نظرسنجی در مورد فرم ثبت اطلاعات معتادین به هروئین ( اقلام اطلاعاتی مورد نیاز(
نتایج
پیشنهادات وکاربرد یافته های طرح
مقدمه (بیان مسئله، توجیه اهمیت موضوع):
سوء استفاده از دارو یک پدیده جهانی است. این پدیده تقریبا برهمه کشورها تاثیردارد با این تفاوت که وسعت و ویژگی های آن ازیک ناحیه به ناحیه دیگر فرق می کند .این خطرمتوجه سراسر جهان است به خصوص درمیان جوانان و در چندین دهه گذشته مشکل بزرگی بوده است .بیشترین دارویی که به طور وسیع در سراسر جهان استفاده می شود حشیش بوده است که سه- چهارم گزارش کشورها راجع به سوءاستفاده از دارو در مورد هروئین و دو-سوم آنها در مورد کوکائین بوده است(۲) .
در سالهای اخیر،در ایران اعتیاد به هروئین بیشترین استفاده را نسبت به داروهای دیگر داشته است .در ایران ۰۰۰/۶۰ نفر سوءاستفاده کننده از دارو یعنی تقریبا۱۰ % از جمعیت کل کشور وجود دارد (۳).
هروئین یک داروی اعتیاد آور است و استفاده از آن یک مشکل جدی درآمریکا به شمار می رود ،مطالعه ای که اخیرا انجام شده بیانگر این مطلب است که مشکل به سطح اپیدمیک رسیده و برطبق بررسی ملی سال ۲۰۰۲ در مورد سوءاستفاده از دارو و سلامتی :گزارش شده است که تقریبا ۷/۳ میلیون نفر آمریکایی۱۲ساله و مسن تر حداقل یک با ر در طول زندگیشان مصرف هروئین داشته اند که ۶ /۱% جمعیت در سن ۱۲سالگی و بیشتر بوده اند ، در سال گذشته تقریبا ۰۰۰/۴۰۴ نفر(۲/۰%) مصرف کننده هروئین و در طول ماه گذشته ۰۰۰ /۱۶۶نفر(۱/۰%) گزارش شده است (۴). سیستم مدیریت اطلاعات معتادین به هروئین (HAIMS ) سیستمی است که اطلاعات معتادین به هروئین را ثبت ،جمع آوری ،ذخیره ،بازیابی ،تحلیل ،توزیع و به منظور پیشگیری و درمان استفاده می کند .
نوع فایل: ورد 48 صفحه
فهرست مطالب
عنوان صفحه
مقدمه……………………………………………………………………………………………………… ۱
تاریخچه و تعریف…………………………………………………………………………………….. ۲
اپیدمیولوژی…………………………………………………………………………………………….. ۳
بیولوژی………………………………………………………………………………………………….. ۴
پاتولوژی…………………………………………………………………………………………………. ۵
علائم بالینی……………………………………………………………………………………………… ۶
مقاطع آزمایشگاهی…………………………………………………………………………………… ۷
تشخیصهای افتراقی………………………………………………………………………………….. ۷
بررسی های تشخیصی……………………………………………………………………………… ۸
مرحله بندی…………………………………………………………………………………………….. ۹
درمان بیماری هوچکین…………………………………………………………………………….. ۱۰
عود بیماری…………………………………………………………………………………………….. ۱۳
عوارض درمان………………………………………………………………………………………… ۱۳
اهداف تحقیق……………………………………………………………………………………………. ۱۶
مقیاس سنجش تحقیق……………………………………………………………………………….. ۱۷
روش تحقیق و اجرا …………………………………………………………………………………. ۱۸
نمودار…………………………………………………………………………………………………….. ۱۹
مقالات…………………………………………………………………………………………………….. ۲۶
نتیجه و بحث……………………………………………………………………………………………. ۲۹
منابع………………………………………………………………………………………………………. ۳۱
خلاصه:
بیماری هوچکین یک نوع بدخیمی مربوط به سیستم لنفورتیکولر است که در گروه لنفوم جای دارد. در دوران کودکی بعد از لوسمی و تومورهای مغزی ، لنفوم ها مقام سوم را دارا هستند.
میزان شیوع لنفوم ها معادل ۱۳% کل بدخیمی ها می باشد، در افراد زیر ۱۵ سال ۴۳% از کل لنفوم ها را هوچکین تشکیل میدهد. این بیماری قبل از سن ۵ سالگی نادر است.
تحقیق حاضر پیرامون بررسی اطفال مبتلا به بیماری هوچکین طی ۱۰ سال گذشته (از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۲) در بیمارستان شهدای تجریش میباشد.
از نتایج قابل ذکر این تحقیق میتوان به این مطالب اشاره کرد:
- از میان ۵۳ کودک مبتلا به هوچکین بررسی شده در بخش اطفال بیمارستان شهدای تجریش
- ۳۴ نفر مذکر و ۱۹ نفر مونث بودند که نسبت بروز در افراد مذکر به مونث بدست آمد.
- علامت شایع در این بررسی لنفودنوپاتی بود (۴/۷۵%) ، به خصوص لنفودنوپاتی گردنی.
- میانگین سن شروع بیماری ۵/۱۰-۵/۷ سالگی بود.
- شایعترین فرم هوچکین در این بررسی Mixed cellularity بود و کمترین فرم هوچکین lymphocyte predominant بود.
- در زمان تشخیص ۵/۵۸% در stage IV بودند و ۵/۲۴% در stage III بودند.
- از ۵۳ بیمار ۴/۵۸% در فاز بهبودی کامل هستند و ۳۴% در آخرین مراجعه در فاز بهبودی بوده اند اما مراجعه بعدی نداشتند (در کل ۴/۹۲% در فاز بهبودی کاملند).
مقدمه:
بیماری هوچکین یک نوع بدخیمی مربوط به سیستم لنفورتیکولر است که در گروه لنفوم ها جای دارند. در دوران کودکی بعد از لوسمی و تومورهای مغزی، لنفومها (اعم از هوچکین و غیرهوچکین) مقام سوم را دارا می باشند. میزان شیوع لنفوها معادل ۱۳% کل بدخیمی ها میباشد و در افراد زیر ۱۵ سال ۴۳% از کل لنفوم ها را بیماری هوچکین تشکیل میدهد.
میزان بروز این بیماری در نقاط مختلف جهان متفاوت است و آمار آن بین یک تا ۱۰ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر متغیر است.
با توجه به شیوع نسبی بیماری هوچکین در میان خردسالان و بزرگسالان و تحولاتی که طی سالهای اخیر در درمان این بیماری پیدا شده است، بر آن شدیم که کلیه اطفال مبتلا به بیماری هوچکین (زیر ۱۴ سال) را که از سال ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۲ به بیمارستان شهداء تجریش مراجعه کرده اند را طی یک مطالعه گذشته نگر مورد بررسی قرار دهیم، که نتایج زیر حاصل شد:
از سال ۱۳۷۳ تا سال ۱۳۸۲ (طی یک دوره ۱۰ ساله) ۵۳ کودک مبتلا به هوچکین به این مرکز مراجعه کرده اند که در بخش اطفال تحت نظر و درمان قرار گرفته اند.
شایعترین علامت لنفودنوپاتی بدون درد (۴/۷۵%) بود که بیشتر در نواحی گردن بوده است. نسبت بروز بیماری مذکر به مونث بود، میانگین سن شروع بیماری ۵/۱۰-۵/۷ سالگی بود. در زمان تشخیص ۵/۵۸% در stage IV بودند و ۵/۲۴% در stage III بودند.
نع فایل: ورد 32 صفحه
فهرست مطالب
عنوان
مقدمه……………………………………………………………………………………..
اهداف و فرضیات………………………………………………………………………….
هدف اصلی………………………………………………………………………………..
اهداف ویژه…………………………………………………………………………………
هدف کاربردی………………………………………………………………………………
فرضیات……………………………………………………………………………………
جدول متغیرها……………………………………………………………………………….
فصل اول: کلیات…………………………………………………………………………….
مقدمهای بر کلسیم…………………………………………………………………………….
نیاز (DRI) و مسمومیت……………………………………………………………………..
مهمترین عملکردهای کلسیم…………………………………………………………………….
منابع غذایی و دریافت………………………………………………………………………….
ارتباط دریافت پائین کلسیم با بیماری های مزمن……………………………………………………
استئوپورز…………………………………………………………………………………….
فشارخون بالا………………………………………………………………………………….
سنگ کلیه……………………………………………………………………………………..
سرطان………………………………………………………………………………………..
لیپیدهای خون…………………………………………………………………………………..
تری آسیل گلیسرول ها (تری گلیسریدها)………………………………………………………….
کلسترول………………………………………………………………………………………
لیپوپروتئینها………………………………………………………………………………….
متابولیسم لیپوپروتئینها………………………………………………………………………..
بیماریهای قلبی- عروقی (CHD) و ارتباط آن با لیپیدها، لیپوپروتئینها و آپولیپوپروتئینها…….
DRI کلسیم بزرگسالان مرد و زن……………………………………………………………..
محدوده طبیعی لیپیدها، لیپوپروتئینها و آپولیپوپروتئینهای اندازهگیری شده…………………………..
فصل دوم: مروری بر پژوهشهای پیشین……………………………………………………….
ارتباط کلسیم با لیپیدها و لیپوپروتئینها…………………………………………………………..
ارتباط کلسیم با وزن و بعضی نمایه های چربی بدن………………………………………………..
فصل سوم: مواد و روشها…………………………………………………………………….
نوع پژوهش……………………………………………………………………………………
افراد مورد مطالعه………………………………………………………………………………
معیارهای ورود به مطالعه………………………………………………………………………..
معیارهای خروج از مطالعه……………………………………………………………………….
برآورد حجم نمونه…………………………………………………………………………………
نمونهیابی…………………………………………………………………………………………
مکمل کلسیم و دارونما……………………………………………………………………………..
اندازه گیری محتوای کلسیم کپسولها…………………………………………………………………
اندازهگیریهای تن سنجی…………………………………………………………………………..
نمونههای خون…………………………………………………………………………………….
اندازهگیری لیپیدها و لیپوپروتئینها…………………………………………………………………..
اندازهگیری آپولیپوپروتئینها…………………………………………………………………………
تجزیه و تحلیل آماری………………………………………………………………………………
محاسبه کلسیم و انرژی رژیم غذایی……………………………………………………………….
ملاحظات اخلاقی…………………………………………………………………………………
فصل چهارم: یافتهها……………………………………………………………………………..
میانگین و انحراف معیار متغیرهای زمینهای گروه مکمل کلسیم و دارونما پیش از مداخله…………….
میانگین و انحراف معیار متغیرهای چربی بدن گروه مکمل کلسیم و دارونما پیش از مداخله…………
میانگین و انحراف معیار دریافت انرژی و کلسیم گروه مکمل کلسیم و دارونما پیش از مداخله……..
میانگین و انحراف معیار پروفایل لیپیدی گروه مکمل کلسیم و دارونما پیش از مداخله………………….
مقایسه میانگینهای وزن، BMI و شاخصهای چربی بدن پیش و پس از مداخله در گروه مکمل کلسیم
مقایسه میانگینهای وزن، BMI و شاخصهای چربی بدن پیش و پس از مداخله در گروه مکمل دارونما
مقایسه میانگین های لیپیدها، لیپوپروتئینها و آپولیپوپروتئینها پیش و پس از مداخله در گروه مکمل کلسیم
مقایسه میانگین های لیپیدها، لیپوپروتئینها و آپولیپوپروتئینها پیش و پس از مداخله در گروه دارونما
مقایسه میانگینهای متغیرهای چربی بدن گروه مکمل کلسیم و دارونما پس از مداخله………………….
مقایسه میانگینهای پروفایل لیپیدی گروه مکمل کلسیم و دارونما پس از مداخله…………………………..
جمعبندی نتایج…………………………………………………………………………………….
فصل پنجم: بحث…………………………………………………………………………………
مقایسه گروه های مکمل کلسیم و دارونما در ابتدای مطالعه……………………………………………..
تأثیر مکمل یاری کلسیم بر لیپیدها، لیپوپروتئینها و آپولیپوپروتئینها……………………………………..
تأثیر مکمل یاری بر وزن و چربی بدن……………………………………………………………..
پیشنهادات………………………………………………………………………………………..
پیوست و ضمائم………………………………………………………………………………….
چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………..
منابع و ماخذ…………………………………………………………………………………….
فهرست جداول
عنوان
جدول متغیرها……………………………………………………………………………………….
جدول ۱-۱- DRI کلسیم بزرگسالان مرد و زن………………………………………………………..
جدول ۲-۱- محدوده طبیعی لیپیدها، لیپوپروتئینها و آپولیپوپروتئینهای اندازهگیری شده…………
جدول ۱-۴- میانگین و انحراف معیار متغیرهای زمینهای گروه مکمل کلسیم و دارونما پیش از مداخله
جدول ۲-۴- میانگین و انحراف معیار متغیرهای چربی بدن گروه مکمل کلسیم و دارونما پیش از مداخله
جدول ۳-۴- میانگین و انحراف معیار دریافت انرژی و کلسیم گروههای مکمل کلسیم و دارونما ….
جدول ۴-۴- میانگین و انحراف معیار پروفایل لیپیدی گروههای مکمل کلسیم و دارونما پیش از مداخله
جدول ۵-۴- مقایسه میانگینهای وزن، BMI و نمایه های چربی بدن پیش و پس از مداخله در گروه مکمل کلسیم
جدول ۶-۴- مقایسه میانگینهای وزن، BMI و نما یه های چربی بدن پیش و پس از مداخله در گروه دارونما
جدول ۷-۴- مقایسه میانگینهای لیپیدها، لیپوپروتئینها و آپولیپوپروتئینها پیش و پس از مداخله در گروه مکمل کلسیم
جدول ۸-۴- مقایسه میانگینهای لیپیدها، لیپوپروتئینها و آپولیپوپروتئینها پیش و پس از مداخله در گروه دارونما
جدول ۹-۴- میانگین و انحراف معیار متغیرهای چربی بدن گروه مکمل کلسیم و دارونما پس از مداخله
جدول ۱۰-۴- میانگین و انحراف معیار پروفایل لیپیدی گروه مکمل کلسیم و دارونما پس از مداخله
فهرست پیوست و ضمائم:
پیوست ۱: رضایت نامه کتبی ………………………………………………………………….
پیوست ۲: محاسبه درصد چربی بدن با استفاده از مجموع چربی زیر پوستی در چهار نقطه ……….
پیوست ۳: پرسشنامه ۳ روز یاد آمد خوراک ……………………………………………………
پیوست ۴: واژه های اختصاری …………………………………………………………….
چکیده:
مقدمه: امروزه اضافه وزن و چاقی به شکل اپیدمی جهانی درآمده است. این بیماری از عوامل مهم مرتبط با اختلال لیپیدها و لیپوپروتئین های سرم است و همه آنها از عوامل خطرساز بیماریهای قلبی-عروقی (که خود اولین علت مرگ و میر است)، محسوب می شوند. شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه دریافت بالای کلسیم می تواند تاثیری مطلوب بر لیپیدها و لیپوپروتئین های سرم داشته و نیز موجب کاهش وزن شود. هدف از این مطالعه، بررسی تاثیر مکمل یاری کلسیم به مقدار ۱ گرم در روز و به مدت ۳۰ روز بر پروفایل لیپیدی و بعضی نمایه های چربی بدن در زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی بود.
مواد و روشها: این پژوهش به روش کارآزمایی بالینی تصادفی شده دوسوکور انجام گردید. چهل و چهار زن غیریائسه (سن: ۶±۲۵ سال) مبتلا به اضافه وزن یا چاقی (kg/m225≤BMI ) به مدت ۳۰ روز ۱۰۰۰ میلی گرم مکمل کلسیم عنصری به شکل کربنات کلسیم (۲۴=n) یا دارونما (۲۰=n) دریافت کردند. نمونه خون پس از حداقل ۱۲ ساعت ناشتا و اندازه های تن سنجی شامل وزن، قد و چربی زیر پوستی در ۴ نقطه قبل از شروع مداخله و پس از آن گرفته شد. BMI از تقسیم وزن بر مربع قد و درصد چربی بدن با استفاده از مجموع چربی های زیر پوستی در ۴ نقطه برآورد شد. کلسترول تام، کلسترول HDL و تری گلیسرید به روش آنزیماتیک و آپولیپوپروتئینهای A-Ι و B به روش Nephelometry اندازه گیری شدند. کلسترول LDL با استفاده از فرمول Freidwald و کلسترول VLDL یک پنجم TG محاسبه شد. مقدار دریافت انرژی و کلسیم غذا با استفاده از ۳ روز یادآمد ۲۴ ساعته خوراک محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزارش آماری SPSS (ویرایش ۹) انجام شد. آزمون های آماری به صورت دودامنه انجام و مقدار P کمتر از ۰۵/۰ از نظر آماری معنی دار در نظر گرفته شد.
یافته ها: تفاوت معنی داری بین مشخصات پایه، دریافت انرژی، کلسیم و همچنین پروفایل لیپیدی بین دو گروه پیش از مداخله مشاهده نشد. TG، کلسترول تام، کلسترول LDL و کلسترول VLDL در هر دو گروه افزایش و کلسترول HDL کاهش نشان داد اما، از نظر آماری افزایش TG وکلسترول VLDL تنها در گروه مکمل کلسیم و افزایش کلسترول تام تنها در گروه دارونما معنی دار بود. افزایش کلسترول LDL و کاهش کلسترول HDL در هر دو گروه معنی دار بود. لازم به ذکر است تفاوت معنی داری بین هیچ کدام از متغیرها بین گروهها در انتهای مداخله مشاهده نشد.
نتیجه گیری: بر اساس یافته های این مطالعه هرچند مکمل کلسیم تاثیری پیشگیری کننده بر افزایش کلسترول تام نسبت به دارونما نشان داد، اما با توجه به تغییرات آپولیپوپروتئین B، احتمالا موجب کاهش اندازه ذرات LDL شده است. همچنین با توجه به افزایش معنی دار TG در گروه مکمل کلسیم، در مجموع به نظر نمی رسد مصرف مکمل کلسیم تاثیر مطلوب بر پروفایل لیپیدی زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی داشته باشد. افزون بر آن هر چند مکمل کلسیم کاهشی معنی دار در وزن و BMI نسبت به گروه دارونما نشان داد اما نتوانست درصد چربی بدن را به شکل معنی دار کم کند. با توجه به اینکه تفاوت معنی داری در متغیرهای مورد مطالعه بین گروهها در انتهای مداخله وجود نداشت، به طور کلی تاثیر مطلوب قابل توجهی از دریافت مکمل کلسیم در زنان مبتلا به اضافه وزن یا چاقی مشاهده نشد.
نوع فایل: ورد 120 صفحه
فهرست مطالب
فصل اول : چارچوب کلی پژوهش
مقدمه
۲-۱ بیان مسأله پژوهش
۳-۱ اهمیت نظری و عملی پژوهش÷
۴-۱ اهداف پژوهش
۵-۱ سئوال ها و فرضیه های پژوهش
۶-۱ متغیرهای پژوهش
۷-۱ تعریف متغیرها واصطلاحات
افسردگی
بهنجار
سبک حل مساله
فصل دوم
ادبیات و پیشینة پژوهش
فصل سوم : روش پژوهش
۱-۳ طرح پژوهش
۲-۳ جامعه آماری
۳-۳ روش نمونه برداری و حجم نمونه
۴-۳ ابزارهای پژوهش
۱-۴-۳ مقیاس سبک حل مساله
۲-۴-۳ پرسشنامه افسردگی بک BDI
3-4-3 خودسنجی افسردگی
۵-۳ روش اجرا
۶-۳ روش تجزیه و تحلیل داده ها
فصل چهارم
تجزیه و تحلیل آ ماری
فصل پنجم
خلاصه پژوهش
بحث و نتیجه گیری
پیشنهادها
منابع فارسی
Reference
1-1مقدمه
بسیاری از انسان ها قادر به حل مساله و برطرف کردن ، به حداقل رساندن و یا تحمل استرس نمی باشند و معمولاً از مقابله های ناکارآمد، ناسازگار و مضری استفاده می کنند که باعث بروز استرس های بیشتری می گردد که اثرات آنها وخیم تر و عظیم تر از استرس اولیه است.
افراد افسرده نسبت به آینده دید انعطاف پذیری ندارند. آنها احتمالاً بیشتر از افراد غیر افسرده آینده خود را منفی می بینند و به نظرشان احتمال دستیابی به تجارب خوشایند کمتر است به همین دلیل افراد افسرده به جای تلاش برای دستیابی به موفقیت های با ارزش در آینده تمام نیروی خود را صرف اجتناب از موقعیت های ناخوشایند موجود می کنند ( ورتهایم ، ۱۹۸۳).
افراد افسرده احساس غمگینی می کنند چون مشکلات خود را پایدار ، کلی و درونی تلقی می کنند ( هایمبرگ ، ورمیلیا، دوج ، بیگر . و پارلو ۱۹۸۷؛ پترسون و سلیگمن ، ۱۹۸۷؛ رپس ، پترسون ،رینمارد، ابرامسون و سلیگمن ۱۹۸۲؛ سویینی و همکاران ۱۹۸۶) :
پایداری : افراد افسرده رویدادهای منفی زندگی شان را همیشگی و پایدار تلقی می کنند، یعتی تغییر دادن آنها را بعید می دانند. افراد غیر افسرده تجارب منفی را به عنوان موانع موقتی که زیاد هم طول نمی کشد در نظر می گیرند.
۲-۱ بیان مسأله پژوهش
افراد با وقایع تنش زای زندگی , ناکامی ها و ناامیدی ها روبرو می شوند؛ بعضی افراد قادرند از تجربه های ناخوشایند زندگی استفاده کنند, در حالی که دیگران در افسردگی خود باقی می مانند؛ کسانی که خود را از افسردگی نجات می دهند واجد نوعی تفکر زیر بنایی هستند بنحویکه از تدابیر و راهبردهای موثرتری سود می جویند. تعدادی از پژوهشگران عوامل مشترکی را در افرادی که به احتمال زیاد افسرده می شوند و هم چنین نوع مداخله آنان در حل مسائل و مشکلات زندگیشان را شناسایی کرده اند و دریافتند که از طریق سنجش همبستگی بین پاسخ های رویارویی ترجیح داده شده افراد افسرده و مقایسه راه حل های آنان با افراد غیر افسرده می توان راهبردهای مؤثر مقابله با افسردگی را شناسایی کرد.
هم چنین افرادی که مهارت مسأله گشای خوبی دارند در مقایسه با افرادی که فاقد این مهارت هستند کمتر احتمال دارد افسرده شوند. عدم توانایی در اتخاذ تصمیم یکی از مشخصات عمده افراد افسرده است این ناتوانی را می توان نوعی بی کفایتی در استفاده از مهارت های موثر در تصمیم گیری یا حل مسأله به شمار آورد .دزوریلا و گلدفرید )۱۹۷۱) حل مسأله را بعنوان فرایندی رفتاری شناختی تعریف کرده اند که می تواند انواعی از پاسخ های متناوب بالقوه سودمند را جهت مقابله با موقعیت های دشوار در اختیار افراد قرار دهد. بدین جهت از اهداف آموزش به مراجعان در مهارت های حل مسأله این می باشد که یک راهبرد جهت سازگاری کلی در اختیار آنان قرار دهد.
نوع فایل: ورد 154 صفحه
فهرست مطالب
فصل اول: بیان مسئله و اهداف و سؤالات و فرضیات
بیان مسئله………………………………………………………………………………………………………….
اهداف طرح…………………….……………………………………………………………………………………
۱- هدف اصلی …………………………………………………………………………………………………………
۲- هدف جزیی…………………………………………………………………………………………………………
۳- سوالات………………………………………………………………………………………………………………
۴- فرضیات…………………….………………………………………………………………………………………
فصل دوم: بررسی متون
لزوم آگاهی جامعه در مورد پیشگیری اضطراری از بارداری (EC) ……………………..…………………
تاریخچه روشهای EC ……………………………………………………………………………
روشهایی که میتوان جهت EC به کار برد. ………………………………………………………
مکانیسم اثر در روشهای EC …………………………………………………………………….
میزان مجاز استفاده از روشهای EC …………………………………………………………………………..
عوارض استفاده از روشهای EC …………………………………………………………………………………
موارد منع مصرف استفاده از روشهای EC ……………………………………………………………………
مطالعات مشابه انجام شده………………………………………………………………………
فصل سوم: روش بررسی
جدول فهرست و مشخصات متغیرهای تحقیق………………………………………………………………..
نوع مطالعه……………………………………………………………………………………………….………….
جمعیت مورد مطالعه………………………………………………………………………………………………
الف) تعریف جامعه مورد مطالعه…………………………………………………………………………………
ب) معیارهای ورود و حذف از مطالعه………………………………………………………………………….
ج) روش نمونهگیری……………………………………………………………………………………………..
حجم نمونه و شیوة محاسبه آن………………………………………………………………………………
مکان و زمان انجام مطالعه………………………………………………………………………………………
روش جمعآوری دادهها و اجرای طرح…………………………………………………………………………
روش تجزیه و تحلیل دادهها…………………………………………………………………………………….
مشکلات و محدودیتها…………………………………………………………………………………………….
فصل چهارم: نتایج
نتایج……………………………………………………………………………………………….…………………
فصل پنجم: بحث و نتیجهگیری
بحث و نتیجه گیری………………………………………………………………………………………………
پیشنهادات……………………………………………………………………………………………….…………
منابع……………………………………………………………………………………………….…………………
فهرست جداول و نمودارها
جدول و نمودار شماره (۱): توزیع فراوانی سنی افراد مورد مطالعه …………
جدول و نمودار شماره (۲): توزیع وضعیت تأهل افراد مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۳): توزیع فراوانی جنسی افراد مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۴): توزیع فراوانی سابقة طبابت افراد مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۵): توزیع میزان آگاهی نسبت به EC برحسب سن در نمونه مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۶): توزیع میزان آگاهی نسبت به EC برحسب جنس در نمونه مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۷): توزیع میزان آگاهی نسبت به EC برحسب وضعیت تأهل در نمونه مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۸): توزیع میزان آگاهی نسبت به EC برحسب سابقة طبابت در نمونه مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۹): توزیع میزان عملکرد نسبت به EC بر حسب سن در نمونه مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۱۰): توزیع میزان عملکرد نسبت به EC برحسب جنس در نمونه مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۱۱): توزیع میزان عملکرد نسبت به EC برحسب وضعیت تأهل در نمونه مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۱۲): توزیع میزان عملکرد نسبت به EC برحسب سابقة طبابت در نمونه مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۱۳): توزیع فراوانی تعداد پاسخ به سؤالات بینش افراد مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۱۴): توزیع بینش نسبت به EC برحسب سن در نمونه مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۱۵): توزیع بنیش نسبت به EC برحسب وضعیت تأهل در نمونه مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۱۶): توزیع بینش نسبت به EC برحسب جنس در نمونه مورد مطالعه
جدول و نمودار شماره (۱۷) : توزیع بینش نسبت به EC برحسب سابقه طبابت در نمونه مورد مطالعه
چکیده
باوجود دسترسی به روشهای مؤثری که در زمینة جلوگیری از باروری وجود دارد ، بسیاری از حاملگی ها غیر برنامه ریزی شده و ناخواسته می باشد. برای زنانیکه در معرض یک مقاربت محافظت نشده قرار میگیرند روشهای پیشگیری اضطراری مؤثری وجود دارد که بسیار کارآمد می باشند. ولی متأسفانه بخاطر اطلاعات ناکافی افراد نسبت به موضوع استفاده لازم از این روشها نمی شود. از آنجا که پزشکان خانواده و عمومی به عنوان مرجعی برای کسب اطلاعات مردم در این زمینه می باشند. در یک مطالعه مقطعی از پزشکان عمومی مراجعه کننده به سمینارهای بازآموزی به روش نمونه گیری آسان از طریق پرسشنامه با حجم نمونه ۴۰۰ نفر در مورد آگاهی ، بینش و عملکرد نسبت به روشهای پیشگیری اضطراری از بارداری Emergency contraception مورد تحقیق قرار گرفت . در این تحقیق ۱۰۰% پزشکان EC را شنیده بودند در حالیکه ۱۴% کاندوم را جزء روشهای EC می دانستند، ۳۲% افراد IUD و ۸۳% افراد HD))OCP را جزء روشهای EC می دانستند. ۷% پزشکان معتقد بودند روشهای هورمونی Emergency Hormonal contraception(EHC) بدون عارضه است . در حالیکه عوارضی تهوع و استفراغ ۸۷% ،خونریزی و لکه بینی ۶۳% ،ترومبو آمبولی ۳۱% ، سردرد ۷۰% توسط بقیه ذکر شدند. ۱۴% افراد به میزان تأثیر واقعی EHC واقف بودند ،۸۳% به درستی می دانستند EHCمنع مصرفی ندارد . ۴۰% افراد مدت اثربخشی را ۷۲ ساعت می دانستند . ۳۹% پزشکان EHC را به مراجعین خود توصیه نمی کردند. ۶۲% در صورت لزوم برای خود EC استفاده می کردند. ۴۱% پزشکان معتقد بودند جامعه دسترسی گسترده به روشهای EC داشته باشد ،۴۱% دسترسی را کاملاً محدود و کنترل شده می خواستند . ۷۱% از نظر شرعی روشهای EC را مجاز و ۷% غیر مجاز می دانستند ،۵۰% معتقد بودند فقط پزشکان باید EC را تجویز نمایند.
نوع فایل: ورد 73 صفحه
فصل اول
معیار سازی تست نامیدن در مقولههای اسامی و افعال………………………………………………………….
۱-۱ بیان مسئله ………………………………………………………………………………………………
۲-۱ کاربردهای عمومی ……………………………………………………………………………………
۳-۱ تعریف مفاهیم …………………………………………………………………………………………
فصل دوم (مباحث نظری)……………………………………………………………………………….
۱-۲ مقدمه……………………………………………………………………………………………………..
۲-۲ مدل پردازش واژگانی…………………………………………………………………………………
۳-۲ مکانیسمها ………………………………………………………………………………………………
- سطح بازشناسی………………………………………………………………………………………..
- پردازش معنایی………………………………………………………………………………………..
- برونداد واژگان…………………………………………………………………………………………
۴-۲ آسیبها………………………………………………………………………………………………….
- سطح بازشناسی………………………………………………………………………………………..
- درونداد واژگانی………………………………………………………………………………………
- پردازش معنایی………………………………………………………………………………………..
- برونداد واژگانی……………………………………………………………………………………….
۵-۲ کاربردهای کلینیکی مدلواژگانی……………………………………………………………………
- جدول ارزیابی تکالیف واژگانی……………………………………………………………………
فصل سوم (معرفی تست)………………………………………………………………………
۱-۳ مقدمه……………………………………………………………………………………………………..
۲-۳ موارد کاربردی مجموعه………………………………………………………………………………
۳-۳ ساختار تست……………………………………………………………………………………………
- انتخاب گزینه…………………………………………………………………………………………..
- طبقهبندی اطلاعات قراردادی……………………………………………………………………….
- شکل دستوری افعال در مجموعه…………………………………………………………………..
۴-۳ ساختار لیستهای تطبیق داده شده…………………………………………………………………
- بسامد…………………………………………………………………………………………………….
- سن فراگیری……………………………………………………………………………………………
- میزان آشنایی……………………………………………………………………………………………
- شاخصهای دیگر………………………………………………………………………………………
- قابلیت تصویر………………………………………………………………………………………….
- پیچیدگی بینایی………………………………………………………………………………………..
۵-۳ زیرگروه لیستها………………………………………………………………………………………
۶-۳ اطلاعات بدست آمده از شرکتکنندگان سن بدون آسیب مغزی…………………………….
۷-۳ نحوه استفاده و اجرای این مجموعه بعنوان یک وسیلة ارزیابی ……………………………..
۸-۳ فرمهای معرفی………………………………………………………………………………………….
۹-۳ راهنمائیهایی برای ارزیابی و آزمودن بیماران آفازیک…………………………………………
۱۰-۳ ارزیابی رفتارهای بیمار آفازیک…………………………………………………………………..
فصل ۴ (اجرای تست)…………………………………………………………………………………………….
۱-۴ ساختار تست شی و عمل……………………………………………………………………………
- شماره آیتم………………………………………………………………………………………………
- هدف…………………………………………………………………………………………………….
- پاسخ اولیه………………………………………………………………………………………………
- مدت زمان ارائه پاسخ………………………………………………………………………………..
- یادآوری…………………………………………………………………………………………………
۲-۴ شرایط تحصیلی و سنی شرکتکنندگان…………………………………………………………..
۳-۴ جداول ارزیابی………………………………………………………………………………………….
- نامیدن اسامی…………………………………………………………………………………………..
- نامیدن افعال…………………………………………………………………………………………….
فصل ۵ (بحث و نتیجهگیری)………………………………………………………….
۱-۵ تهیه جدول آماری……………………………………………………………………………………..
۲-۵ نتیجهگیری……………………………………………………………………………………………….
۳-۵ جداول نتایج…………………………………………………………………………………………….
·تست نامیدن اسامی……………………………………………………………………………………..
·تست نامیدن افعال………………………………………………………………………………………
واژهنامه…………………………………………………………………………………
منابع……………………………………………………………………………………………..
۱-۱بیان مسأله
از آن جائیکه عمومیترین و رایجترین عارضه و علامت در آفازی، آنومی یا نام پریش است، نیاز به یک آزمون استاندارد در این زمینه (به طور خاص) احساس میشود. از این رو هدف ما از تهیه تست مذکور، فراهم کردن منبعی برای تمرینات بالینی، تحقیقات در آفازی و همچنین تحقیقات روان – زبان شناختی میباشد. بعلاوه از آنجا که بیشتر تستهای به کار برده شده در این زمینه بر نامیدن اسامی تأکید دارند، در تمرینات بالینی به نوعی نیاز به ارزیابی کاملتر شناخت فصل احساس میشود و تأکید بر طراحی در جاهایی وجود دارد که بطور خاص، نقایص فعلی را مورد توجه قرار میدهند.
۲-۱ کاربردهای مجموعه
در تحقیقات روان بازشناختی که روی افراد بزرگسال انجام میشود ممکن است از دادههایی استفاده شود که با نظام بازنمائی ذهنی اسامی و افعال در واژگان ارتباط دارند. یعنی که به کاربردن الگوهایی از قبیل: تصاویر متحرک (انیمیشن)، نامیدن واژگان مکتوب، تکالیف، قضاوت واژگانی ، مطالعات اولیه و … . همچنین موارد هماهنگ شده در مجموعه برای مطالعات تصویربرداری مغزی در گروه بیماران آفای و افراد غیر آسیب مغزی مفید خواهد بود.
در تحقیقات بر روی بزرگسالان مبتلا به آسیب زبانی ، میتوان از تصاویر و برچسبهای کلامی نوشته شده در نامیدن تصاویر، خواندن، نوشتن دیکته و تکرار استفاده کرده که این موارد را میتوان به آسانی برای استفاده به عنوان یک تست ادارکی و استفاده در تکالیف تحقیقی تصویر- کلمه تنظیم کرد.
از آن جائیکه یافتههای مشابه را میتوان در کیفیتهای مختلف به کار برد، این مجموعه قادر به فراهم ساختن نشانههایی است که ما را از وجود کمبود مدالیتة خاص در اسامی و افعال آگاه میسازد.
در این مجموعه میتوان آیتمهای اسامی را براساس طبقات معنایی گروهبندی کرد، مانند حیوانات، آیتمهای غذایی و مشاغل و به منظور آشکار ساختن کمبودهای نامیدن طبقات ویژه مورد استفاده قرار داد. در این مجموعه شمار زیادی از آیتمها در رسیدن به اهداف ارزیابی بالینی مؤثر خواهند بود.
ارزیابی درستی نامیدن تصاویر، با به کارگیری مجموعه آیتمها در قبل و بعد از درمان به درمانگر اجازه خواهد داد که دقیقاً تأثیرات مداخلهای را اندازهگیری میکند.
در نهایت انتظار میرود که این اطلاعات برای رسیدن به اهداف درمانی، چه بسا مفید باشند. شمار زیاد تصاویر شی و عمل ، این امکان را به درمانگران میدهندکه صورتهای فراوانی از فعالیتهای درمانی را با استفاده از تصاویر و نامهایشان طرحریزی کنند. برای مثال ممکن است از بیماران خواسته شود تصاویری را انتخاب کنند که به طریقی با یکدیگر در ارتباطند، یا تصویر یک فعل را با تصویر شیء مناسب هماهنگ کنند و یا تصاویری را برگزینند، که عنوانشان با صدای خاصی آغاز میشود.
نوع فایل: ورد 87 صفحه