123آنلاین
آنلاین دانلود

فهرست مطالب

عنوان       صفحه

فصل اول : کلیات

۱-۱           مقدمه و بیان موضوع                                                                      ۱

۱-۲           اهداف کلی (کلان)                                                                         ۱

۱-۳           اهداف جزئی (خرد)                                                                       ۲

۱-۴           اهداف سازمان                                                                     ۳

۱-۵           انگیزه ۳

۱-۶           اهمیت موضوع                                                                             ۳

۱-۷           محدودیت مکانی                                                                           ۴

۱-۸           محدودیت زمانی                                                                           ۴

فصل دوم : ادبیات تحقیق                                                 

۲-۱ آشنایی با شرکت                                                                     ۵

۲-۲ نیروی انسانی                                                                                  ۶

۲-۳ تجهیزات و ماشین آلات                                                            ۸

۲-۴ چارت سازمانی                                                                                ۹

۲-۵ آشنایی با محصولات                                                                          ۱۱

۲-۶ ظرفیت تولید                                                                                   ۱۱

۲-۷ روش ۱۲

فصل سوم : طراحی تولید                         

۳-۱ ۱۵

۳-۲ تولید ۱۹

 فصل چهارم : بازاریابی فروش و تجزیه و تحلیل مالی                                

۴-۱ پیمان گذاری محصول                                                                        ۲۳

۴-۲ بازاریابی (کانال های توزیع محصول)                                                     ۲۴

۴-۳ رقبا ۲۶

۴-۴ شناسایی بازار در داخل کشور                                                               ۲۷

۴-۵ تجزیه و تحلیل مالی                                                                          ۲۹

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات                                  

۵-۱ نتیجه گیری                                                                                    ۳۸

۵-۲ پیشنهادات ۳۹

فصل اول : کلیات

 ۱-۱مقدمه وبیان موضوع

انسان برابر تامین انرژی بدن نیاز به غذا دارد وبرای فعالیت روزمره خود باید از تغذیه ای سالم برخوردار باشد که این امر بدون مصرف خوراکی‌ها امکان پذیر نمی باشد .

درزمان های قدیم ابتدا قهوه خانه های محلی وجود داشت که در آن چای وقلیان و غذاهای سنتی وجود داشت وبعد از گذشت زمان وتغییر فرهنگ تغذیه ونیز پیدایش غذاهای متنوع قهوه خانه ها جای خود را به اغذیه فروشی ها که امروزه شما مشاهده می کنید دادند که یکی از این غذاها که در واقع از کشور دیگر وارد ایران شده ودر اغذیه فروشی ها یافت می شود پیتزا می باشد ومکانی را که برای تهیه پیتزا فعالیت می کند تا این  غذا را تهیه کند اصطلاحا با نام پیتیزا فروشی می باشد پیتزا فروشی که امروزه از رشد زیادی برخوردار بوده ودارای سود زیادی می باشد تصمیم گرفته شد تا در مورد آن پروژه ای در نظر گرفته شود .

 ۱-۲ اهداف کلی ( کلان )

از جمله اهدافی که سبب انتخاب چنین پروژه ای گردید کسب اطلاعاتی در مورد این شغل بود از جمله این اطلاعات می توان به موارد زیر اشاره نمود .

کسب اطلاعات در مورد درآمد این شغل که از نظر عموم مردم شغل پردرآمدی است .

کسب اطلاعات از نحوه آماده سازی غذای معروف آن یعنی پیتیزا

کسب اطلاعات از چگونگی تشکیل یک چنین مکان هایی توسط صاحبان آن ها کسب اطلاعات در مورد چگونگی تقسیم هزینه مواد مورد نیاز بین قسمت های مختلف .

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 41 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

عنوان       صفحه

فصل اول : کلیات

۱-۱           مقدمه و بیان موضوع                                                                      ۱

۱-۲           اهداف کلی (کلان)                                                                         ۱

۱-۳           اهداف جزئی (خرد)                                                                       ۲

۱-۴           اهداف سازمان                                                                     ۳

۱-۵           انگیزه ۳

۱-۶           اهمیت موضوع                                                                             ۳

۱-۷           محدودیت مکانی                                                                           ۴

۱-۸           محدودیت زمانی                                                                           ۴

فصل دوم : ادبیات تحقیق                                                 

۲-۱ آشنایی با شرکت                                                                     ۵

۲-۲ نیروی انسانی                                                                                  ۶

۲-۳ تجهیزات و ماشین آلات                                                            ۸

۲-۴ چارت سازمانی                                                                                ۹

۲-۵ آشنایی با محصولات                                                                          ۱۱

۲-۶ ظرفیت تولید                                                                                   ۱۱

۲-۷ روش ۱۲

فصل سوم : طراحی تولید                         

۳-۱ ۱۵

۳-۲ تولید ۱۹

 فصل چهارم : بازاریابی فروش و تجزیه و تحلیل مالی                                

۴-۱ پیمان گذاری محصول                                                                        ۲۳

۴-۲ بازاریابی (کانال های توزیع محصول)                                                     ۲۴

۴-۳ رقبا ۲۶

۴-۴ شناسایی بازار در داخل کشور                                                               ۲۷

۴-۵ تجزیه و تحلیل مالی                                                                          ۲۹

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات                                  

۵-۱ نتیجه گیری                                                                                    ۳۸

۵-۲ پیشنهادات ۳۹

فصل اول : کلیات

 ۱-۱مقدمه وبیان موضوع

انسان برابر تامین انرژی بدن نیاز به غذا دارد وبرای فعالیت روزمره خود باید از تغذیه ای سالم برخوردار باشد که این امر بدون مصرف خوراکی‌ها امکان پذیر نمی باشد .

درزمان های قدیم ابتدا قهوه خانه های محلی وجود داشت که در آن چای وقلیان و غذاهای سنتی وجود داشت وبعد از گذشت زمان وتغییر فرهنگ تغذیه ونیز پیدایش غذاهای متنوع قهوه خانه ها جای خود را به اغذیه فروشی ها که امروزه شما مشاهده می کنید دادند که یکی از این غذاها که در واقع از کشور دیگر وارد ایران شده ودر اغذیه فروشی ها یافت می شود پیتزا می باشد ومکانی را که برای تهیه پیتزا فعالیت می کند تا این  غذا را تهیه کند اصطلاحا با نام پیتیزا فروشی می باشد پیتزا فروشی که امروزه از رشد زیادی برخوردار بوده ودارای سود زیادی می باشد تصمیم گرفته شد تا در مورد آن پروژه ای در نظر گرفته شود .

 ۱-۲ اهداف کلی ( کلان )

از جمله اهدافی که سبب انتخاب چنین پروژه ای گردید کسب اطلاعاتی در مورد این شغل بود از جمله این اطلاعات می توان به موارد زیر اشاره نمود .

کسب اطلاعات در مورد درآمد این شغل که از نظر عموم مردم شغل پردرآمدی است .

کسب اطلاعات از نحوه آماده سازی غذای معروف آن یعنی پیتیزا

کسب اطلاعات از چگونگی تشکیل یک چنین مکان هایی توسط صاحبان آن ها کسب اطلاعات در مورد چگونگی تقسیم هزینه مواد مورد نیاز بین قسمت های مختلف .

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 41 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                صفحه

مقدمه ………………………………………………………………………………………………………… ۱

پرسشنامة جواز تاسیس……………………………………………………………………………. ۵

خلاصه گزارش ………………………………………………………………………………………… ۱۴

معرفی شرکت ………………………………………………………………………………………….. ۱۹

۲-۱ مراحل اولیة تاسیس شرکت …………………………………………………………….. ۲۰

۳-۱ برنامه زمان بندی اجرای طرح …………………………………………………………. ۲۲

۴-۱ اساسنامه شرکت ……………………………………………………………………………… ۲۳

۵-۱ هزینه های قبل از بهره برداری ………………………………………………………… ۶۱

۶-۱ سرمایه در گردش …………………………………………………………………………… ۶۱

۷-۱ محوطه سازی و زمین ……………………………………………………………………… ۶۳

۸-۱ ساختمان ………………………………………………………………………………………….. ۶۳

۹-۱ تاسیسات …………………………………………………………………………………………. ۶۴

۱۰-۱ هزینة سرمایه گذاری طرح …………………………………………………………….. ۶۶

معرفی محصول ………………………………………………………………………………………. ۶۷

۲-۲ ظرفیت تولید …………………………………………………………………………………….. ۶۸

۳-۲ برنامه تولید ……………………………………………………………………………………… ۶۹

عنوان                                                                                                صفحه

۴-۲ مواد اولیه …………………………………………………………………………………………. ۷۰

۵-۲ روش تولید ………………………………………………………………………………………. ۷۰

۶-۲ دیاگرام تولید …………………………………………………………………………………… ۷۲

۷-۲ ماشین آلات و تجهیزات ……………………………………………………………………. ۷۳

خلاصه بررسی مالی  ………………………………………………………………………………. ۷۵

هزینه های تولید……………………………………………………………………………………….. ۷۶

حقوق و دستمزد ……………………………………………………………………………………… ۷۹

استهلاک …………………………………………………………………………………………………… ۸۱

فروش ……………………………………………………………………………………………………… ۸۲

جدول نسبتها …………………………………………………………………………………………… ۸۳

گردش وجوه نقد ……………………………………………………………………………………… ۸۷

ترازنامه …………………………………………………………………………………………………… ۸۸

سود و زیان …………………………………………………………………………………………….. ۹۱

خلاصه پروژه :

شرکت سهامی نوید راهبر مهاجر (سهامی خاص) برای انجام فعالیت های خود در راه اقدام بود اما قبل از انجم فعالیت نیاز به تأسیس و راه اندازی دستگاه های خود داشت و سرانجام در اوایل سال ۸۱ بعد از خرید زمین در شهرک صنعتی (اراک) در ۳۰ متری جاده تهران اقدام به خرید دستگاهها و ماشین آلات کرد و تا پایان سال ۸۱ به اتمام رساند . پس از تصویب طرح و عقد قرارداد تا پایان اسفند ۸۱ عملیات اصلی شرکت در فروردین ۸۲ (طبق جدول ۲۲) آغاز شد .

کلیه موارد اساسنامه بررسی و بر طبق قانون تجارت تنظیم گردید .

پس از انتخاب اعضای هیئت مدیره ، مشخص کردن سهام با نام و انتقال آن ، سرمایه در گردش ، امضای اعضا و تشکیل جلسات مجمع عمومی اندوخته قانونی ، سود خالص ، ترازنامه و دیگر موارد محصولات تولیدی این شرکت که انواع دستگاههای نوارنقاله بود مشخص گردید که طول تقریبی آنها ۳۵ می باشد و بر حسب نوع استفاده می شوند و کابردهای متنوعی دارند برای مثال دستگاه فوق جهت خط مونتاژ موتور خودرو پژو می‌باشند .

مواد اولیه برای تولید انواع این دستگاه پلیت بانمه های ۱۰ و ۱۲ میل‌گرد با سایز ۲۰ ، ۳۵ و … اجزای کنترلی ، انواع پیچ و مهره ، تسمه لاستیکی ، الکتروموتور ، چرخ زنجیر ، شیلنگ و غیره می باشد . در ضمن محصولات شرکت نیازی به بسته بندی ندارد .

پس از تمام شدن روش تهیه نوبت به محاسبه مراحل دیگر از جمله هزینه های تولید ، حقوق و دستمزد ، استهلاک ماشین آلات ، هزینه های متفرقه و در نهایت همه  اینها نرخ فروش محصول تهیه گردیده و جدول نسبتها (به شرح صفحه ۸۳ و ۸۴) محاسبه می‌شود.

و در اتمام مراحل حساب ترازنامه و صورتحساب سود و زیان تهیه و به پرونده شرکت سهامی نوید راهبر مهاجر اضافه گردیده و پرونده را تکمیل می کند .

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 100 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

عنوان                                                                                         صفحه

مقدمه…………………………………………………………………………………………………… ۳

تعریف شیشه…………………………………………………………………………………………. ۳

مشخصات فیزیکی………………………………………………………………………………….. ۴

مواد اولیه تولید شیشه ……………………………………………………………………………… ۴

مراحل مختلف تولید……………………………………………………………………………….. ۱۰

۱) اماده سازی مواد اولیه تا توزین و مخلوط ………………………………………………… ۱۰

۲) ذوب………………………………………………………………………………………………. ۱۱

۳ )   تولید……………………………………………………………………………………………. ۱۱

۴ ) گرمخانه …………………………………………………………………………………………. ۱۱

شیوه تولید ……………………………………………………………………………………………. ۱۲

شمای خط تولید ظروف شیشه ای………………………………………………………………. ۱۵

برنامه تولید سالیانه …………………………………………………………………………………. ۱۶

الف ) تعداد روز کاری در سال………………………………………………………………….. ۱۶

ب ) تعداد شیفت کاری در روز ………………………………………………………………… ۱۶

ج ) ساعت کار در هر شیفت : ۸ ساعت………………………………………………………. ۱۷

د ) میزان تولید سالیانه به قطعه در ظرفیت نهایی…………………………………………….. ۱۷

و ) میزان تولید سالیانه به وزن در ظرفیت نهایی ……………………………………………. ۱۷

م ) برنامه تولید ……………………………………………………………………………………… ۱۹

توضیحات ماشین الات خط تولید ……………………………………………………………… ۲۲

۱ ) میکسر……………………………………………………………………………………………. ۲۲

۲) بالا برنده جامی ( الواتور باکتی) …………………………………………………………….. ۲۲

۳)نوار نقاله (لاستیکی………………………………………………………………………………. ۲۲

نوع نوار نقاله های مورد نیاز………………………………………………………………………. ۲۳

۴) پرس اتوماتیک ………………………………………………………………………………….. ۲۳

۴)  پرس اتوماتیک………………………………………………………………………………….. ۲۵

سازندگان پرس و کوره و گرمخانه………………………………………………………………. ۲۶

۵) کوره ذوب………………………………………………………………………………………… ۲۶

۶) گرمخانه…………………………………………………………………………………………… ۲۷

۷)باسکول توزین……………………………………………………………………………………. ۲۷

۸)سیلوها………………………………………………………………………………………………. ۲۷

۹)چرخ (گاری) حمل……………………………………………………………………………… ۲۸

فهرست ماشین آلات، تجهیزات و تاسیسات عمومی و قیمت آن ها با احتساب هزینه حمل……… ۲۹

لیست پرسنل مورد نیاز در هر شیفت…………………………………………………………… ۳۱

محاسبه هزینه انواع انرژی…………………………………………………………………………. ۳۴

توضیحات انرژی مورد نیاز……………………………………………………………………….. ۳۵

الف: برق مورد نیاز…………………………………………………………………………………. ۳۵

ب: آب مورد نیاز……………………………………………………………………………………. ۳۷

ج: گاز مصرفی………………………………………………………………………………………. ۳۸

د:بنزین مصرفی……………………………………………………………………………………… ۳۹

گازوییل مصرفی…………………………………………………………………………………….. ۳۹

لیست مواد و قطعات داخلی مورد نیاز جهت تولید…………………………………………. ۴۰

توضیحات مواد اولیه و قطعات مورد نیاز………………………………………………………. ۴۱

برآورد مساحت و هزینه ساختمانی و محوطه سازی………………………………………… ۴۳

الف: سالن تولید…………………………………………………………………………………….. ۴۴

ب: انبار مواد اولیه…………………………………………………………………………………… ۴۴

ج: انبار محصول……………………………………………………………………………………… ۴۷

محاسبه هزینه های قبل از بهره برداری…………………………………………………………. ۴۹

محاسبه سرمایه گذاری ثابت………………………………………………………………………. ۴۹

محاسبه سرمایه در گردش مورد نیاز…………………………………………………………….. ۵۱

نحوه تأمین منابع مالی………………………………………………………………………………. ۵۱

۱- محاسبه هزینه استهلاک………………………………………………………………………… ۵۲

۲- محاسبه هزینه تعمیرات و نگهداری…………………………………………………………. ۵۲

۳- برآورد هزینه لازم کار کارکنان……………………………………………………………….. ۵۳

محاسبه ارزش افزوده………………………………………………………………………………. ۵۵

محاسبه بهره وری صنعتی…………………………………………………………………………. ۵۶

محاسبه نقطه سربسر………………………………………………………………………………… ۵۶

مقدمه:

صنعت شیشه سازی از صنایع قدیمی است که مصریها از ۲۵۰۰ سال  قبل  از  میلاد  مسیح  با ان اشنایی داشتند و سازنده اولین اشیائ شیشه ای بودند و همچنین یونانی ها از قرن ۱۲و۱۴ قبل از میلاد و رومیها از قرن ششم قبل از میلاد به شیشه سازی میپرداختند و در ایران نیز تاریخ  قدیمی دارد به توری که قدیمی ترین اشیائ  ظروف  شیشه ای ایرانی  مربوط به اقوام ایلامی  میباش د یعنی تاریخ ان به ۳۵۰۰ سال قبل میرسد به طوری که از ابتکارات این قوم به کار بردن شیشه جهت پنجره میباشد و در ایران این صنعت نیز در دوره های مختلف سیر سعودی و نزولی داشته است به  طوری که  در دوره  هخامنشیان  سیر  سعودی (نقوش مکشوفه در تخت جمشید) و در دوره  مغول  از میان رفت و به طور  کلی  صنعت  مذبور در ایران و جهان بعد از اسلام ترقی زیادی داشته است.

صنعت شیشه گری به طریق سنتی و به عنوان یک هنر تا سالیان اخیر رواج داشته و فقط از سال ۱۳۴۰ اولین واحد تولید کننده شیشه و به مقیاس صنعتی در ایران شروع به کار کرده است.

تعریف شیشه:

شیشه مایعی است که بسیار سرد شده ودر نقطه ای پایین تر از نقطه انجماد ان در حالت  مایع  قرار  دارد.

مشخصات فیزیکی:

شیشه جسمی است سخت که در مقابل فشار مقاوم و در مقابل کشش بسیار ضعیف میباشد.

مواد اولیه تولید شیشه :

تقریبا یک سوم ترکیبات عناصر جدول تناوبی مندلیف در تولید شیشه های بخصوصی به کار برده میشوند ولی در عمل (در سرعت های عادی سرد کردن ) تعداد بسیار کمی از ترکیبات “تشکیل دهنده واقعی شیشه” یا به عبارت دیگر شیشه ساز های خوب هستند و مهمترین ترکیباتی که در تهیه شیشه بکار میرودعبارتند از سیلیس یا کوارتز . دولومیت یا کربنات مضاعف کلسیم و منیزیم . اهک . فلدسپات. کربنات سدیم . سولفات سدیم و مواد رنگی.

الف-سیلیس:

که قسمت عمده مواد اولیه مصرفی را تشکیل میدهدو باید دارای یک نواختی ترکیب شیمیایی و با عیار بالا و فاقد مواد اهکی و اهن و نیز فرم دانه بندی مخصوص باشد و پودر سیلیس مورد مصرف دارای مشخصات شیمیایی و دانه بنی به شرح زیر می باشد.

الف) مقدار sio2 بیشتر از ۹۷% باشد.

ب) مقدار Fe2 o3  کمتر از ۰۸/۰% باشد.

ج) مقدار Al2 o3 برابر یا کمتد از ۲/۱%باشد.

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 60 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………. ۱

 

بخش اول :کلیات شناخت طرح…………………………………………………………………………. ۲

 

۱-۱- سوابق ثبتی مجری طرح………………………………………………………………………… ۲

۱-۲-  سوابق تجربی وعملی…………………………………………………………………………… ۲

۱-۳-  مجوز های قانونی……………………………………………………………………………….. ۳

۱-۴-  هدف پروژه……………………………………………………………………………………….. ۳

۱-۵-  نیروی انسانی و بخش های مختلف پروژه……………………………………………….. ۳

۱-۶-  معرفی تولیدات کارگاه و پیش بینی ظرفیت تولیدی……………………………………. ۴

۱-۷-  مواداولیه اصلی…………………………………………………………………………………… ۴

۱-۸-  مراحل وروش تولید……………………………………………………………………………. ۵

 

بخش دوم:بررسی فنی طرح………………………………………………………………………………. ۷

 

۲-۱- محل اجرای طرح ……………………………………………………………………………….. ۷

۲-۲- میزان سرمایه گذاری طرح ……………………………………………………………………. ۷

۲-۲-۱- زمین …………………………………………………………………………………………….. ۸

۲-۲-۲- دیوار کشی ومحوطه سازی ……………………………………………………………….. ۸

۲-۲-۳- ساختمان ها …………………………………………………………………………………… ۸

۲-۲-۴- تاسیسات ووسایل تاسیساتی ……………………………………………………………… ۹

۲-۲-۵- ماشین الات وتجهیزات …………………………………………………………………… ۱۱

۲-۲-۶- وسایط نقلیه ………………………………………………………………………………….. ۱۱

۲-۲-۷- وسایل اداری وکارگاهی ………………………………………………………………….. ۱۲

۲-۲-۸- هزینه های پیش بینی نشده ………………………………………………………………. ۱۲

۲-۳- سرمایه در گردش ناخالص ………………………………………………………………….. ۱۲

۲-۴- جدول زمانبندی طرح …………………………………………………………………………. ۱۳

۲-۵- نحوه مصرف سرمایه گذاری ………………………………………………………………… ۱۴

۲-۴- برنامه تولیدوبراورد هزینه ها …………………………………………………………………. ۱۵

۲-۵- حقوق و دستمزد مستقیم ……………………………………………………………………… ۱۵

۲-۶- انرژی مصرفی …………………………………………………………………………………… ۱۶

 

بخش سوم: بازاریابی……………………………………………………………………………………….. ۱۷

 

۳-۱- بازارمصرف کننده ………………………………………………………………………………. ۱۷

۳-۲- روش های توزیع کالا …………………………………………………………………………. ۱۷

 

بخش چهارم: بررسی های اقتصادی…………………………………………………………………… ۱۸

 

۴-۱-موقعیت کلی اقتصادی طرح ………………………………………………………………….. ۱۸

۴-۲-محدوده جغرافیای ………………………………………………………………………………. ۱۸

۴-۳- بررسی عرضه ……………………………………………………………………………………. ۱۸

۴-۴- پیش بینی عرضه ………………………………………………………………………………… ۱۸

۴-۵-بررسی تقاضا ……………………………………………………………………………………… ۱۸

۴-۶- بررسی قیمت ……………………………………………………………………………………. ۱۸

۴-۷- نتیجه گیری کلی طرح ………………………………………………………………………… ۱۹

۴-۸- محاسبه سهم منابع داخلی ……………………………………………………………………. ۱۹

بخش پنجم: بررسی های مالی………………………………………………………………………….. ۲۰

 

۵-۱-میزان سرمایه گذاری ویژه …………………………………………………………………….. ۲۰

۲-۵-ارزش افزوده ناویژه ……………………………………………………………………………… ۲۱

۵-۳- ارزش افزوده نا خالص ……………………………………………………………………….. ۲۱

۵-۴- ارزش افزوده خالص …………………………………………………………………………… ۲۱

۵-۵-در صد ارزش افزوده…………………………………………………………………………….. ۲۱
۵-۶- نحوه تامین مالی ……………………………………………………………………………….. ۲۲

۵-۷-پیش بینی هزینه های تولیدی …………………………………………………………………. ۲۲

۵-۸-هزینه های عملیاتی ……………………………………………………………………………… ۲۷

۵-۹-هزینه های غیر عملیاتی ………………………………………………………………………… ۲۸

۵-۱۰-قیمت تمام شده وسود ……………………………………………………………………….. ۲۸

۵-۱۱-پیش بینی مالی ………………………………………………………………………………….. ۲۹

۵-۱۲-تجزیه وتحلیل نقطه سربه سر ………………………………………………………………. ۳۲

۵-۱۳-تجزیه وتحلیل نسبت های مالی …………………………………………………………… ۳۴

۵-۱۴-۱-نسبت نقدینگی ……………………………………………………………………………… ۳۴

۵-۱۴-۲- نسبت های سرمایه گذاری واهرمی ………………………………………………….. ۳۵

۵-۱۴-۳-نسبتهای فعالیت …………………………………………………………………………….. ۳۶

۵-۱۴-۴-نسبت های سودآوری ……………………………………………………………………. ۳۸

۵-۱۴-۵-روش های ارزیابی ………………………………………………………………………… ۳۸

۵-۱۴-۶شاخص سود آوری …………………………………………………………………………. ۴۰

 

خلاصه ونتیجه گیری …………………………………………………………………………………… ۴۱

 

نتیجه گیری و پیشنهاد ………………………………………………………………………………….. ۴۳

 

 

مقدمه:

امروزه با پیشرفت جوامع ورشد روز افزون اقتصادی جوامع که نتیجه آن نیاز به محصولات جدید که این مورد خود دلیل مهمی برای تاسیس و راه اندازی این نوع شرکت می باشد .

این طرحهای جدید و نو موجب افزایش اشتغال در کشور می باشد و ایین طرحها می تواند زود بازده باشند و در نتیجه آن گسترش دامنه فعالیت می باشد.۰

صنعت تولید سیمان صنعتی است که قابلیت ساخت انواع سیمان مورد نیاز صنایع مختلف را از آمیزه های مختلف دارا می باشد سیمان به دلیل تنوع نوع مصرف دارای موارد استفاده بسیار وسیع می باشد و لذا دارای با زار بسیار خوبی می باشد .

برای انتخاب ظرفیت واحد بر مبنای ظرفیت موجود و نیز کم کردن ریسک سرمایه گذاری پس از صحبت کردن با صاحب نظران در این محدوده ظرفیت تولید بین ۲۰۰۰۰الی ۱۱۵۰۰۰ می باشد که ظرفیت مورد انتظار و انتخابی برای گام اول ۲۷۰۰۰ تن می باشد.

بر اساس نرخهای متداول موجود و استعلامهای بدست آمده از صاحبان صنایع و فروشندگان تمام آن ها نشان دهنده سود آوری طرح و حالت بسیار پایدار اقتصادی آن می باشد که موجب جذب متقاضیان خصوصی برای سرمایه گذاری در این رابطه خواهد داشت.

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 60 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

عنوان صفحه

خلاصه گزارش

مقدمه…………………………………………………………………………………………………………. ۶

۱-   خلاصه گزارش بررسی فنی………………………………………………………………. ۸

۲-   خلاصه بررسی بازار و محاسبات اقتصادی طرح………………………………… ۱۱

۳-   خلاصه بررسی مالی ……………………………………………………………………….. ۱۳

 

بخش اول – مشخصات و سوابق متقاضی

۱-   مشخصات متقاضی………………………………………………………………………….. ۱۹

۱-۱       شرکت………………………………………………………………………………………… ۱۹

۱-۲       سهامداران………………………………………………………………………………….. ۱۹

۱-۳       مدیریت……………………………………………………………………………………….. ۱۹

۱-۴       کارکنان………………………………………………………………………………………. ۲۰

۲-   سابقه مالی شرکت…………………………………………………………………………… ۲۰

 

بخش دوم – بررسی فنی

۱-   هدف از اجرای طرح…………………………………………………………………………. ۲۲

۲-   ظرفیت و نحوه برآورد آن………………………………………………………………… ۲۲

۳-   برنامه تولید با توجه به ظرفیت و پیش بینی فروش………………………………. ۲۲

۳-۱- ظرفیت تولید………………………………………………………………………………… ۲۲

۴- روش تولید (نمودار فرآیند تولید)……………………………………………………….. ۲۳

۴-۱- تکنولوژی تولید……………………………………………………………………………. ۲۳

۴-۲- روش تولید………………………………………………………………………………….. ۲۴

۵- مواد اولیه طرح ……………………………………………………………………………….. ۲۶

۶- کنترل کیفیت……………………………………………………………………………………. ۲۶

۷- محیط زیست……………………………………………………………………………………. ۲۸

۸- برنامه زمانبندی اجرای طرح……………………………………………………………… ۲۸

۹- هزینه های ثابت طرح………………………………………………………………………… ۲۹

۹-۱- زمین………………………………………………………………………………………….. ۲۹

۹-۲- محوطه و ساختمان سازی…………………………………………………………….. ۲۹

۹-۳- ماشین آلات و تجهیزات………………………………………………………………… ۳۰

۹-۴- تأسیسات…………………………………………………………………………………….. ۳۰

۹-۵- جدول وسایط حمل و نقل……………………………………………………………… ۳۱

۹-۶- ملزومات اداری……………………………………………………………………………. ۳۱

۹-۷- هزینه پیش بینی نشده ………………………………………………………………….. ۳۱

۹-۸- هزینه های قبل از بهره برداری……………………………………………………… ۳۱

۱۰- سرمایه در گردش طرح………………………………………………………………….. ۳۲

۱۱- نحوه تأمین منابع مالی …………………………………………………………………… ۳۳

۱۲- هزینه های تولید سالیانه…………………………………………………………………. ۳۳

۱۲-۱- مواد اولیه…………………………………………………………………………………. ۳۳

۱۲-۲- نیروی انسانی……………………………………………………………………………. ۳۳

۱۲-۳- انرژی مصرفی………………………………………………………………………….. ۳۳

۱۲-۴- هزینه نگهداری و تعمیرات…………………………………………………………… ۳۵

۱۲-۵- هزینه پیش بینی نشده تولید…………………………………………………………. ۳۵

۱۲-۶- هزینه استهلاک………………………………………………………………………….. ۳۵

۱۲-۷- هزینه تسهیلات مالی…………………………………………………………………… ۳۵

۱۲-۸- جدول هزینه های ثابت و متغییر تولید…………………………………………… ۳۶

۱۳- برنامه فروش………………………………………………………………………………… ۳۶

۱۴- شاخص های اقتصادی طرح……………………………………………………………. ۳۶

 

بخش سوم – بررسی بازار

۱-   مقدمه…………………………………………………………………………………………….. ۳۷

۲-   مشخصات محصول…………………………………………………………………………. ۴۰

۳-   عرضه……………………………………………………………………………………………. ۴۰

۳-۱- تولیدات داخلی …………………………………………………………………………….. ۴۰

۴- محل تأمین و قیمت خرید مواد اولیه…………………………………………………… ۴۲

۵- قیمت فروش محصولات……………………………………………………………………. ۴۲

۶- نتیجه گیری و پیشنهاد………………………………………………………………………. ۴۴

 بخش چهارم – جداول مالی و محاسبات مالی طرح

 بخش پنجم – مدارک ثبتی

خلاصه گزارش

مقدمه

پلاستیکها به علت خواص مختلفی که دارند اغلب جایگزین مواد طبیعی شده و بدین ترتیب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. حتی امروزه از آنها در ساخت اعضاء داخلی بدن نیز استفاده می شود.

برای تهیه پلاستیکها به طور کلی نیاز به مونومرها می باشد، تنوع و تعدد پلاستیکها ایجاب می کند که مونومرهای متعددی نیز منظور ساخته شود. طرز تهیه این مونومرها و در نتیجه چگونگی تولید پلاستیکها کار بسیار پیچیده ای می باشد که در اینجا به آن پرداخته نمی شود.

در حال حاضر پلاستیکهای مختلفی با خواص کاملاً متفاوت توسط سازندگان گوناگون در دنیا ساخته و به بازار عرضه می شود.

در طرح حاضر به تحلیل شرایط تولید و محاسبات فنی، اقتصادی و مالی شرکت x تولید کننده قطعات پلاستیکی مورد استفاده در حمام که یکی از شاخه های کوچک از محصولات پلاستیکی است، پرداخته شده است.

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 70 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

 عنوان                                                                                      صفحه

مقدمه ……………………………………………………………………………………………….. ۱

بافندگی حلقوی پودی …………………………………………………………………………… ۳

بافندگی حلقوی تاری ……………………………………………………………………………. ۴

مقایسه‌ی بافندگی حلقوی پودی و تاری و مصارف هر یک …………………………….. ۴

سوزن و انواع آن …………………………………………………………………………………. ۶

گیج ماشین ……………………………………………………………………………………….. ۱۲

انواع حلقه …………………………………………………………………………………………. ۱۳

طرز تشکیل حلقه‌ی بافت به وسیلة سوزن زبانه دار ……………………………………… ۱۳

ساختمان حلقة بافت …………………………………………………………………………….. ۱۵

اصطلاحات متداول در بافندگی حلقوی پودی …………………………………………….. ۱۶

ماشین های گردباف یک سیلندر مجهز به سوزن زبانه دار …………………………….. ۱۸

ماشین های گردباف دوسیلندر مجهز به سوزن زبانه دار ……………………………….. ۲۵

راه اندازی کارگاه حلقوی پودی (تریکوبافی) ……………………………………………….. ۳۱

هزینه های ثابت …………………………………………………………………………………. ۳۲

مقدمه

بافندگی حلقوی روشی از تهیه‎ی پارچه است. که در این روش، با خمیده کردن طولی از نخ به شکل حلقه، و عبور حلقه‎ها از داخل یکدیگر با شیوه‎های مختلف، پارچه  تولید می‎شود. هنر بافتنی دستی و اتصال و درگیری نخ‎ها با یکدیگر از هنرهای بسیار قدیمی است که به قرن‎ها قبل از میلاد مسیح باز می‎گردد. آثار به دست آمده در مصر که متعلق به قرن پنجم قبل از میلاد می‎باشد، پیشرفته بودن این هنر دستی را، در آن زمان، نشان می‎دهد.

اولین دستگاه بافندگی حلقوی پودی را در سال  ۱۵۸۹، شخصی به نام ویلیام‎لی[۱] در انگلستان اختراع کرد. سرعت این دستگاه ده برابر بیش‎تر از سرعت تولید بافت با روش بافتنی دستی بود.  اختراع این دستگاه باعث پیشرفت و تکامل بافندگی حلقوی شد. ساخت اولین دستگاه بافندگی حلقوی تاری نیز در سال ۱۷۷۵ انجام گرفت.

صنعت بافندگی حلقوی به دو قسمت مجزای بافندگی حلقوی تاری و بافندگی حلقوی پودی تقسیم شده است. سازندگان ماشین‎آلات نیز هر یک، فناوری خاص خود را دارند و غالباً خصوصیات بافت‎ها و موارد مصرف تولیدات آن‎ها نیز با هم متفاوت است.

در بخش بافندگی حلقوی پودی، در این کتاب، سعی شده است هنرجویان عزیز با اصول اولیه‎ی بافندگی حلقوی پودی آشنا شوند. لذا در مورد هر یک،‌ توضیحات مختصری به شرح زیر داده شده است.

 در فصل اول: تعاریف بافندگی حلقوی پودی و تاری، تفاوت و مصارف هر یک، تعاریف اصطلاحات متداول، انواع سوزن، انواع حلقه و چگونگی تشکیل هر یک توسط سوزن‎ زبانه‎دار در ماشین‎های حلقوی ارائه شده است.

و فصل دوم به معرفی انواع ماشین‎های بافندگی حلقوی پودی و توضیح مختصری راجع به هر یک، عوامل اصلی بافت، عملیات بافندگی، بافت‎های پایه و محاسبه‎ی تولید و وزن اختصاص یافته است.

 

بافندگی حلقوی پودی

در بافندگی حلقوی پودی  حلقه‎ها در جهت افقی (یک رج) تشکیل می‎شوند به طوری که اتصال یک حلقه به حلقه‎ی بعدی  در یک سطر افقی انجام می‎شود (شکل ۹-۱). همچنین امکان تولید پارچه با استفاده از یک بسته نخ وجود دارد، اگرچه روی پاره‎ای از ماشین‎ها امروزه تا ۱۹۲ بسته نخ، برای تولید پارچه، به کار می‎رود. صنعت بافندگی حلقوی پودی در ایران به نام‎های «کش‎بافی» و «تریکوبافی» مصطلح است.

 دانلود فایل

فایل بصورت ورد 38 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود
 
 

فهرست :

عنوان                                                                                        صفحه

 بخش اول: صنایع شیر                                                                   ۱۳

مقدمه                                                                               ۱۳

پوکی استخوان بیماری خاموش                                              ۱۳

  بخش دوم :  شرکت فرآورده های لبنی لبنوش                         ۱۹

کلیات درباره شرکت                                                            ۲۰

خلاصه فعالیت تعاونی                                                                    ۲۰

تاریخچه شرکت                                                                  ۲۱

تنظیم دوایربه خدماتی و تولیدی                                              ۲۴

چارت سازمانی                                                                   ۲۵

بخش سوم: فرآیند تولید                                                                     ۲۶

آزمایشگاه                                                                         ۲۷

خطوط تولید                                                                       ۳۰

مراحل پاستوریزاسیون شیر                                                  ۳۰

تولید پنیر سفید مخصوص صبحانه                                          ۳۱

مراحل ساخت کره پاستوریزه                                                ۴۶

خط تولید دوغ پاستوریزه                                                      ۴۷

مراحل تولید خامه قنادی شیرین شده                                       ۴۷

خط تولید کشک مایع                                                            ۴۸

مراحل تولید پنیر پیتزا                                                          ۵۰

خط تولید پنیر پیتزا                                                              ۵۰

مراحل تولید پنیر پیتزا تند                                                      ۵۱

خط تولید ماست خامه ای                                                      ۵۳

بخش چهارم :انبار و انبارداری شرکت                                            ۵۵       

انبار                                                                                 ۵۶

انبار های سرپوشیده                                                            ۵۶

انبار های باز                                                                      ۵۶

وظایف انباردار                                                                   ۵۶

انواع موجودی های انبار                                                       ۵۷

کالای انتقالی از سایر انبار ها و اجناس بر گشتی                        ۵۹

مدارک خرید                                                                      ۶۱

تحویل کالا به انبار                                                               ۶۱

تحویل دائم                                                                        ۶۲

نحوه و موارد استفاده از فرم رسید انبار                                  ۶۲

در خواست کالا و مواد از انبار                                                        ۶۳

تحویل وخروج کالا ازانبار                                                     ۶۴

کارتکس انبار                                                                     ۶۸

گزارش موجودی از انبار                                                      ۷۰

اصول ایمنی و حفاظت انبار                                                   ۷۱

بخش پنجم : فروش ، تبلیغات و بازار یابی در شرکت                  ۷۴

مقدمه                                                                               ۷۵

عوامل موثر در بالا بردن میزان فروش                                     ۷۶

بازاریابی و تبلیغات                                                              ۷۶

 مزایای تبلیغات                                                                   ۷۸

وظایف مدیر بازاریابی و فروش                                              ۷۹

بخش ششم : دایره سرپرستی                                                         ۸۱

دایره سرپرستی                                                                  ۸۲

نقش واحد سرپرستی به عنوان جزیی از سیستم                         ۸۲

اصول مدیریت و سرپرستی                                                   ۸۳

واحد خرید مواد                                                                  ۸۵

خرید های داخلی                                                                 ۸۶

در خواست خرید مواد                                                                   ۸۶

سفارش کالا به فروشنده                                                       ۸۷

بازرسی و کنترل اجناس خریداری شده                                    ۸۹

بخش هفتم : سیستم حسابداری                                              ۸۰

گردش حساب های صنعتی                                                    ۹۱

فهرست حساب های ترازنامه ای                                             ۹۲

فهرست  حساب های سود و زیانی                                          ۹۴

بهای تمام شده کالای فروخته شده                                          ۹۵

هزینه ها                                                                           ۹۶

سایر درآمدها                                                                    ۹۶

کسور درآمد                                                                      ۹۶

سیستم حسابداری صنعتی کارخانه                                         ۹۷

مراحل ساخت محصولات                                                      ۹۸

کنترل مواد                                                                        ۱۰۵

کسر و اضافات مواد                                                                     ۱۰۷

عوامل بهای تمام شده مواد اولیه                                            ۱۰۸

نحوه ثبت مواد برگشتی به انبار                                              ۱۱۱

هزینه های مشترک و فرعی کارخانه                                        ۱۱۱

کنترل هزینه های دستمزد                                                     ۱۱۴

حسابداری حقوق و دستمزد                                                  ۱۱۶

دستمزد اوقات تلف شده                                                       ۱۱۷

پاداش کارکنان                                                                   ۱۱۸

ذخیره دستمزد ایام مرخصی                                                 ۱۱۹

توضیحاتی راجع به برخی کسورات دستمزد بیمه                        ۱۲۲

پرداخت مساعده                                                                 ۱۲۲

انحرافات حقوق و دستمزد                                                     ۱۲۳

کنترل سربار کارخانه                                                           ۱۲۴

برآورد هزینه های سربار.                                                     ۱۲۵

سربار واقعی کارخانه                                                          ۱۲۸

تجزیه تحلیل کسری یا اضافات سربار کارخانه                           ۱۲۹

بخش هشتم  : تعمیرات و نگهبانی                                            ۱۳۱

تعمیرات                                                                            ۱۳۲

بخش نهم :نتیجه گیری و جمع بندی                                         ۱۳۴

توصیه هایی برای موقیت سازمانی                                          ۱۳۵

IT چیست ؟                                                                       ۱۳۵

نقش IT در صنعت                                                              ۱۳۵

کاربرد  IT در R&D                                                               ۱۳۶

ضمائم ۱۳۷

مقدمه:

به نام خالق هستی که شیر را نوشیدنی گوارا گردانید تا اهل ایمان را عبرتی از قدرت لایزال او باشد و بهشتیان را به نهرهای آن وعده داد تا لذت رضوان خویش را کامل گرداند.

اگرچه این نوشیدنی حیات بخش، منبع غنی از ترکیبات مورد نیاز بدن بوده ودانشمندان هر روز ابعاد تازه ای از اسرار این غذای کامل را کشف و به جوامع ارائه می دهند متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مصرف سرانه آن در ایران حدود نصف استانداردهای مطلوب می باشد.

پوکی استخوان –  بیماری خاموش :

زنان هشت برابر بیشتر از مردان دچار پوکی استخوان می شوند:

به اعتقاد محققان، احتمال دچار شدن به پوکی استخوان در موارد زیر بیشتر است:

سن بیش از ۵۰ سال، زن بودن، یائسگی، نخوردن یا کم خوردن لبنیات، قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید، جثه کوچک،پوست روشن،ورزش نکردن،سیگار کشیدن، استفاده دراز مدت از داروهای ضد انعقاد(کوروتون)، داشتن افراد مبتلا به پوکی استخوان در میان خویشاوندان، استفاده از غذاهای پر نمک،نوشیدن الکل و قهوه زیاد و بعضی از اختلالات هورمونی مانند پرکاری تیروئید و کم کاری غدد جنسی.

درپوکی استخوان ، استخوان ها به شدت شکننده می شوند و ممکن است با ضربه های کوچک و حتی خود به خود بشکنند،کلسیم در این میان برای بازسازی و استحکام استخوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر کلسیم بدن کافی نباشد استخوان پوک و شکننده می شود. پوکی استخوان علامتی ندارد. یک نکته بازدارنده در جهت اطلاع از این بیماری این است که معمولا شخص بعد از شکستگی به وجود آن پی می برد. در بعضی از افراد پوکی استخوان به صورت خمیدگی ستون فقرات بروز می کند. بهترین روش تشخیص پوکی استخوان سنجش تراکم استخوانی (رانسیتو متری) است که  با نظر پزشک صورت می گیرد.

پوکی استخوان به راحتی قابل پیش گیری است : ورزش و فعالیت بدنی، عدم مصرف سیگار، روزانه حداقل ده دقیقه در معرض نور خورشید قرار گرفتن و از همه مهمتر استفاده از مواد حاوی کلسیم به ویژه لبنیات از مهم ترین عوامل مؤثر در پیش گیری از این بیماری پر هزینه است.

نیاز به کلسیم در سنین مختلف متفاوت است. در نوجوانی ، بارداری و دوران شیردهی این نیاز با خوردن ۳ الی ۴ لیوان شیر و ماست در هر روز تامین            می شود. از لحاظ میزان کلسیم یک لیوان شیر معادل یک لیوان ماست و برابر ۴۵ الی ۶۰ گرم پنیر(اندازه دو قوطی کبریت) است. پژوهشگران به تازگی دریافته اند یک فنجان ماست ۳۵ درصد بیشتر از یک فنجان شیر کلسیم دارد.

۱-  شیر مایع سفید رنگی است که در اثر دوشش حیوانات شیرده سالم به دستمی آید. رنگ شیر در حالت طبیعی سفید کدر است که در صورت بالا بودن چربی آن کمی زردرنگ شده و در اثر گرفتن چربی یا افزودن آب به آن کمی به سمت آبی میل می کند، که البته عوامل دیگری نظیر نوع تغذیه ، فصل و… نیز تا حدی در این امر مؤثر می باشد. بو و طعم شیر نیز در اثر تماس با ظروف کثیف یا تغذیه نا مناسب حیوانی و یا فسادهای میکروبی و شیمیایی می تواند تغییر کند.

در میان غذاهای مختلف که روزانه به مصرف انسان می رسند  بدون شک شیر مناسب ترین و متعادل ترین ترکیب را دارا می باشد و به همین دلیل است که معمولا شیر را غذای کامل می نامند. شیر هر یک از پستانداران بهترین غذا برای نوزاد همان پستاندار می باشد و عملا نمی توان هیچ غذایی را جانشین آن قرار داد . بررسی ها نشان می دهد که طولانی ترین عمرها در اکثر کشورهایی دیده می شود که مقدار مصرف روزانه شیر مردم آن زیاد است. ترکیب شیر تحت تاثیر عوامل مختلف از جمله نژاد، فصل، تغذیه و … تغییر می کند ولی به طور متوسط می توان ارقام زیر را در خصوص ترکیب شیر ارائه نمود.

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 156 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

فهرست مطالب

عنوان

مقدمه…………………………………………………………………………………………………… ۳

مواد متشکله شیر و تأثیر عوامل مختلف بر آنها: ………………………………………………. ۴

<<< آب – شیر = ماده خشک>>>………………………………………………………….. 5

مواد ازت دار : ………………………………………………………………………………………. ۶

مینرال یا مواد معدنی : ……………………………………………………………………………… ۶

کمیت های فیزیکی قابل اندازه گیری شیر : ………………………………………………….. ۶

وزن مخصوص شیر : ………………………………………………………………………………. ۶

ویسکوزیته شیر : ……………………………………………………………………………………. ۷

اسیدیته شیر : ………………………………………………………………………………………… ۷

نقطه ی انجماد شیر : ………………………………………………………………………………. ۸

اهمیت و ضرورت استفاده از مواد لبنی پاستوریزه : ………………………………………….. ۹

بیماری های مشترک انسان و دام : ………………………………………………………………. ۱۰

سایر مزایای تحویل شیر به کارخانجات پاستوریزه به اختصار عبارتند از : ……………… ۱۱

تولید شیر در جهان و ایران : ……………………………………………………………………… ۱۱

مشکلات و راه حل ها : …………………………………………………………………………… ۱۳

مراکز جمع آوری شیر : ………………………………………………………………………….. ۱۳

دامداری سنتی : …………………………………………………………………………………….. ۱۴

تولید محصولات جنبی : ………………………………………………………………………….. ۱۵

نقش قیمت گذاری : ………………………………………………………………………………. ۱۶

قسمت های مختلف کارخانه شیر : ……………………………………………………………… ۱۷

تحویل شیر – پاستوریزه : ………………………………………………………………………… ۱۸

تحویل شیر : ………………………………………………………………………………………… ۱۸

پاستوریزاسیون : ……………………………………………………………………………………. ۱۸

پاستوریزاتور :    …………………………………………………………………………………… ۱۸

هموژنیزاسیون : …………………………………………………………………………………….. ۲۰

سپراتور و مکانیسم عمل آن : ……………………………………………………………………. ۲۰

تانک ذخیره شیر خام و پاستوریزه : ……………………………………………………………. ۲۱

شیشه شور : ………………………………………………………………………………………….. ۲۱

آزمایشگاه :  Laboratory……………………………………………………………………..

وسایل مورد لزوم در این قسمت عمدتا عبارتند از : ………………………………………….. ۲۲

تأسیسات سردخانه – آب سرد : Cold Store………………………………………………

تأسیسات آب و دیگ بخار : Water treatment and steam boiler…………..

پمپ های به کار گرفته شده در صنایع شیر : …………………………………………………. ۲۴

پمپ استیل : ………………………………………………………………………………………… ۲۴

پمپ معمولی : ………………………………………………………………………………………. ۲۴

پمپ پزیتیو : ………………………………………………………………………………………… ۲۴

بخش : ……………………………………………………………………………………………….. ۲۵

تأسیسات فاضلاب : ………………………………………………………………………………… ۲۵

پرسشنامه شماره ی ۱……………………………………………………………………………….. ۲۸

ویژگی ها و مشخصات فنی مورد لزوم : ……………………………………………………….. ۳۵

قسمت سوم – اطلاعات مربوط به بازار محصول : ……………………………………………. ۳۶

روند مصرف محصول طی سالهای۱۳۸۲تاسال۱۳۸۶ : ………………………………………. ۳۸

تولید کنندگان عمده ی جهانی این کالا چه کشورهایی هستند؟……………………………. ۳۸

قسمت پنجم – اطلاعات مربوط به تولید کالا : ………………………………………………. ۳۹

فرآیند انتخابی تولید کالا

سیستم کنترل کیفیت: ……………………………………………………………………………… ۴۰

وظایف روش کنترل و ایستگاههای کنترل د رخط تولید: …………………………………… ۴۰

روش پیش بینی شده ی جهت  جلوگیری از آلودگی های مذکور: ………………………. ۴۰

لیست مشاغل و مقدار حقوق ماهانه و سالانه : …………………………………………………. ۴۱

محاسبه بیمه کارگری………………………………………………………………………………. ۴۲

نوع و مقدار انرژی و هزینه ی آن : ……………………………………………………………… ۴۲

محاسبه ی هزینه ی انواع انرژی مصرفی سالیانه : (ارقام به ریال(……………………………. ۴۳

مساحت زمین مورد نیاز و برآورد قیمت آن : …………………………………………………. ۴۵

برآورد مساحت و هزینه های ساختمانی و محوطه سازی : …………………………………. ۴۵

هزینه های قبل از بهره برداری شامل : ………………………………………………………….. ۴۶

فهرست دستگاهها و تجهیزات خط تولید و قیمت انها: ……………………………………… ۴۷

فهرست نام دستگاهها وتجهیزات و تأسیسات عمومی : ……………………………………… ۵۱

اثاثه اداری: ………………………………………………………………………………………….. ۵۶

ملزومات: …………………………………………………………………………………………….. ۵۷

ترازنامه………………………………………………………………………………………………… ۵۸

محاسبه ی اجزا و میزان سرمایه ی ثابت : ……………………………………………………… ۶۱

محاسبه اجزا ومیزان سرمایه ثابت: ……………………………………………………………….. ۶۲

محاسبه استهلاک: …………………………………………………………………………………. ۶۳

بهای تمام شده کالای فروش رفته………………………………………………………………… ۶۴

خلاصه سود وزیان………………………………………………………………………………….. ۶۵

داراییهای ثابت پس ازکسر استهلاک……………………………………………………………. ۶۵

ترازنامه پایان دوره…………………………………………………………………………………… ۶۷

نحوه بدست آوردن نقطه سربه سر: ……………………………………………………………… ۶۸

مقدمه
شیر به عنوان  یک ماده ی غذایی ارزشمند نخستین  و کامل ترین غذای نوزاد انسان و حیوان را تشکیل می دهد و در تمام طول دوران رشد عنصری حیاتی در جیره غذایی و الگوی تغذیه محسوب می شود .
مواد غذایی  مختلفی  که  مورد  استفاده بشر قرار می گیرند ، عمدتا به عنوان ماده غذایی آفریده نشده اند بلکه یک قسمت از یک موجود جاندار و یا زنده بوده و یا مثل  تخم مرغ  و عسل  جهت  برآوردن احتیاجات دیگری از قبیل ازدیاد نسل و تغذیه زمستانی می باشند .
مواد غذایی  نباتی هر کدام  قسمتی از گیاه و نبات  مانند: میوه – ریشه – ساقه و برگ می باشند ، درحالی که شیر را به عنوان هدیه ای از مادر به فرزند خویش و به عنوان اولین  ماده ی غذایی  نوزاد  باید  شناخت  که  تمامی مواد غذایی  مورد  نیاز بدن  را داراست .

مواد متشکله شیر و تأثیر عوامل مختلف بر آنها:
شیر را نمی توان به عنوان مخلوطی از پروتئین , چربی , کربوهیدرات , مواد معدنی و ویتامین ها معرفی نمود . چون مخلوط  نمودن این مواد هیچ  موقع شیر را به  وجود نخواهد آورد  و آزمایشات  مختلف  انجام  یافته در این مورد نیز تا  به حال  نتیجه ای نداده است . مواد  متشکله  شیر از حالت  خیلی   ساده  تا خیلی  پیچیده  ( کمپلکس )  که ترکیب  و ساختمان  قسمتی  از آن ها هنوز به  طور کامل  مشخص   و روشن  نیست  عبارتند از :
«« پروتئین ها – چربی ها – کربوهیدرات ها – مواد معدنی و ویتامین ها  »»
تحقیقات زیادی  که در این زمینه انجام  شده و حتی تحقیقات  سال های اخیر هم هنوز نتوانسته اند ترکیبات شیر را با تمام جزئیات آن روشن نماید .
طی  روزهای  نخست زایمان به  لحاظ ایجاد  دگرگونی گسترده  در ترکیبات آن را « آغوز » می خوانند .
تغذیه  نوزاد  با  « آغوز »  بسیار مهم  و  ضروری است .   وجود  « فیزیم »  زیاد  در « آغوز » آن را ملین می کند و به این ترتیب در تمیز شدن  روده های  نوزاد  و جلوگیر ی از تجمع  میکروب های  مضر نقش اساسی  دارد . به همین  دلیل وجود پاتن و مواد ایمنی  ساز کارشنا سان  علوم  تغذیه  مصرف  آغوز کاملا  طبیعی  می دانند  . همین کارشناسان در تشریح تفاوت های موجود بین شیر و آغوز می گویند . میزان پروتئین و چربی  و در نهایت ماده ی خشک  در آغوز بیشتر از شیر است و همچنین به  خاطر تفاوت ترکیب  پروتئین های آغوز با  ترکیب  پروتئین های  شیر آغوز در مقابل مایه پنیر حساس نبوده و منعقد نمی شود ، بنابراین از آغوز نمی توان پرورش معمول پنیر تهیه کرد و شیر مانند:  بسیاری  از مواد غذایی  دیگر خواص  خود را به مدت زیادی نمی تواند حفظ  کند .شیربه خودی خود حتی اگردربهداشتی ترین  شرایط  نیز دوشیده شود ، دارای میکروب است حتی اگر دام از  سلامت کامل برخوردار باشد .

شیر پس از خروج از پستان  در مرحله دوشش  و پس از‌ آن در معرض آلوده شدن به انواع میکروب ها می تواند قرار می گیرد .
شیر به صورت  دایمی  ترکیب و خواص خود را تغییر می دهد و این عمل تحت تأثیر میکرو ارگانیسم ها و آنزیم های موجود در ترکیب انجام می شود . شیر را نباید تنها به عنوان یک نوشیدنی تلقی کرد ، بلکه ماده ی خام و  ماده  اصلی  خیلی از فرآورده های شیری  از  قبیل کره – خامه – پنیر – ماست – شیرهای  کندانسه  و خشک –  بستنی و غیره را تشکیل می دهد و درجات خوبی و مقاومت و ارزش مواد  فوق بسته  به  ماده ی تشکیل دهنده ی اصلی آن یعنی شیر می باشد.
برای این که بتوان به طور صحیح ترکیب شیر را بررسی کرد ، بهتر است آنرا به دو قسمت آب و ماده ی  خشک   تقسیم  کنیم .  قسمت  اعظم  ترکیب  شیر را  ( ۴/۸۷ % ) آب تشکیل می دهد. و آن محیطی  است که تمام مواد متشکله شیر به صورت محلول و یا  دیسپریسون  در آن  قرار گرفته اند . فونکسیون  آب  در بدن  خیلی مهم  است ،  به طوری  که  نوزاد احتیاج  آب بدن  خود  را از آب شیر تأمین می نماید . به غیر ازآب مواد دیگر متشکله شیر را تحت عنوان ماده ی خشک نام می بریم .

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 72 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود

فهرست :‌

مقدمه

شرکتهای سهامی

انواع شرکتهای سهامی

اساسنامه قانونی شرکت :‌

۱)                    اسم و مرکز شرکت

۲)                     موضوع شرکت

۳)                    مدت شرکت

۴)                    مقدار سرمایه

۵)                    نوع سهام

سهام

انواع سهام

علل انتشار سهام با نام

علل انتشار سهام ممتاز

انواع امتیازات سهام ممتاز

تفاوتهای شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص

عملیات حسابداری ثبت سرمایه

مراحل قانونی مطالبه وپرداخت بقیه بهای سهام

اوراق قرضه

مجامع عمومی صاحبان سهام

تغییرت در سرمایه  شرکت سهامی

موارد افزایش سرمایه شرکت

موارد تبدیل سهام شرکت

الف )  شناسنامه شرکت :‌

۱)                    تاریخچه ومالکیت

۲)                     تجهیزات وتسهیلات

ب ) سازمان وساختار مدیریتی

خلاصه سوابق تجربی وتحصیلی

ج) فعالیتها وخدمات :‌

۱)                    برنامه ریزی وکنترل پروژه

۲)                    مشاوره  مدیریت  ونظارت درعملیات مهندسی وتدارک کالا

۳)                    مشاور مدیریت درنظارت درعملیات ساخت ونصب

۴)                    مشاور  مدیریت ونظارت درعملیات راه اندازی وشروع بهره برداری پروژه ها

راهنمای نگارش

خلاصه سوابق تحصیلی وتجربی

خلاصه سابقه کار

 

انواع فرمهای موجود درشرکت :‌

فرم مصاحبه وآزمون استخدام شوندگان

فرم درخواست تأمین نیروی انسانی

برنامه تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت

آمار کارکنان برحسب کار وگروههای شغلی وتخصصی

فرم مراحل انجام کار ـ اطلاع رسانی

تعیین وتصویب ضروابط استخدامی

آمار تغییرات نیازهای استخدامی

پرسشنامه نویسی

درخواست استفاده از بیمه گروهی خدمات درمان بیمارستانی وپاراکلینیکی

قرارداد خرید خدمت کارشناسی

فرم درخواست سرویس کامپیوتری

فرم درخواست آموزش کامپیوتری

فرم مصاحبه جهت تهیه سیستم

فرم مراحل انجام کار ـ سخت افزار وشبکه

فرم برنامه ریزی آموزشی کامپیوتر

 فرم درخواست سرویس اضطراری

فرم عضویت در شبکه

فرم درخواست سرویس اینترنت

فرم تمدید اشتراک اینترنت

  تصاویر

 مقدمه :‌

به نظر کارشناسان ومتخصصین توسعه کشور ایران هم اکنون درحال گذر رسیدن به سمت توسعه پایدار می‌باشد به منظور عبور از این مرحله بحرانی لازم است با توجه به موقعیت ژئوپلتیک خود دردنیای کنونی با تعیین اهداف واستراتژیهای مناسب با آن راباموفقیت طی نماید . لذا د رسطح ملی برنامه‌ای جامع وزیر بنایی مانند لایحه فقر زدائی  توجه به مسئله اشتغال جوانان چگونگی خودکفایی واستقلال کشور بر پایه اقتصاد بدون نفت و… درهیئت محترم دولت ومجلس شورای اسلامی مطرح می باشد . اگر چه شاخص هایی مانند نرخ ثبت نام دانش آموزان دختر وپسر درمدارس ، ارائه خدمات بهداشتی درآمد سرانه … هرکدام می تواند در برنامه توسعه  نقش اساسی داشته باشد . اما شاخص اشتغال به ویژه اشتغال مولد و پایدار   درجهت رسیدن به سوی توسعه همه جانبه از  اهمیت خاصی برخوردار است ؟ می تواند در ابعادمختلف اقتصادی ،‌اجتماعی ،‌فرهنگی جامعه را تحت الشعاع قرار دهد لذا هرگونه طرح وبرنامه ای که بتواند در بازار  کار ومیزان عرضه وتقاضا تعادل به وجود آورد وبادرنظر داشتن جوانی جمعیت ایران که درهر سال نیاز به حداقل ۸۰۰۰۰۰ فرصت شغلی می باشد این مهم توجه نماید ضروری است زیرا بررسی های به عمل آمده حاکی از آن است که د رشکوفاترین دوره اقتصادی درایران ۳۵۰۰۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است در رابطه با ایجاد فرصتهای شغلی مهمترین مسئله ای که مورد نظر قرار می گیرد توسعه کیفی نیروی انسانی است زیرا منابع انسانی عامل اصلی وضرورت  رشد وتوسعه اقتصادی ،‌اجتماعی یا فرهنگی درهرسیستم وجامعه است وبدون رشد وبالندگی استعداد ها وقابلیت های این منابع هیچ سیستم ،‌سازمان ویا جامعه ای نمی  تواند به اهداف توسعه ومولد خود دست یابد . از آنجا که توسعه متضمن حرکت وپویایی است بنابراین ،‌بایدانعطاف پذیر پیشرونده وبه بیان دیگر پایدار باشد .

  توسعه پایدار نوعی حرکت در شرایط مطلوب است که به طور روز افزون درجهت بهره وری تولید کارایی نیروی انسانی وبهینه سازی از منابع طبیعی ودرنهایت بهزیستی انسانها وانحلال فرهنگ انسانی و روابط سالم اجتماعی  به پیش رود. از این لحاظ انسان در روند توسعه نقش محوری وراهگشا داشته وبه عنوان عامل وهدف ویا بهره ور و بهره گیر  آن قلمداد می شود . بررسی ترکیب سنی جمعیت ایران نشان می دهد کشور‌ما ترکیب سنی جوانی دارد. براساس  آمار ارائه شده درسالنامه آماری سال ۷۲‌، ۹/۵۲ درصد جمعیت کشور افراد بین ۱۵تا ۱۴ سال که جمعیت فعال کشور محسوب می شوند تشکیل می دهند. از آنجا که تعدادی از افراد این گروه مولد نبوده وفقط مصرف کننده می باشند مسئولیتی سنگین برعهده دولتمردان ومدیران بخش دولتی قرار دارد که در رأس آن هدایت افراد به سوی مشاغل وتخصصهایی است که بتواند استقلال کشور را به دنبال داشته و این مهم بدون برنامه ریزی صحیح ومنسجم ومبتنی بر پایه اطلاعات آماری دقیق ودرست به انجام نمی رسد .

از سوی دیگر نیمی از جمعیت فعال کشور یعنی ۳۶% ونیمی از افراد زیز ۱۴ سال یعنی ۲۱% را دختران تشکیل می  دهند. پرسش دراینجا مطرح می شود : ‌چگونه ۲۶% از افراد جامعه دریک کشور که جمعیت فعال مردان می باشند می‌توانند برای ۱۰۰% جمعیت تولیدو خدمات  رابه وجود آورند؟

چگونه می توان نیمی ا زجمعیت فعال که از لحاظ هوشی مساوی با نیمه دیگر هستند بدین سهمی درتولید نا خالص ملی نداشته باشند .

درایران نیز امروزه جوانان قبل از فکر به هر مسئله ای درجستجوی شغلی خوب وابسته به درآمدی مکفی هستندو صد البته که درآمدخوب را ترجیح می دهند اما از آنجا که دولت به جهت انباشتگی مشکلات موقعیتهای زیادی به جوانان جهت اشتغال نمی دهد این سئوال برای آنان به وجود می‌آید که به راستی چه باید کرد؟

بسیاری از کارآفرینان می توانند به راحتی به این پرسش پاسخ گویند آنان با استفاده از توانایی فکری و جسمی توانستند کار برای خود آفرینند حال در طریق تولید ویا خدمات .

  پیشگفتار :‌

پس از آنکه آدمی به زندگی اجتماعی روی آورد به تدریج دریافت که تقسیم کار تدبیری است که تولید را آسانتر وسریعتر می کند. با تقسیم کار وتخصصی شدن تولید لازم شدکه هر تولید کننده آنچه را که بیش ازمصرف خود تولید کرده به دیگران بفروشد ودرعین حال آنچه را که از تولیدات دیگران نیاز دارد بخرد. بدین ترتیب مبادله کالاها و خدمات بین افراد وگروههای اجتماعی متداول شد.

شکل وروش مبادله درطول زمان ثابت نمانده وپیوسته تغییر کرده است .بازرگانی اززمانی ضرورت یافت که تقسیم کار د ربین آدمیان متداول شد . مثلاً یک کشاورز گندم وکشاوز دیگری خرما تولید کرد . انگاه این د وکشاورز گندم وخرما مازاد برمصرف خود رابا همدیگر  مبادله کردند تانیازهای  خود را آسانتر وبهتر برطرف کنند.

در گذشته تولیدبه روشهای دستی وباسرعت کم صورت می گرفت. درنتیجه حجم تولید معمولاً از نیازهای آدمی کمتر بود وفروش کالاهای تولید شده دشواری چندانی نداشت.

انقلاب صنعتی در قرن ۱۸ بابه خدمت گرفتن ماشین جایگزین کردن آن به جای نیروی انسانی تولید را بسیارآسانتر و سریعتر کرد.

 مشکلات تولید یکی بعد از دیگری از پیش پای آدمی برداشته شد . جوامع صنعتی توانستند بسیاری از کالاها را به هرمقداری که مایل بودند تولید کنند. مشکل اصلی آنها فراهم کردن مواد اولیه ویافتن بازار مناسب برای این کالا ها بود. همگام با این تحول مفهوم بازرگانی دگرگون شد وتوسعه یافت .

پیدایش سازمانهای تولیدی عظیم و بهتری شدن سبکهای مدیریت ورشد سریع تکنولوژی در قرن بیستم راه را برکارآیی واثر بخشی واحدهای تولید وتولید انبوه هموار کرد . در پرتو این تحقیقات اکنون برخلاف گذشته :‌

اولاً تولید نه برای رفع نیاز شخص تولید کننده که برای مصرف دیگران وبه دلیل تقاضای آنان انجام می گیرد.

ثانیاً منابع لازم برای تولید وهمچنین بازارهای فروش محصولات تولید شده دستخوش پراکندگی عظیمی شده اند.

مجموعت این شرایط امر مبادله وبازرگانی را به یک فعالیت بسیار جدی ومهم تبدیل می کنند وهرچه زمان می گذرد بر ضرورت ،‌وسعت واهمیت این فعالیت افزوده می شود .

برای بازرگانی مانند بسیاری دیگر از مفاهیم اقتصادی ،‌اجتماعی حداقل دونوع تعریف وجود دارد‌: ‌تعریف حقوقی وتعریف فنی .

تعریف حقوقی  بازرگان را می توان درمتون قانونی ازجمله درمتن قانون تجارت یافت درحالیکه تعریف  فنی بازرگان را باید درکتابهای اقتصاد جستجو کرد . تعریف حقوقی پس ا زتنظیم وتصویب قانون برای مدتی ثابت باقی می ماند لیکن تعریف فنی پیوسته دگرگون وکاملتر است . باراثر توسعه وتکامل تعریف فنی  زمانی فر می رسد که کفایت تعریف حقوقی موردتردید قرار می‌گیرد وبدین گونه تغییر قانون ضرورت می یابد وتعریف حقوق درجهت تعریف فنی بازسازی می شود .

 

دانلود فایل

فایل بصورت ورد 57 صفحه قابل ویرایش می باشد





ارسال توسط ودود
آخرین مطالب